Dagsarkiv: 11 november, 2012

Skitländer 2 (som fortfarande inte fyller Globen


Eftersom Klartexten haft vänligheten att kommentera mitt tidigare inlägg om ”Skitländer” så har jag sammanställt denna blogpost för ett samlat svar på hans kommentarer. Detta även för att understryka skillnaden mellan olika politiker. Somliga (jag) besvarar de frågor som ställs mig, andra (Kent Ekeroth) låter meddela att de ska svara men gör det aldrig. Det får antas att detta, i avsaknad av något som tyder på motsatsen, beror på lika delar feghet och oförmåga.

Med det sagt över till Klartextens kommentarer där jag inledningsvis även vill säga att viss uppskattning över vad jag skrev också kan noteras. Dock enbart i de första kommentarerna och jag tycker man kan se att när Klartexten väl kommit över den första chocken så arbetar han sig successivt men ganska snabbt upp till sin sedvanliga nivå av kombinationen ilska och frustration, en nivå som sedan kommer till uttryck i kommentarerna främst i form av grova generaliseringar. Men nog av mina ord, döm istället själva när ni läst följande kommentarer:

 1. ”I kommentaren gör du det naiva antagandet att muslimerna flyr ”fundamentalism” o likn. Hur vet du det? Det är snararare uppenbart att dom söker välfärd, dvs flyr av ekonomiska skäl!

1000 taxichaffisar demonstrerade i Oslo, mot yttrandefriheten o mot avbildning av Muhammed! 1000 st!!! Det är väl typ alla muslimska taxichaffisar i Oslo! Tyder på att muslimer i allmänhet är lika ”fundamentalistiska” som i hemlandet! Hade dom varit typ som oss, så hade dom inte brytt sig om teckningarna o definitivt inte demonstrerat!

Du ägnar dig åt önsketänkande! Det enda rimliga antagandet är att muslimerna som kommer hit, är som i hemlandet och se vad som hänt där! Samma skit kommer att hända här, i takt med att dom blir alltfler!”

2. ”Det mesta tyder på att dom dras till vår välfärd framförallt! Inget talar för att dom lockas av jämlikhet, bögars rättigheter eller yttrandefriheten.

Naturligtvis tycker dom det är jobbigt med oro och krig, men dom fattar inte att problemen grundas i islam, som dom dessvärre tar med sig! Alla muslimska länder är mer eller mindre dysfunktionella.”

Den minnesgode läsaren minns kanske vad Klartexten glömt, trots att det var hans egna påståenden. Skitländerna var ju skitländer för att det i dessa länder pågick slakt och krig mot civilbefolkningen. Enklaste sättet att vederlägga påståendena ovan blir alltså att påminna Klartexten om att de flyr av det skälet och inte, som nu påstås, av ekonomiska skäl.

1000 demonstrerande taxichaufförer tyder på 1000 arbetande människor utan bidragsberoende, blir min första tanke. Min andra att jag inte känner till demonstrationen och därför heller inte kan uttala mig o dessa 1000 taxichaffisars religiösa preferenser. Min tredje tanke är att dessa yttrandefrihetens fiender demonstrerar i huvudstaden i det kristna land som totalförbjöd visning av Monty Phytongängets film ”Life of Brian.” Min fjärde tanke går till den SD motion som cirkulerar ute i kommunerna som går ut på att censurera ”stötande” konst……..

Min femte tanke går till de stora människomassor som i olika länder, inklusive Sverige, demonstrerat mot Ecce Homo utställningar. Min sjätte tanke säger att censur är av ondo oavsett var den sticker upp sitt fula tryne! Min sjunde tanke säger att det säkert finns de som flytt som lockats av bögars rättigheter och jag tänker då närmast på muslimska bögar och min åttonde tanke säger att Klartexten iaf har fått en sak rätt. Jag tror också att den som drabbats av krig tycker att det är jobbigt……… Hur var egentligen 2:a världskriget?  ”Jo, det var allt lite jobbigt……”

”Så länge muslimerna inte är sekulariserade så blir islam allt starkare med fortsatt muslimsk massinvandring. Allvarliga problem uppstår främst för generationerna efter oss.

Så det handlar inte så mycket om hur individerna som invandrar är funtade, snarare om deras grad av religiositet. För det är deras efterlevande som skapar stora problem för VÅRA efterlevande!

Det finns mycket starka belägg för att även muslimska invandrare är tämligen religiösa! Dessutom blir det alltid så att fundamentalisterna tar kommandot, medan ”moderata” muslimer i huvudsak tiger still (i bästa fall).

Skälet är självklart att alla som vet något, vet att fundamentalisterna tolka islam på rätt sätt! Dom ”moderata” saknar vettiga argument. Enda argumenten dom har är typ ”att vi skall inte följa Koranen”, och vi vet alla att mordhot kommer som brev på posten!

Det rimligaste antagandet är att invandrade muslimer är ungefär som i hemländerna. Och i hemländerna har nästan ALLA val vunnits av islamister! Inbilla dig inget annat än att dom röstar likadant här, när dom får chansen.

Vi har också alla sett att muslimerna i princip enhälligt fördömt Muhammedteckningar och varje form av ”kränkning” av profeten. Dom förstår sig helt enkelt inte på yttrandefrihet och inget pekar på att dom någonsin kommer att göra det. En mörk framtid för våra efterlevande, när islam växt sig starkt!

Redan idag är muslimerna mycket högröstade och tar oproportionerligt stor plats, påhejade av naiva okunniga svenskar.

Slutligen vill jag understryka den självklara vikten att förstå islam! Islam är såväl Koranen som haditherna. Läs på1″

Jahapp, här upprepas egentligen bara den typen av argumentation som hela min första artikel handlade om så jag låter det stå som det är så får du som läser antingen nicka instämmande eller, som jag gör, sucka och ruska på huvudet.

En ytterligare kommentarer som jag sedan bemöter nedan, o med det får det räcka för idag.

”Det är möjligt att dom flytt från religiöst förtryck. Men högst många är fortfarande djupt troende muslimer, som bara inte gillar regeringens politik/inriktning. Det betyder absolut inte att dom önskar vårt samhällskick! En sunni som flyr Iran kan vara minst lika fanatisk som de iranska ledarna.

Du noterade säkert att demonstranterna i Iran klädde sig i grönt, islams färger, ger en fingervisning om att dom i hög grad är islamister.

Dom flesta önskar yttrandefrihet, men inte för meningsmotståndare! I den mån dom önskar demokrati är det ofta för att få en chans att förverkliga sin egen form av islamism.”

Ditt stora logiska felslut består av ett par olika komponenter varav den största tycks bestå i att du, till skillnad från mig, inte tycks ha den minsta lilla tilltro till vårt eget demokratiska samhällssystem.

Du verkar tro att det är så svagt att det bara behövs att ett mindre antal fundamentalistiska muslimer flyttar hit så faller demokratin som ett korthus och simsalabim så har vi sharialagar i Sverige. Du vet väl att det är riksdagen som stiftar lag? Du vet väl dessutom att en sådan radikal förändring skulle kräva att grundlagarna måste ändras?

Här finns alltså bara två alternativ. Det första är att radikala och fundamentalistiska muslimer skulle få så många röster i val att de erhåller en majoritet i riksdagen. Det andra alternativet utgörs av en statskupp.

Idag finns runt 130 till 150 tusen aktiva utövare eller praktiserande muslimer i Sverige, alltså något tiotusental fler än antalet pingstvänner för att ge lite proportioner, varav en minoritet är av ”sharialagskaliber”. De är heller inte på minsta sätt politiskt organiserade.

Så frågan blir hur du menar att detta muslimska övertagande av Sverige skulle gå till?

De länder du kallat ”skitländer” är väl även de länder antar jag som du menar bebos av de mest fanatiska utövarna av islam och som visat fyller invandringen från dessa länder inte ens Globen på årsbasis under den senaste 20 års perioden.

Talibanerna är uppenbarligen och enligt allt tillgängligt underrättelsematerial, kvar i Afghanistan och Pakistan. Hur många talibaner tror du det är som lämnat Afghanistan och den för dom heliga kampen i hemlandet?

För den absoluta minoritet bokstavstroende som lever här så har de flesta, likt f.ö t.ex ett antal kristna kurder, det gemensamt att de kommit hit med mycket liten utbildning från landsbygden i sina respektive hemländer och ja, jag är helt och fullständigt övertygad om att när deras barn och barnbarn nu får växa upp i det postindustriella informationssamhället så kommer det att leda till samma ökade sekularisering hos dom som det gjort hos oss.

Visste du förresten att det bara är 60 – 70 år sedan som katoliker ansågs utgöra en stor fara för det svenska samhället? Det var inte förrän en bit in på 50 talet de fick arbeta som t.ex lärare och läkare. Det fanns även en rädsla för katolsk terrorism.

Själv har jag nu varit två dygn i Göteborg där jag bor hemma hos en irakier och hans svenska fru. Han är muslim och har ett jobb som för honom till golvet på Volvo varje dag.

Hemma hos mig som är ateist står en dammig bibel i en hylla, här står en dammig koran. Vinet till kvällsmaten var sekulariserat och gott.

Jag har i två dagar varit på en konferens i Hammarkullen och för att komma dit tar man t.ex nians spårvagn på vilken man kan se att Sverige numera är ett betydligt färggladare land än tidigare.

Jag har varit omgiven av många muslimer på så sätt dessa dagar och jag har ändå inte sett en enda burka. Jag har däremot sett massor av killar och tjejer i åldrar från säg 15- 30, där tjejerna varit sminkade som vilken Gripenhöna som helst på Spybar och i kläder som är utomordentligt västerländska och så även hos killarna, dock utan sminket. Smartphones levererar samma info till dom som till dig och mig utan nån muslimsk censur.

Om du menar att dessa yngre människor med utländskt ursprung inte sekulariseras så ligger bevisbördan hos dig för att förklara varför de skulle vara annorlunda funtade än oss?

Jag tror det är dags för dig att inse att bortom Avpixlats propaganda finns det en mycket större och annorlunda verklighet som dessutom är betydligt verkligare! Jag är även övertygad om att du själv skulle må mycket bättre om du inte tillbringade så mycket tid med att vara så både arg och rädd!