Svensk Myndighetskontroll: Sverigedemokraterna missar igen!


SD:s Erik Almqvist är sannerligen en pretentiös typ som tidigare författat en artikel där han menade att att SD är det enda partiet med en ”samhällsbärande” politik. Den artikeln kommenterade jag i tre blogginlägg och i en replik på Sourze.

se01.gif (vill påminna om att SD inte har monopol på den här fanan)

 

http://bit.ly/c7koHl   http://bit.ly/9VXGbh   http://bit.ly/buvIEs

Idag har han åter skrivit en artikel där det lilla ordet ”enda” denna gång fastslår att SD är det ”enda verkliga intressepartiet för svenskar.” Att uttala sig på det sättet tyder på ett synnerligen snävt och konformistiskt tänkande som baseras på någon sorts föreställning om att alla svenskar måste vara och tänka lika.

Det vore onekligen hemskt om det vore sant och skulle innebära att vi alla tänkte som SD. De har dock med sin vilseledande argumentation, enligt opinionsmätningarna lyckats förleda ett antal väljare att idag säga att de tänker rösta på SD.

Enda sättet jag tror är möjligt att använda för att stoppa detta är att dra ut dom i en öppen debatt, där den inskränkta syn både på människor och på världen i stort som präglar deras tänkande, får komma fram i ljuset och avslöjas. Idealiskt i det sammanhanget vore naturligtvis att TV-debattera mot några av deras i sitt uttryck mer primitiva företrädare och supporters. Jag skulle gärna ta en sådan debatt med ”Nisse” som har åsikter via min mail eller med några av dom som gör sitt yttersta här på Sourze för att solka debatten.

Med detta sagt åter till Almqvist som fortfarande inte tycks vilja göra något annat än att skriva sin inlaga och lämna den här utan att själv svara på frågor eller kommentarer. Så var det i alla fall med hans tidigare ovan nämnda artikel.

I den här hinner vi inte längre än till ingressen innan vi åter får höra ordet ”massinvandring”. Jag har tidigare med siffror belyst hur den ser ut och att man sannerligen kan ifrågasätta begreppet som det används av SD som fortsätter att använda siffran 100.000 när det i realiteten är väsentligen färre. Sedan 1980 handlar det om ca. 35000 per år. http://bit.ly/9khho6

SD hävdar också att massor av invandring sker från länder som uppvisar väldigt stora skillnader mot Sverige i olika avseenden som utvecklingsgrad, inkomst etc. Det är bara till viss del sant och gäller främst asylflyktingar vilka vi skulle ha tagit emot även med SD:s politik som om jag förstått det rätt ska omfatta kvotflyktingar.

Siffrorna visar att fördelningen 2009 såg ut så här: Från länder med hög HDI kom 5897, med medel HDI 34031 och med låg HDI 11925.

Human Development Index (HDI) är ett index som används för att jämföra välståndet i olika länder, på samma sätt som BNP. Medan BNP fokuserar på materiellt välstånd hävdas HDI ge en mer komplett bild, eftersom det är en sammanvägning av förväntad livslängd, utbildningsnivå och BNP.

I gruppen anhöriginvandrare så kommer flest anhöriga från forna Jugoslavien, näst vanligast är Turkiet och sedan länder från forna Sovjet. Anhöriginvandringen har 2009 minskat marginellt från forna Jugoslavien och ökat från Turkiet och forna Sovjet. Anhöriginvandringen från forna Jugoslavien har varit dubbelt så stor de senaste åren jämfört med i slutet av 1990-talet.

Detta är inte riktigt den bild som SD förmedlar och den som tror att det skulle vara en slump får nog tänka ett varv till.

Innan jag lämnar Almqvists ingress så finns där en mening till att titta närmare på och det är denna: ”Vi vill inte auktionera ut de svenska jobben till de i världen som har lägst löneanspråk.”

Klatschig slagordspolitik kan man kanske kalla ett sådant uttalande och det hade med säkerhet fått applåder på första maj. Nu är ju sanningen den att just sådana auktioner hålls i praktiken dygnet runt, jorden runt i olika bolags styrelserum.

En styrelse i ett bolag har i grunden en enda uppgift i en kapitalistisk ekonomi och det är att maximera aktieägarnas vinst genom att driva bolaget på ett sådant sätt att det går med så stor vinst som möjligt. En viktig faktor i det sammanhanget är naturligtvis lönen men som tur är för oss här i Sverige så är det inte den enda faktorn.

När ett bolag i Sverige, låt oss ta Electrolux som exempel eftersom de flyttat ut mycket av sin tillverkning till just låglöneländer, gör som Electrolux gjort så är det inget annat än en följd av att Sverige har förlorat en sådan auktion. Det är något som SD och Eric Almqvist inte kan göra ett dugg åt utom möjligen med en protektionistisk lagstiftning av en sort vi inte skådat på bra många år.

Mot bakgrund av det så blir det i grunden fånigt att tala om ”svenska jobb” på det sätt man gör. Massor av dessa ”svenska jobb” bedrivs i fabriker som är helt eller delvis utlandsägda och det vore otroligt intressant att höra Almqvist utveckla vad han vill göra för att förändra detta så att det verkligen blir ”svenska jobb”?

Eftersom vi kan tillåta oss att ha en lönesättning som inte påverkas av de förhållanden jag beskrivit ovan, enbart under förutsättning att vi tillämpar en lagstiftning som skiljer sig på avgörande punkter från andra länders, så skulle jag också vilja veta hur SD tänkt att den lagstiftningen ska se ut?

Min uppfattning är att en sådan lagstiftning snabbt skulle få som konsekvens att mängder av företag skulle få stänga med därav åtföljande kraftigt ökande arbetslöshet som följd.

Temat i hela hans artikel är, som vanligt då det handlar om SD, ett evigt upprepande av att allt är ”massinvandringens” fel. Han återkommer också vid ytterligare ett par tillfällen till tesen som formulerats som ett slagord om att svenska jobb auktioneras ut.

Det finns emellertid mitt i allt detta en tanke som jag faktiskt håller med om och det är vad som sägs kring lärlingsutbildning och lärlingsplatser. Jag har själv skrivit flera motioner på det temat som tidigare aktiv i MUF redan på 80-talet och det är synd att vi inte i det fallet har gjort mer än det ytterst lilla som har gjorts.

Avslutningsvis skriver så Almqvist att ”det borde vara en självklarhet för varje parti som ställer upp i val för att representera just svenskarna.”

Det gör också samtliga de andra partierna på det sätt som respektive parti anser vara det bästa för Sverige. Skillnaden är att dessa partier har en större förmåga att se en helhetsbild och att låta sin politik innefatta även de som just nu är nya här i landet. Jag hoppas att detta åtminstone till viss del görs för att visa upp lite svenskhet.

En svenskhet att vara stolt över som innebär förmåga till empati med de som flytt sina hemländer på grund av t.ex krig, en svenskhet som är generös,välkomnande och omfattar alla människor oavsett etnicitet, bakgrund, färg, religion etc. Det är i så fall en svenskhet att känna stolthet över till skillnad mot den ogina, inskränkta, fördomsfulla och fördömande svenskhet som uppvisas av SD.

Det är nämligen så att svenskhet är bl.a just alla de egenskaper jag nyss redovisade. Svenskhet är också mycket mer än så men det viktiga och det som påverkar vår svenskhet mest är vad vi själva väljer att visa upp för sida av den. Min förhoppning är att den sidan ska vara motsatt den sida som SD går till val på.

Det får som konsekvens att Almqvists teori om SD som det enda intressepartiet för svenskar kraschlandar fullständigt och den gör det beroende på sin egen inneboende orimlighet i att förutsätta att alla svenskar skulle vara lika.

Det är vi tack och lov inte!

sd.jpg



 

About Michael Gajditza

Jag är en 54-årig man i Västerås som sedan 16-årsåldern varit engagerad i samhällsfrågor på olika sätt. Med åren har jag skaffat mig en varierad livserfarenhet med en bredd som jag vågar påstå att inte många har. Bloggen driver jag med en inriktning på frågor som rör rättssäkerhet, frihet, demokrati och integritet. Jag är även en av grundarna av Liberaldemokraterna, ledamot av det verkställande utskottet och f.n dess rättspolitiske talesman.

Posted on 23 juni, 2010, in Okategoriserade. Bookmark the permalink. 58 kommentarer.

  1. Systerdotter var det..ber om ursäkt för faktafelet…Hemikramar!!

  2. Förlåt mig HEMIMAMMA att jag inte visste att det var ett typiskt namn på svensk kvinna.Kan jag inte få kalla dig Gun från dragarbrunn istället som bidrar med att vara lustig på andras bekostnad.Annars mår du bra?

  3. Ursäkta mig Bäste Herr Gajditza, men jag vill svara Ansgar och ber om tillgift.Värste Herr Ansgar. Börja med respekten att skriva ut våra namn korrekt. Inte Arramis, för gudomlig är han på sitt eget sätt den gode ArraMI, men han kan knappast upphöjas att bli en musketör eller gudom, det är att överdriva, anser jag.Mitt nick är Hemimamma med ett i i. Inte hemmamma… Supermamma var lite pretentiöst ansåg jag.Fakta:”Hemi är en bensindriven bilmotor av typen V8 som tillverkades av Chrysler och monterades i bilar för gatubruk åren 1966-1971. Namnet kommer av att dess förbränningsrum är hemisfäriska. (runda)426 Hemi var egentligen endast avsedd för tävlingsbruk inom NASCAR och dragracing, men kom även att säljas till allmänheten.Den uppgavs ha en effekt på 425 hk. Som jämförelse har en Porsche av samma årsmodell mellan 110-180 hk.Bilar som originalutrustades med Hemi-motor betingar idag mycket höga priser jämfört med samma modeller utrustade med annan motor. Hemi-motorn tillverkas och säljs fortfarande till kunder som vill montera den i tävlingsbilar…”___________________________________________________________________________________OM DU INTE GÖR DET, KALLAR JAG DIG ASGARV FRÅN OCH MED NU…Till dig Michael. Ikväll såg jag faktiskt en dokumentär som faktiskt tog upp detta (för första gången) och även påstod att forskare numera spekulerar i om han var pedofil?! en film om Eva Brauns roll och besatthet av diktatorn, med matrial filmat av henne själv ur hennes perspektiv ”mitt livs kärlek” 2007 visades på TV 4 (läs igår kväll)Som personlig privat teori, är jag numera böjd att hålla med i alla fall i tanken, och skall definitivt undersöka detta vidare ur perspektivet av uppmärksamheten kring pedofili i den moderna världen…En mycket upprörande tanke om den verkligen är sann…Hemikramar i natten!!

    • Michael Gajditza

      Livet är fyllt av slumpmässiga sammanträffanden. Ska se om man kan se programmet på TV4 play kke Micke kramar tbx

  4. Det här missar alla medvetet som misstror SD av vilken anledning partiet vill stoppa massinvandringen,http://politisktinkorrekt.info/2010/04/20/arabisk-utbildning-hur-man-fuskar-till-sig-put/

  5. hemmammaJaså du tycker att det här är något att skratta åt?Arrami-citat, Ett Sverige styrt av ”Ansgar” med vänner BLIR ett diskriminerande och torftigt land, en kopia av ett ”tusenårigt rike” som föll samman i skam och vanära!Men det blir i hans ord tydligt att SD = den gamla nynazistiska organisationen Bevara Sverige Svenskt!Hur vill du att Sveriges grundlag skall omformuleras ”Ansgar”?, du kan börja med den första , Regeringsformen och för att du inte skall överanstränga dig kan vi ju börja med de första två paragraferna?:Att svara Arrami är egentligt onödigt, han som har allt klart för sig och tar fram de värsta fördomar som visar att han är under nivån.

  6. ArramiDen var en nyhet att jag skulle vara SD, det här måste du utveckla lite närmare.

  7. ”Ansgar” …hahahahaha…ja, du har verkligen lyckats övertyga mig om att det är totalt meningslöst att ställa några enkla frågor till en SverigeDemokrat…du kör med nästintill tragisk komik, är du ens medveten om det?

  8. *URSÄKTA MITT ASGARV*Underhållning på hög nivå…Jaja.. Vargen har roligt det är huvudsaken *vinkar glatt åt min kompis ArraMI. Ansgar!? LÄS innantill!!Jag blev mest nyfiken varför Herr Gajditza tror att Hitler var homosexuell?Jag är en historiebuff och ser alla dokumentärer och läser alla historietidningar. Jag har läst om hans brorsdotter Geli’s självmord och kontroversen i det, men aldrig stött på ens tillstymmelsen till antydan till detta?? Berätta mer??Hemikramar!

    • Michael Gajditza

      En liten fånig mustasch, enda kvinnan i närheten Eva Braun, alibi? Vissa maner då han struttar runt under sina tal och andra då han skulle uppträda vänligt och normalt …….. bara detaljer men sedan lägger man till det uttalade hatet mot homosexuella och andra ”avvikande” så tyder ett så starkt hat på någon form av överkompensation och jag tror att han drogs till män i svarta uniformer med läderkoppel och blankputsade svarta skor…..*L* Plus dyrkandet av styrka och manlighet rent allmänt och i hög grad sådant han själv saknade. Men det är en helt egen och privat teori.

  9. Arramis Du är hjärntvättad!

    • Den bf6rjade vi se pe5 men Ingo var se5 trf6tt att han somnade och vi har inte sett klart den e4n fe5r se fre5n bf6rjan igen, haha. Det lilla vi hann se var okej ^^ Vad e4r ditt nya jobb? Kram!

  10. Nu är det på det här sättet jag har upplevt ett helt annat Sverige men det har inte ni och därför bör du inte håna något som inte vet något om och aldrig kommer att få uppleva. Jag vet sannerligen hur det är att vara äkta svensk. Jag är född till att vara Sverige-vän och därför har jag den rätten att slå mot alla som vill förgöra vårt land. Det gäller samtliga, som kritiserar vår polis och myndigheter och vårt folk i övrigt. Alla som är av utländsk börd de ska inte ta sig några brösttoner utan vara ytterst ödmjuka, begrips?

    • Michael Gajditza

      Du är ju inte sann helt enkelt. Så det är osvenskt att kritisera polis och myndigheter som gör fel? Poliser som begår brott, ska inte dom åtalas? Är inte den som begår brott kriminell oavsett färgen på hans kläder? ”Alla som är av utländsk börd ska inte ta sig några brösttoner utan vara ytterst ödmjuka, begrips?” Vilken inställning! OK, Ansgar. Alla som är gäster i min blogg ska inte ta sig några brösttoner utan vara ytterst ödmjuka, begrips? Hittills går det inget vidare för dig på den fronten. (heller)Det absolut effektivaste sättet att få ett slut på alla de här nationalistiska, uppblåsta och egotrippade sättet att betrakta sig själv och sin omvärld vore att ha ett TV-program med miljonpublik där jag fick bjuda in t.ex Ansgar och ställa lite frågor. Det skulle bli synnerligen avslöjande!!

  11. ”Ansgar”…du undviker min fråga ser jag och du, jag blir INTE förvånad…och förstår fullt ut varför! Sen vill jag påpeka att ”Arrami” är ett smeknamn och din reflektion över att det lät utländskt fick mig att skratta, så typiskt en invandrarfientlig liksom! ;-)Du mitt namn är Thomas och mitt efternamn är Alm, du vet, ett gammalt svenskt ”knecktanamn”. 😉 Du känner till Sveriges historia och vet vad en indelt soldat var förr?Jag har tagit ett nytt efternamn senare i livet p.g.a. ett giftermål…och valde att ta kvinnans efternamn, det klingar också utländskt…är jag då att beteckna som ”Sverigehatare”? ;-)…att börja förklara att det låg en jämställdhetstanke bakom är kanske inte lönt?…vill du att jag tar min fråga i repris? Eller orkar du skrolla upp…och läsa igen?

  12. MichaelCitat, Ansgar, totalt sett så är du något som inte heller behöver sägas eftersom alla läsare med lite vanligt sunt förnuft inser exakt vad jag menar.Du ska nog tala tyst om sunt förnuft när du kritiserar sverigevänner, som svensk finner jag rasism i den sortens utlåtande och du kallar det sunt förnuft. Michael du får sälla dig till mullorna i Iran, för du platsar i deras sällskap, apropå ditt sunda förnuft.

    • Michael Gajditza

      Jag kritiserar företeelser som jag finner vara fel och inget annat. Om någon kallar sig sverigevän och sedan kommer med förslag som är sverigefientliga, fortsätter du då att kalla honom sverigevän? För övrigt så finner jag många av er som kallar er för sverigevänner, vara otroligt prinsessan på ärtenkänsliga för kritik. Du ska kunna kritisera det du tycker är fel men så snart jag gör det så haglar invektiven. Om du menar att en sådan känslighet är ett uttryck för svenskhet håller jag alls inte med dig. Finns inget vikingalikt alls i det gnället!

  13. Michael, du är ju totalt sett en Sverigehatare av rang mer behövs inte sägas.

    • Michael Gajditza

      Ansgar, totalt sett så är du något som inte heller behöver sägas eftersom alla läsare med lite vanligt sunt förnuft inser exakt vad jag menar.

  14. Se här Michael hur mycket din artikel på Sourze är värd, som anser svenskar vara ett större hot än Islam och mot vem i så fall?http://www.nationellidag.se/visa/default.asp?notisID=7444

  15. Michael du kackar i eget bo om du räknar dig som svensk och det gör du inte, vill jag påstå, utan du tillhör den extrema svenskfientliga rörelsen Islam” som du beskyddar även om du låtsas något annat.http://www.sourze.se/default.asp?ItemID=10716577&lngArticleID=10716577&blnRateResult=True&strRateError=

    • Michael Gajditza

      Ja, ja. Mycket ska man höra. Vad skäller du på mig för? Jag redovisar vad Säpo kommit fram till och har du några synpunkter på riktigheten i redovisningen som du kan belägga så ska jag med glädje ändra det som är fel. Fast det är ju det som är ert problem. När ni inte har argument i sak och det har ni alldeles uppenbart nästan aldrig, så hemfaller ni omedelbums till olika typer av personangrepp. Jag är svensk och i många avseenden så är jag svenskare än du eftersom de åsikter och den inställning som du har till dina medmänniskor endast delas av ett mycket litet fåtal medan de värderingar jag har stöds av ett flertal. Så nån typisk svensk ska du inte påstå att du är, snarare en extremsvensk.

  16. Arrami klingar utländskt men strunt i det du kan nog vara en bra människa för det.Bortsett dina inlärda fördomar så kan vi tala om sanningens Sverige som tyvärr styrs av massmedia, bara för att dina fördomar ska upprättshållas. Det känns väl fint för dig att du låter massmedia tänka åt dig men tyvärr så innehåller budskapen lögner, men sådant genomskådar jag direkt så det är även naturligt, att jag går i polimik med folk som inte har skaffat sig personliga åsikter. Allt du skriver är gängse citat från undre världen kunde man påstå, för den övre dito vill du inte uppnå för att finna sanningen.Jag tror det räcker som ett svar till dig, för inte är du väl så dum att du bestrider dina egna fördomar?

    • Michael Gajditza

      Ni s.k nationalister är lustiga på så sätt att ni alla har en sak gemensamt och det är att ni ständigt undviker att diskutera sakfrågor och istället kommer med stora svepande uttalanden som att massmedia styr och att den som har motsatt uppfattning har fördomar. Det gör att det egentligen blir rätt meningslöst att fotsätta en diskussion. I kommentaren så efterfrågades din inställning kring hur grundlagen ska ändras och det vore trevligt att höra ett svar.

  17. ”Ansgar”, vilket roande namn förresten, med tanke på de religiösa kopplingarna ( men han vill kanske kristna Sverige igen i enlighet med idén om ”fädernas kyrka”), skriver en lång och innehållsrik kommentar som slutar i orden ”Bevara Sverige Svenskt: ”…vill ni bevara Sverige svenskt så måste vi ta itu med våra makthavare som ligger bakom det hela och förordar en fortsatt dekadens av vårt samhälle, under devisen att härska och söndra.(Ursäkta att jag rättade ditt språk dekadens stavas som jag skrev!)Ansgar vill gå i konflikt med demokratin, vår grundlag och verkar totalt okunnig i vad den säger, läs 2§ och tänk lite! Ett Sverige styrt av dessa individer blir extremt, rasistiskt, intolerant och mycket fattigt…inte minst mentalt! 😉 Ett Sverige styrt av ”Ansgar” med vänner BLIR ett diskriminerande och torftigt land, en kopia av ett ”tusenårigt rike” som föll samman i skam och vanära!Men det blir i hans ord tydligt att SD = den gamla nynazistiska organisationen Bevara Sverige Svenskt!Hur vill du att Sveriges grundlag skall omformuleras ”Ansgar”?, du kan börja med den första , Regeringsformen och för att du inte skall överanstränga dig kan vi ju börja med de första två paragraferna?:”1 § All offentlig makt i Sverige utgår från folket. Den svenska folkstyrelsen bygger på fri åsiktsbildning och på allmän och lika rösträtt. Den förverkligas genom ett representativt och parlamentariskt statsskick och genom kommunal självstyrelse. Den offentliga makten utövas under lagarna. 2 § Den offentliga makten skall utövas med respekt för alla människors lika värde och för den enskilda människans frihet och värdighet. Den enskildes personliga, ekonomiska och kulturella välfärd skall vara grundläggande mål för den offentliga verksamheten. Det skall särskilt åligga det allmänna att trygga rätten till hälsa, arbete, bostad och utbildning samt att verka för social omsorg och trygghet. Det allmänna skall främja en hållbar utveckling som leder till en god miljö för nuvarande och kommande generationer. Det allmänna skall verka för att demokratins idéer blir vägledande inom samhällets alla områden samt värna den enskildes privatliv och familjeliv. Det allmänna skall verka för att alla människor skall kunna uppnå delaktighet och jämlikhet i samhället. Det allmänna skall motverka diskriminering av människor på grund av kön, hudfärg, nationellt eller etniskt ursprung, språklig eller religiös tillhörighet, funktionshinder, sexuell läggning, ålder eller annan omständighet som gäller den enskilde som person. Etniska, språkliga och religiösa minoriteters möjligheter att behålla och utveckla ett eget kultur- och samfundsliv bör främjas. Lag (2002:903). ”

  18. Det finns politiska kopplingar till nästan allt i samhället och vad politikerna kommer fram till genom att rådfråga expertis. Sedan har vi de utskickade lobbyisterna från näringslivet som mutar sig fram med politiker och lovar dem saker och ting, om de driver de frågor som näringslivet vill ha igenom. Finns det en möjlighet att stoppa det inbyggda system att kapitalet köper sig makt och inflytande över poliker och folk och fä?Den kunnige vet att landets kommunister har försökt stoppa den här sortens kapitalism världen över och givetvis för att totalt utan att lyckas med sin uppgift och jag tror att även kommunisterna har tagit emot mutor precis som en del andra politiker gör i alla andra ideologier som de tror ska lura väl politiskt insatta personer vad politik handlar om.Här kommer du in i bilden Michael som slår mot den nationella folkrörelsen, dem som vill dela makten med svenska folket och utlänningar gör sig ej besvär i vårt land av naturliga skäl, som motarbetar oss svenskar och lär fortsätta med det hur mycket folkstyre Sverige än kan bli.När det gäller droger, för att få bukt med dem så måste landet få ett folkstyre för att lyckas, alla andra idèer är dömt att misslyckas. Förklaringen är mycket enkel varför folk går på droger, vårt samhälle är en dekadant håla med ett tillhåll för skumraskfigurer som ökar i antal med massinvandringen.Enligt FN stadgar finns inte någonstans skrivet att Sverige blev tvingat att bli ett multikultiland som dessutom strider mot all form av demokrati och än värre det går inte att skapa demokratier i mångetniska länder och allra minst i Sverige med de 150 olika folkslagen som har givits friheten att leva ut sin kultur.Demokratier kan bara växa och bestå i etnolpluralistika länder, åtminstone finns möjligheten om landet får ett folkstyre som just betyder demokrati.Sverige är en demokratur där regeringsmakten bestämmer dess utformning, det bör vara obestridigt att så hänger det ihop med vårt politiska system, att minoriteten styr över majoriteten.Kan vi göra något åt det här? Självklart, först och främst måste svenskar sluta upp med att förfölja svenskar som förordar demokratins folkstyre och själva framstå som svenskfientliga.Sedan har vi problemet att avveckla mångkulturen och alla av utländsk härkomst måste som vill stanna måste acceptera att bli assimilerade till svenskar, att bara ha svenskt medborgarskap råcker inte.Varför det människor i Sverige som har den insikten jag har förkunnat? Så ser sanningen om Sverige ut att svenska folket ska utrotas, ja ni läste rätt (alla vet väl vad de Amerikanska indianerna råkade ut för) jag tänker inte nu göra en lång utläggning om detta jag kan bara nämna att Mona Sahlin är en utav dem bland politikerna som går på denna linje och därför använder hon sig utav detta i sin politiska propaganda att tala sig varm för de nya svenskarna.Jag rundar av här med orden, vill ni bevara Sverige svenskt så måste vi ta itu med våra makthavare som ligger bakom det hela och förordar en fortsatt dekadans av vårt samhälle, under devisen att härska och söndra.

  19. Rättellse/ Michael nu som först, börj…

  20. Michael nu som förstår börjar jag förstå mig på dig efter att ha läst bollandet mellan dig och Inger Olsson.Ska jag dra den slutsatsen att hon inte håller med dig? Jag tror jag gör det. En fråga som du glider undan eller inte tar någon hänsyn till är själva moralen i dina resonemang var finns den och det är den jag vill åt, men du beskyller andra för dålig stil när det är du som är dess hanlangare. Nu har du fått ett påstående som du bör förklara var finns moralen i ditt resonemang?

    • Michael Gajditza

      Till skillnad mot dig som aldrig kan besvara en fråga rakt och fortfarande kryper bakom anonymitetens burka, så svarar jag som vanligt direkt. Moralen ligger i värnandet av de som har det svårast, de svagaste och när det handlar om narkotika så täcker det begreppet egentligen alla som missbrukar. Därför blir det moraliskt riktiga i kombination med det pragmatiskt korrekta att göra precis som jag gör, att verka för en narkotikapolitik som skapar så få offer som möjligt. Det trodde jag alla hade begripit men du var visst kvar som siste oförstående. Just värnandet av de som har det svårast är något av en ledstjärna för mig. Såna som jag, vi klarar oss alltid så mig behöver man inte bekymra sig särskilt för. Att däremot kunna hjälpa någon att få rätt mot en myndighet som nyttjat hela sin styrka mot en enskild stackare som dessutom ofta är sjuk om vi t.ex talar om Försäkringskassan, det är moral och att stå upp för det man tror på. Moralisk resning är det även att som jag gör, stå för vad som varit utan att gnälla. Att konstatera att även det var en erfarenhet och en lärdom att ta vara på och att nyttja och att det varje människa är helt enkelt är summan av den människans samtliga bearbetade erfarenheter också gäller mig. När man förstått det har man kommit en bit på väg då det handlar om självkännedom. Som du ser så är det absolut inget fel på mitt förtroende för mina egna erfarenheter genom livet som, vågar jag påstå, är både djupare och bredare än många andras som en konsekvens av det liv jag levt. Jag är tacksam för det för det innebär att jag inte ens har problem med att sitta här o slänga käft med dig för som du säkert läst så har jag min bild av dig rätt klar och jag tycker faktiskt och ärligt betydligt mycket mer synd om dig än om mig. Du bär på en massa oförlöst skit som gör dig bitter och som späs på dagligen av att livet inte blivit vad du tänkt dig. Det kan inte vara roligt att ha åsikter som man måste dölja och som man inte vågar stå för som en riktig man. Som jag skrev förut Nisse, kliv ur anonymiteten så kommer du kanske att andas lättare och att se världen klarare. Den är nämligen inte svart eller vit, den är en himla massa färger och mycket mer komplex än vad ni som presenterar de till synes enkla lösningarna tror. Berätta nu själv var din moral är och vad den innebär för i mina ögon så är den som försöker få folk att tro att enkla lösningar som stopp för invandringen och hårdare tag och längre straff är vad som ska lösa alla problem, den personen är omoralisk för han måste innerst inne veta eller åtminstone tvivla på att något skulle vara så enkelt. Att då ändå förkunna det budskapet är en sorts medvetet bedrägeri. I detta finns varken stolthet, ära eller moral.

  21. Du Michael är en av de sorgligaste person som jag någonsin att har haft att göra med. Du skriver så mycket osakligt svammel som slår alla rekord. när du drar in hederliga nationalister, svenskar som inte vill ha Sverige som drogparadis som du strevar efter och vill vara den nye Jesus. Du måste råkat ut för många hjärnblödningar så som du skriver en massa skit som du inte begriper vad det har för betydelse och än mindre innebörden på sikt av att småbarn ska få bli narkomaner enligt din mening” Och av alla ynkliga pundare så förvränger du andras åsikter och vill förnedra dem som bevisligen har sunda åsikter som är en nagel i ögat på dig. Varför ger du inte upp och erkänner att du är en människospillra som lever i andnöd är det så svårt att inse att du behöver vård på det mentala planet. Varför inte erkänna att du behöver min hjälp så att du får tillbaka ditt människovärde igen, för du ska veta att jag är en omtänksam och en vänlig själ som kunde stötta dig men du vill bara smutskasta alla och envar som försöker att få dig till en av oss som förstår att värna om vårt land och folk och inte förgöra någon. Valet är ditt, peace brother och för dig vore allt givet.3n44f

    • Michael Gajditza

      Att jag förespråkar en narkotikapolitik motsvarande den i en del andra europeiska länder som lyckas bättre med den politiken än vad vi gör med vår och där dom alltså har färre både barn och vuxna som använder droger, då vrider du det till något helt annat och osant. Faktum är att jag förespråkar åtgärder och en politik som empiriskt bevisligen ger färre narkomaner än den svenska medan du är den som förordar en politik som ger fler. Dessutom så har du mage att stå och påstå att det du förordar är sunt i nån sorts objektiv mening. Du förespråkar en politik som inte bara ger fler missbrukare utan också fler kriminella fängelsekunder. Varför gör du det? Vill du ha så många som möjligt i fängelse och vill du ha fler narkomaner? Du skriker dig i alla fall blå för en politik som ger exakt det resultatet, ett resultat jag vill undvika och det gör jag genom att studera våra misstag och hämta inspiration från dom som gör det bättre. På vilket sätt menar du att det är fel?

  22. Michael, jag anser att du har en sjuklig inställning till roten av det onda i samhället. som bottnar ett hämdbegär från din sida. Du struntar i följderna vad du skriver om och hur du skriver ner dina, åsikter, förlåt, till 99% andras åsikter som du ska förnedra och ondgöra dig över! Ditt svar till Lasse i gatan avslöjade din ilska över honom och hur du i din förtvivlan kommer med horribla kommentarer för att skylla över den obehagliga sanningen om dig som person. Har du aldrig tänkt på att du kan ha fel i dina åsikter och att det är din primitiva instinkt som har tagit överhanden, så är det lätt att att tolka dina åsikter t.ex om knarkhantering och hur och varför.Inte en enda artikel du skrivit, handlar om sund moral, utan omoralen ligger där som ett svart moln över det du skriver.

    • Michael Gajditza

      Om det är sund moral som du representerar så är jag oändligt lycklig över min egen moral som i alla fall inte är färgad av svart hat och nationell inskränkthet. Jag tror faktiskt att du på fullt allvar tror dig själv om att vara bättre än andra. Lite flitigare, lite sundare, lite bättre moral, en viss liten överlägsenhet känner du säkert. Samtidigt så är det lilla självförtroendet så bräckligt att du ständigt måste finna exempel på sådana som enligt dina egna hemknåpade små definitioner alltså är lite sämre än du, enligt din egen uppfattning. Dessa människor tar du sedan sats mot i olika typer av påhopp som ofta yttrar sig i en viss arrogans eller försök till överlägsenhet från din sida. Förmodligen så tror du sedan också på lika fullt allvar att du gått segrande ur de debatter där du deltagit och funnit näring åt ditt förkrympta och hatiska ego genom att framställa dig själv som bättre genom att andra trycks ner och ska framstå som sämre. För det är så såna som du fungerar. Ni söker upp de svaga som t.ex människor som flytt hit med risk för sina liv, som inte kan språket och som är lätta för er hyenor och schackaler att peka ut och ringa in samt stämpla som mindre värda enligt samma filosofi som jag berört. Genom att peka ut andra som mindre värda så tror ni att ni själva automatiskt blir mer värda. Både Stalin och Hitler gjorde så och större svin än dom två herrarna får man leta efter. Inte blev dom mer värda för att de dödade många miljoner som de ansåg vara mindre värda. Inte bara judar utan även Romer,Slaver,homosexuella (vilket jag för övrigt tror att Hitler var själv),bisexuella, intersexuella, transsexuella, utvecklingsstörda, handikappade etc. etc. Tänk, ingen av dom var ens muslim utan bara två, vita, små äckligt förkrympta själar som tillfälligtvis fick alltför mycket makt. Det enda riktigt positiva med det är att dom satt upp så varnande exempel att löjliga efterföljare som t.ex Nationaldemokraterna aldrig under de närmaste 100 åren eller så kommer att kunna vinna särskilt många röster i fria val. Det är något jag tycker känns alldeles särskilt betryggande då jag nu lyssnat på dina feberfantasier ett antal dagar.Till slut: innan du orerar mer om moral etc.så ta och skaffa dig själv såpass mycket av den varan att du slipper hålla på att byta signaturer som andra byter strumpor. Skaffa dig den moraliska resning och den ryggrad som krävs för att debattera i eget namn och att stå för det man skriver så har du förtjänat att få se mig i ögonen. Så länge du skriver anonymt förtjänar du mest bara förakt eftersom du döljer påhopp och inkompetens bakom anonymitetens skyddande slöja. Kort sagt så säger jag åter som jag sa i den allra första artikeln jag skrev om dig; Nisse, du är bara en fegis bland många andra anonyma fegisar!

  23. Michael som du borde veta, så finns det 7 riksdagspartier som har fört en lögnpropaganda mot alla befintliga nationella organisationer i åratal, med det som bakgrund att påstå något om SD eller ND m.fl organ, så har EXPO medvetet hakat på denna lögnpropaganda och förvärrat den. Faktum är att jag känner folk i båda SD och ND, partistyrelser genom att ha ställt kritiska frågor till i flertalet år och fått en bra inblick hur deras partier fungera, de hade att berätta att de hade infiltreatörer i ND och SD utskickade av EXPO och SD blev värst drabbat som hade sin egen Jurist som var en infiltreatör, dessa infiltreatörer hjälpte regeringen med att sprida lögner om dessa partier.Självklart tycker jag att det är osmakligt att du deltar i samma ärende, att du medvetet eller omedvetet går i lögnarnas fotspår och tar upp gammal skåpmat som är ältat och förklarat med partiernas sakliga förklaringar som inte belackarna vill acceptera och formar än mer lögner, detta malande gör folk fly förbannade” åtminstone dem som går emot de landsförrädiska partierna i riksdagen och är motståndare till alla PK.Om du tycker att inte Sverige ska ha ett renodlat svenskt parti i riksdagen, innebär att du är svenskfientlig eller av egoistiska skäl vill ha något som främjar folk i Sverige med polsk bakgrund.Nu ska du inte oroa dig en sekund för att SD skulle komma in i riksdagen, för de har blivit ett invandrarparti de också, för att slippa all smutskastning som samtidigt visar på att de inte tillhör den nationella folkrörelsen längre. Det finns bara ett starkt nationellt parti kvar och får räknas som Sveriges största utan konkurans och det är ND” som jag vet att många invandrare kommer att rösta på enligt uppgift av flertalet utländska vänner till mig och främsta orsak är att de vill ha bort muslimerna ifrån Sverige som enligt dem är ett hot mot vårt land, som jag instämmer i för jag är mycket insatt i vad Islamisterna vill, packet vill göra Sverige till ett muslimskt land! Här borde du göra en insats som har ett stort värde, att jaga islamisterna med blåslampa och ge fan i att jaga hyggliga svenskar. Om du nu har förstått det här nu, så lägger jag min kritik mot dig för att du angriper delar av svenska folket och jag som svensk kommer aldrig att acceptera detta, därför skiter jag i dina sk lögnaktiga sakfrågor, för dem är så ut-tjatade, det intressanta är varför du håller på som du gör, och jag påstår att du jagar mygg istället för de stora elefanterna, våra folkvalda i riksdagen och dessa förbannade islamister, då gör du åtminstone något sympatiskt som att värna om Sverige och svenskarna, Det räcker med Mona Muslim och skiten i riksdagen som håller muslimerna om ryggen du behöver inte stötta och uppmuntra dem, ut och klappa till alla som du anser att vara svenskfientliga så du avreagerar dig på rätt sätt, istället för att vara nedlåtande mot oss svenskar.

    • Michael Gajditza

      Följaktligen så har du därmed också undanröjt alla möjligheter till en saklig diskussion. Du har naturligtvis rätt och de ca. 95-97% svenskar som inte är ens i närheten av din uppfattning har fel allihop, är totala idioter som inte skådar det ljus som du skådat, d.v.s att allt är en stor konspiration för att tvinga Nisse att vända sig mot Mecka fem gånger om dagen i bön.Om du med islamister avser människor inom religionen islam som förvanskar den och gör den till ett uttryck för terrorhandlingar så håller jag med dig och jag har lika lite till övers för sådana typer inom islam som jag har lite till övers för kristna som på motsvarande sätt använder bibeln för att förtrycka andra, något som idag är främst förekommande i USA. Båda dessa grupper måste enligt sin egen tro ha ett jobbigt uppvaknande framför sig då de finner att de alls inte hamnat i något paradis utan i ett helvete särskilt designat för dessa missbrukare av guds namn där de kommer att få ägna de närmaste 1000 åren åt att få tvätta sin forne fiendes fötter. Det måste ju för dessa galna människor vara det absoluta helvetet.Om du däremot förväntar dig att jag skulle dra alla som har islam som religion över en kam så kommer det inte att ske, lika lite som jag skulle dra alla kristna över samma kam.Med det så tycker jag att vi avslutar detta för vi lär inte komma längre.

  24. Michael Gajditza

    Jag ställde dessa frågor till dig: Vad är det i min replik till Almqvist du menar är fel och lögnaktig propaganda? Vad baserar du i så fall det på?Vad är det i Expos artiklar som är lögnpropaganda och vad har du som styrker att det skulle vara så?I din senaste kommentar så kommer du inte ens i närheten av ett svar på dessa frågor. Tvärtom så förstärker du bilden av dig själv som en man som pratar mycket, men som i slutänden inte har en aning om vad alla ord han sagt betyder. Ärligt talat så begriper inte jag det heller och inte heller de fyra personer jag talat med om ditt senaste inlägg förstår något av vad du pratar om utom i små isolerade delar. Så låt oss ta det steg för steg så får du förklara.1. Jag har mycket riktigt frågat varför du aldrig talar om det som är sakfrågan i mina olika artiklar. Ditt svar ovan i den första meningen är att du drar in andra frågor för att jag, som du säger, ”hakar upp mig” på en enda fråga. Eftersom mina olika artiklar har handlat om olika frågor så måste jag fråga dig vilken enda fråga du avser?2. Du avslutar din första mening med att påstå att ”vilket parti som helst kan inte komma in i riksdagen med någon slags svammelpolitik”? Hur ska man tolka det?3. Expo=skvallercentral. Vad baserar du det på? Vilket skvaller? Konkreta exempel, tack.4. På vilket sätt framstår SD som de andra partierna i riksdagen?5. Du påstår att jag inte läst Lissabonfördraget. Vad baserar du det på? Exakt vilka fördomar menar du att jag sprider? På vilka punkter skiljer sig det Erik Almqvist skrivit i sin artikel från SD:s politik? Det måste ju finnas tydliga skillnader eftersom du säger att jag inte får lasta SD för hans artikel?6. Du påstår att jag inte lägger fram bevis för mina påståenden. Vad baserar du det på? I den här artikeln så påstår jag t.ex att SD:s tal om 100000 invandrare per år är fel och jag visar sedan i siffror från Migrationsverket och SCB varför det är fel. Jag visar även med hänvisning till s.k HDI tal att SD:s tal om att vi enbart tar emot från outvecklade länder är fel och jag visar med hjälp av siffror från SCB och Migrationsverket att anhöriginvandringen är störst från Balkan, Turkiet och det forna Sovjet. Så gör jag här och så har jag gjort i varje artikel jag skrivit så hur kan du påstå att jag inte lägger fram bevis?7. Sedan halkar du iväg till ett resonemang kring Google som jag inte förstår vad det har med detta att göra alls så det lämnar jag helt enkelt och uppmanar dig att göra ett nytt försök att begränsa dig till att svara på vad jag frågar efter inklusive de frågor du aldrig besvarade i min förra kommentar och som jag upprepat i början av denna kommentar.

  25. Michael, att du undrar över att jag drar in andra sakfrågor är naturligt när du hakar upp dig på en enda fråga, alltså vilket part som helst kan inte komma in i riksdagen med någon slags svammelpolitik. Felet som många gör när de snackar skit om ett parti så tar de stöd från någon skvallercentral likt EXPO m.fl. Jag gillar inte SD av en enda orsak, att de framstår likt de andra invandrarpartierna i riksdagen. Det enda parti som kommer med en radikal politik är Frihetspartiet som fler på Sourze.se tycks gilla, just för att de vill föra en rak och ärlig politik. Lissabon-fördraget har du inte läst förstår jag, om du gjort det så skulle du tänka något helt annat om SD som är klara motståndare till EU med all rätt. Om Erik Almqvist inte vill gå i polemik med dig förstår jag mer än väl, du som sprider fördomar. Där kan vi stanna, för du lägger inte fram några bevis till dina påståenden, utan du kör med dina antaganden. Om du inte tyckte om Eriks artikel ska inte SD lastas för detta eller hur? Angående vår familjeadvokat, så är ditt sätt att snoka” som inte hör till god moral, som han också påpekade och kan inte du begripa att Google kör med sitt eget regelverk som de också kritiseras för. Igår mejlade jag till Google för att jag vill att de ska ta bort min E-postadress som har blivit offentlig på en söksida, utan mitt medgivande, tycker du att detta är inget att bråka om så utser jag dig till en rättshaverist och fan, med din fula verksamhet så är det inte vara helt fel.

  26. Gott Michael, som du vet anser jag fortfarande inte att det är fair play, att publicera personligt riktade mail till allmän åskådning. Vår familjeadvokat anser att det är moraliskt regelvidrigt det du har gjort med mina mail till dig.Nu är det så här att diskussionen har tagits upp om att Google måste själva, stävja sådant ofog som förekommer på nätet och det lär komma nya regler att privatpersoner får inte förtalas eller på annat sätt skada folks heder.Det finns luddiga regler redan men det är inte Googles, utan sådana som dig som tar sig friheter, oavsett vad Aftonbladet anser om detta.Var förvissad om att det kommer bestämda regler hur man får yttra sig, nu när Lissabonfördraget börjar gälla för Europas länder, som påminner om vad Sovjet var när det begavs sig, med angiverilagar och non av data som t.ex EXPO har sysslat med redan i många år! Där kan du gå in och kritisera vad de håller på med, istället för att suga i sig deras lögnpropaganda.Som tur är så sympatiserar inte jag med någon som helst maktelit som åtminstone gör mig till en hedlig människa, till skillnad mot alla som blundar för sanningen.

    • Michael Gajditza

      Det skulle onekligen vara skojigt att prata med din ”familjeadvokat” då denne tycks ge sina klienter råd med stöd av lagar som inte existerar. Om jag vore du så skulle jag anmäla advokaten till samfundet och har du betalat för den rådgivning du fått så är mitt bästa råd att du ska begära pengarna tillbaka.Hur du lyckas få in Lisabonfördraget i detta har jag heller ingen aning om men numera finns det inget i en SD anhängares sätt att debattera som förvånar mig. Du har på sedvanligt sätt diskuterat en massa olika saker som har en sak gemensamt. De har inget att göra med vad jag skrivit i min artikel.Jag har nu i ett antal artiklar, på ett sakligt sätt, ifrågasatt delar av SD:s politik. Hittills är det ingen från partiet som bemött mig i någon sakfråga vilket faktiskt är intressant och pekar i riktning mot att de enda i partiet som har någon sådan förmåga är ett antal i partistyrelsen och kretsen närmast den. Övriga SD anhängare och supporters tycks endast ha en förblindad tro på att om bara invandrarna försvinner så blir allt som i Edens lustgård. Partiet består följaktligen av ett antal människor som förenas av antipati i en fråga som de är mot. Vad de för övrigt kan tänkas vara för, det får vi inte veta.Inte vet jag var du fått din information från kring hur en debatt ska föras men om jag skulle vara elak nu så skulle jag nästan tippa på familjeadvokaten som ju haft alla fel tidigare. Nu gör jag inte det utan lämnar följande till dig att besvara i konkreta termer och gärna med källhänvisning där sådan är möjlig.Vad är det i min replik till Almqvist du menar är fel och lögnaktig propaganda? Vad baserar du i så fall det på?Vad är det i Expos artiklar som är lögnpropaganda och vad har du som styrker att det skulle vara så?Försök nu att hålla dig till frågorna och att besvara dom konkret.

  27. Nu börjar man få en bild av dig Michael hur du går till väga, genom att plöja igenom kommentarerna här och på andra snodda citat.. Jag tror Ansgars påstådda otydlighet om dig är syftad till att få ett svar på varför du inte, skriver dina egna ord, du stjäl citat och gör minebloggar av det och satt det i system. En del uppskattar nog detta men knappast den som blir utsatt för det. Om du hänger ut ett helt parti t.ex som SD och plockar ut vissa personer som har totalt fel i sina åsikter enligt dig, så är hela partiet åt helvete.Kanonbra synsätt faktiskt, det innebär att samtliga partier är åt helvete och skulle fara till samma ställe som SD enligt din logik och jag håller faktiskt med dig! Samtliga partier är en maktinstans som driver en omänsklig politik och dumskallarna som röstar för att politikerna ska få behålla sin makt och göra livet surt för dem, kallas för demokrati, som politikerna lägger in i sina kommentarer för att folk ska tro att allt är i sin laga ordning. Okej, jag ger mig Michael du har rätt i allt du gör samma sak, som tar dig samma frihet som politikernas rätt att köra över folk med sina åsikter som sedemera blir till fattade beslut och med ett ja beslutat i riksdan, enda skillnaden är att dina åsikter förkastas av våra folkvalda.Nu förstår jag vems ärende du går som slår mot folk som vill ha bort dessa politiker som går emot svenska folkets fri och rättigheter och gör livet surt för gemena man som är har underkastat sig politikernas vilja genom att rösta på deras partier.

    • Michael Gajditza

      Ok, artikeln handlar om vad SDU:s ordförande har skrivit. Han är alltså en av topparna hos SD. Menar du att det är fel att kritisera det han skrivit och tolkar du det som att”hänga ut” ett helt parti så är ju det ungefär vad en valrörelse handlar om. Man granskar partierna och kritiserar det man tycker är fel. Så gör jag med alla andra partier också och om du har läst sådant jag skrivit så måste man alltså vara fullständigt blind om man inte ser att jag kritiserat t.ex Johan Pehrson och Beatrice Ask lika hårt och kanske t.o.m hårdare än vad jag hittills granskat SD.Jag måste säga att ni är förvånansvärt ömhudade men det kanske beror på att SD länge varit vana vid att sätta på sig martyrmasken för att alla är så elaka mot er. Det ska du veta är inget personligt. Det är era åsikter och er politik det är fel på och det är den jag kritiserar.

  28. Michael det här vill SD få rätsida på som är förtydligat på ett enkelt och konkret sätt med denna lilla blogg. Det här kanske får dig att tänka till före innan du hasplar ur dig något som jag med flera inte kan acceptera på grund av din smutskastning.VAR GÅR GRÄNSEN FÖR SUNT FÖRNUFTTycker en normalt funtad människa att grannen har rätt till din lägenhet, att han kan komma och gå som han vill mellan sitt och ditt boende och som ett ytterligare påfund skall du bjuda honom på middag och se till att din granne inte saknar pengar som du glatt ger till honom utan minsta motprestation. Sätt den här beskrivna bilden i paritet med vad vår mångkultur handlar om, som är ett större perspektiv men ändå är i sak detsamma vad du tillåter grannen att göra, som profiterar på dig och dessutom begår hemfridsbrott. Denna beskrivning är i sak korrekt tillåten som handlig av våra folkvalda, som vi själva röstar för, så att mångkulturen kan fortsätta som politikerna kräver av oss? Bara de som lever sig in i begreppet ”orsak och verkan” förstår vad som händer med vårt land in i fördärvet, med den toppade massinvandringen som förstärker den sociala orättvisan m.m. som blir än större i ökad takt med ohämmad invandring, som svenska folket är tvungen att acceptera, bara för att vi röstar på invandrarpartierna i riksdagen. Jämför det här med dina egna värderingar om du vill värna om svenska folkets fri och rättigheter som en motpol till den rådande regimen som vill förgöra alla svenska värden till förmån för de sk nya svenskarna.

  29. Michael är det Tartyffe du syftar på, är inte det en teaterpjäs av Mollière och den ska finnas på Sourze? jag måste säga att du skriver en aning märkligt och då är det inte lätt för dig att förstå vad andra skriver.PS. jag utnämner dig till en konspirationteoretiker om vi ska få en hum om, vad du sysslar med och du vet hur illa sedda de är dessa konspiratörer och jag får väl hålla med om det, även om en del kan vara sant som du påstår, bortsett SD som spelar med öppna kort och går inte att misstolka som politiskt parti, om man nu inte är funtad som du, att misstänkligagöra det du inte förstår och är insatt i när det gäller SD politik. SD som har kommit till som en motpol till riksdagens förrädiska partier.

    • Michael Gajditza

      Nej, jag syftade, precis som jag också skrev, på en person som har skrivit en mängd kommentarer på Sourze under signaturen Tartyff. Så här långt i mitt liv så har jag mött ett mycket litet fåtal människor som anser att jag skriver märkligt eller svårbegripligt. Jag vill därför be dig att du talar om vad det är du inte förstår så ska jag försöka förtydliga mig på dom punkterna.På samma sätt ber jag nu dig att förklara exakt på vilket sätt du får ett hum om vad jag sysslar med genom att utnämna mig till konspirationsteoretiker? Vad är och vad gör en sådan?Jag har ifrågasatt delar av SD:s politik och budget. På samma sätt har jag i mängder av artiklar ifrågasatt alliansregeringens politik avseende t.ex FRA, IPRED, datalagringsdirektivet, narkotikapolitiken, rättspolitiken övergripande etc. etc. Hur kommer det sig att SD:s försvarare, alltid och hittills utan undantag, aldrig har förmåga att diskutera sakfrågan? Det ska alltid föras in något annat och helt ovidkommande i diskussionen på samma sätt som du nu har börjat tala om konspirationer hit och dit.Jag har skrivit en artikel i vilken jag ifrågasätter Erik Almqvists påstående att SD är det enda partiet som är ett intresseparti för svenskar. Det ifrågasättandet har jag delat upp i avsnitt och i varje sådant avsnitt så tar jag upp någon del från Almqvists artikel och anför mina synpunkter på det han påstår. Det kallas debatt. Något du av någon anledning väljer att benämna ”misstänkliggörande”. Visa istället var och på vilket sätt du menar att jag har fel i sak. I din kommentar nedan så fortsätter du på samma sätt att tala om ”min smutskastning”. Är ni så otroligt osäkra och känsliga för saklig kritik av er politik att ni måste hemfalla till den sortens mycket dåliga retorik så är det i sig ett tecken på att mycket saknas vad gäller den mognad man ska kunna begära av ett riksdagsparti.

  30. Hallå Michael, vad är det jag får läsa på Sourze, det må jag säga att där fann man kverulanter med åkommor som kanske inte är helt främmande, jag läser ju vad du skriver här som förvånar mig en smula, fördomfullt och med gissningar, personligen tycker jag inte om människor med sådan framtoning som alltid slutar i onödiga gräl likt det som förekommer på Sourze som jag lade märke till. Nä, där skulle jag inte skriva en rad, någon värdighet bör man väl få ha kvar. Det är illa nog att kommentera här, men jag hoppas att vi kan få fram något förnuftigt och bra som vi alla tjänar på. Vi kanske skulle kunna bli överens om hur tpppstyrda vi är, vi arma svenskar. Som en början” till ett nytt historiskt blad som hjälper oss att förstå att det här samhället duger inte längre, Vi borde söka den insikt som vi lite pr mans saknar, att allt är inte vad det borde vara och det sistnämnda bör vi ta reda på, vad tycker du om det upplägget Michael?

    • Michael Gajditza

      Jag förstår faktiskt inte vad du menar vilket påminner mig om en signatur på Sourze som hade samma sätt att uttrycka sig som du. Om namnet Tartyff möjligen kan vara bekant……?

  31. Svaret ligger närmast hos kapital som har den egentliga makten som våra folkvalda styrs av. Att nyliberaism vakar över vårt samhälle är grundorsaken till att att de flesta stora företag är i utländskt ägo och når man säljer ut Sverige till högstbjudande av storkapitalet så kan vi tala om toppstyrning, eftersom vår demokrati är så svag att vi ens kan rösta ned detta förfarande, vår rösträtt har en underordnad betydelse om inte det är toppstyrt, då är vi ett folkhem och vad jag vet” dödade svenskt näringsliv folkhemmet på 1960 talet och Vänstern fattade ingenting som vanligt, med sin !968 rörelse, då alla skulle bli kommunister. Har jag varit tydlig nog eller ska jag börja gräva i poltikernas svek mot svenska folket som är en bedrövlig historia för att vi ska förstå att svenskarna är inte något folk att räkna med längre. På sätt och vis gräver vi vår egen grav när vi röstar på ett riksdagsparti som nästan för samma politik över lag som jag kallar för ett etablerat landsförräderi.

  32. Här är ett starkt argument för SD sak som ni kan förmedla till vänner och bekantas om ni vill vara ärliga och se verkligheten som den är.Citat: Mångkulturensprojekt är i själva verket ett rasistiskt, toppstyrt angrepp på det svenska folket. Medan de folkslag som formligen koloniserar oss oftast har intakta hemländer med bevarad etnicitet, traditioner, seder och bruk så ska vi svenskar i vårt eget hemland på sikt uppge all vår särart. Mångkulturen gör därmed först och främst svenskarna till de stora förlorarna.

  33. Tycker hela partitoppen i SD kan utvandra till ett land som inte tar emot invandrare och börja om…får jag föreslå Doggerland? ;-)Ha en skön Midsommarhelg Michael!

  34. Allt är de där jäkla invandrarnas fel, allt från global-uppvärmningsproblemet till Fredrik Reinfeldt.

    • Michael Gajditza

      Felet egentligen är att det finns så förbannat mycket utland med så förbannat många utlänningar!

  35. http://nyheter24.se/nyheter/inrikes/419786-sverigedemokrat-betalar-semester-med-skattepengarEn Sverigedemokrat har använt skattepengar i Region Skåne för att betala en privat semester. //Frekar06.

Kommentera

