Republiken Jämtland mobiliserar mot svenskhotet!


Sverigedemokraterna har uppenbarligen för avsikt att sätta sig över republiken Jämtlands suveränitet för att inom republikens gränser inrätta ett svenskreservat.

I syfte att upplysa om republikens ärofulla historia, vilken SD i vanlig ordning tycks vara helt ovetandes om rekommenderar jag läsarna att, genom att klicka på länken nedan, laddar hem den kortfilm som visar republikens dåvarande presidents, Yngve Gamlins, statsbesök hos konungariket Sveriges dåvarande statsminister Tage Erlander på Harpsund.

Jag är helt och fullständigt övertygad om att republiken Jämtland inte vill ta emot svenskar för att hysa och tvingas utfordra dessa i någon form av reservat såsom Marie Stensby, Sverigedemokrat från Krokoms kommun i Jämtland, uttrycker önskemål om i ett brev till statsminister Fredrik Reinfeldt (M).

Det är märkligt att just Sverigedemokrater på detta vis vill utsätta en självständig republik och granne för den massinvandring av svenskar det här kan komma att bli fråga om. Republikens stolta innevånare vill inte se sin republik skövlas och kulturellt utarmas av boende från det i dessa trakter benämnda ”Fjollträsk”. ”Nä, huvaligen för sånt fölk”, som man säger på orten!

Det ska bli intressant att se om kulturmarxisterna och PK-folket på SD i Fjollträsk vågar ta debatten eller om jämtarna på sedvanligt SDPK manér ska tigas ihjäl i en fråga som inte får diskuteras.

Gamlin gör statsbesök på Harpsund

About Michael Gajditza

Jag är en 54-årig man i Västerås som sedan 16-årsåldern varit engagerad i samhällsfrågor på olika sätt. Med åren har jag skaffat mig en varierad livserfarenhet med en bredd som jag vågar påstå att inte många har. Bloggen driver jag med en inriktning på frågor som rör rättssäkerhet, frihet, demokrati och integritet. Jag är även en av grundarna av Liberaldemokraterna, ledamot av det verkställande utskottet och f.n dess rättspolitiske talesman.

Posted on 8 november, 2012, in Invandring o flyktingpolitik, Lättsamt, Sverigedemokraterna and tagged , , , , , , . Bookmark the permalink. Lämna en kommentar.

Kommentera

