Dagsarkiv: 11 juni, 2010

Svensk Myndighetskontroll: Mässlingen + kolera = min röst i valet


http://www.aftonbladet.se/debatt/article7284881.ab

Det är nu drygt tre månader till valet och jag blir allt mer frustrerad. Vad har en äkta socialliberal att välja på idag?

 

Svaret blir, ingenting.

 

Det finns inget äkta liberalt parti i riksdagen längre vilket jag tycker är helt bedrövligt.

 

Om jag ska lägga min röst på något av riksdagspartierna så blir det enligt principen välj det som är minst dåligt.

 

När den analysen är klar så upptäcker jag, att jag då ändå kommer att stödja det för mig sämsta eller näst sämsta partialternativet, helt enkelt beroende på att jag i praktiken bara har två val, två block att rösta på.

 

Det innebär att hur jag än vänder på mig så blir slutresultatet att jag kommer att ha röstat på ”mitt parti” = mindre skit och fått ett annat parti(er) på köpet = mer skit.

 

Då ser resultatet av mina tankemödor kring hur jag ska rösta till slut ut så här:

 

Mindre skit + mer skit = min röst

 

Känns inte direkt inspirerande.

Svensk Myndighetskontroll: Dödsstöten!!


Dödsstöten!

 Så kom den då till sist. Förlösaren. Den gordiska knutens överman. Alla arguments moder. Själva dödsstöten är härmed officiellt proklamerad!

Detta måste vara det argument som slutligen och sist visar att de, som i flera år nu gått runt och varit så säkra på att de haft rätt, faktiskt borde ha lyssnat på foliehattarna ett tag.

DET SPELAR INGEN ROLL ATT DU HAR RENT MJÖL I PÅSEN!

Det är nämligen inte du utan någon annan som till sist bestämmer om mjölet är rent eller ej vilket det förslag till lag som artikeltexten handlar om, tydligt visar.

Nunc aut nuncuam