Skjutgalna poliser som dessutom ljuger, ska vi ha det?


Allvarligt talat så börjar det bli alldeles för mycket som är helt galet inom svensk polis. Häromdagen åtalades en annan polis för att ha skjutit 10 skott genom rutorna på ett gym.

Här i Västerås sköts det vilt i samband med ett nattligt inbrott i en butik för nån vecka sedan.

Med tanke på att man dessutom skjuter med en ammunitionstyp som är förbjuden att använda i krig så tycker jag det är dags att avväpna polisen och införa ett system motsvarande det man har i bl.a Norge och England där endast särskilt utvald personal har rätt att bära vapen.

Det är närmast ett under att man, i det fall som visas här, inte lyckas skjuta även hundägaren. 26 skott avlossades enligt uppgift och filmbilderna visar tydligt att den polis som påstår att hundarna går till attack ljuger.

Vi kan inte ha skjutgalna lögnare som poliser helt enkelt.
http://www.tv4.se/nyheter/klipp/hundexpert-domer-ut-polisens-agerande-2226761
About Michael Gajditza

Jag är en 54-årig man i Västerås som sedan 16-årsåldern varit engagerad i samhällsfrågor på olika sätt. Med åren har jag skaffat mig en varierad livserfarenhet med en bredd som jag vågar påstå att inte många har. Bloggen driver jag med en inriktning på frågor som rör rättssäkerhet, frihet, demokrati och integritet. Jag är även en av grundarna av Liberaldemokraterna, ledamot av det verkställande utskottet och f.n dess rättspolitiske talesman.

Posted on 8 oktober, 2012, in Polis and tagged , , , . Bookmark the permalink. 2 kommentarer.

  1. Absolut! För mig ligger det en sorts självklarhet i att en grupp med så stark kåranda som polisen har ska inte inom gruppen granska varandra.

  2. Instämmer helt i ditt resonemang, att det är mycket som är ruttet inom poliskåren. Tyvärr så lär det få fortgå så länge organisationen Riksenheten för polismål är det granskande organet gentemot polis och åklagarväsende.

    Englands modell är bra mycket mer rättssäker.

Kommentera

