Lambertz


Hur i h-e hinner denne Lambertz överhuvudtaget arbeta som justitieråd? Han har nu i olika debatter kommit fram till att:

a. Quick är nog kanske skyldig och om han inte är det så är han i alla fall inte oskyldig.

b. Utredningen i de olika Quickfallen har varit synnerligen välskött för det har de som genomförde utredningen berättat för honom i en hel massa mail som dessutom har publicerats i Expressen o då måste det ju vara sant!

c. Eftersom han tydligen har så lite att göra på jobbet i HD så tänker han passa på att under några eftermiddagar framöver lösa Palmemordet där han bedömer chanserna att han har rätt till ca. 50-50, ungefär som på jobbet alltså och apropos det så

d. var Lambertz ett av justitieråden som avslog Billy Butts senaste resningsansökan och eftersom HD aldrig motiverar sina avslag (vilket L nog tycker är jättetrist för han har massor att säga!) så tänkte han visst häromdagen att det är nog bäst att jag berättar i media att vi, d.v.s jag o några andra justitieråd, avslog den men iaf jag tror nog att han är oskyldig. Fast det sa jag visst inte där o då eller var det då jag skrev ett yttrande med den innebörden? Får kolla med GW om han minns att han inte pratar med mig längre.

Nu ser jag fram mot att få se Lambertz kommentera Björn Ericsons uttalanden, laga mat med Tina och hans deltagande i nästa Big Brother kan förmodligen bli sann TV-historia!

About Michael Gajditza

Jag är en 54-årig man i Västerås som sedan 16-årsåldern varit engagerad i samhällsfrågor på olika sätt. Med åren har jag skaffat mig en varierad livserfarenhet med en bredd som jag vågar påstå att inte många har. Bloggen driver jag med en inriktning på frågor som rör rättssäkerhet, frihet, demokrati och integritet. Jag är även en av grundarna av Liberaldemokraterna, ledamot av det verkställande utskottet och f.n dess rättspolitiske talesman.

Posted on 7 oktober, 2012, in Blandat and tagged , , , , . Bookmark the permalink. Lämna en kommentar.

Kommentera

