Lambertz skrämmer


Förstod väl att han skulle dyka upp igen, den gode Lambertz.

Efter att ha dragit sig undan en tid från rampljuset för att kontemplera över vad som varit, rensa sitt sinne och nogsamt dissekera vad som varit, så har han nu återkommit som en helt ny man, dock med samma och fortsatt underliga syn på de bevis han själv i ett svagt ögonblick betraktade som pulveriserade.

Bevisföringen i hans artikel idag är inte bara svag, den är insinuant och tydligen ska man sätta tilltro till bl.a en amerikansk ”expert” vilken tillfrågats i okänt sammanhang och av okänd utfrågare som ställt en fråga, som vi inte vet hur den formulerades, så har denne ”expert” sagt att det är hög sannolikhet att Quick är mördaren.

Visst, fick han Quists bakgrund uppläst för sig i kombination med de tillrättalagda versioner som domstolarna fick sig till livs, vore det underligt om inte också ”experten” kom till samma slutsats.

Jag, som barfotajurist, vet att det där inte utgör bevis. Det är fan i mig skrämmande att ett justitieråd tycks anse att det gör det!
About Michael Gajditza

Jag är en 54-årig man i Västerås som sedan 16-årsåldern varit engagerad i samhällsfrågor på olika sätt. Med åren har jag skaffat mig en varierad livserfarenhet med en bredd som jag vågar påstå att inte många har. Bloggen driver jag med en inriktning på frågor som rör rättssäkerhet, frihet, demokrati och integritet. Jag är även en av grundarna av Liberaldemokraterna, ledamot av det verkställande utskottet och f.n dess rättspolitiske talesman.

Posted on 13 oktober, 2012, in Rättspolitik and tagged , . Bookmark the permalink. Lämna en kommentar.

Kommentera

