Tintingate


Min egen kommentar till Tintingate blir den här:

Såväl bibel som koran borde kastas ut från biblioteken enär dessa innehåller mängder av förlegade värderingar samt även, i vissa stycken, uppmaningar till våld mot medmänniskor.

Kvinnosynen i dessa antika böcker torde få vilken jämställdhetsivrare, oavsett dennes pigmentering, att gå i total spinn. Den som eftersträvar saklighet och realism i litteraturen måste bli synnerligen besviken då många av de berättelser som återges ter sig närmast som science-fiction.

Nykterhetsivrarna ser med oblida ögon på att alkoholfria alternativ som vatten förvandlas till vin. Moralisterna förfasar sig över att huvudpersonen uppenbarligen umgicks med prostituerade och socialstyrelsen vill agera mot praktiserandet av någon sorts sjukvård utan giltig legitimation.

Skatteverket har beslutat granska den där festen för femtusen då man kommit fram till att två fiskar o fem bröd tyder på att man tillhandahållit en betydande mängd föda utan att redovisa vare sig inköp eller försäljning. Kvitton efterfrågas.

Tänker man efter så borde nog alla äldre böcker förbjudas då de i allmänhet speglar sin tids värderingar.

Äh,ta alla böcker förresten för de som är moderna idag är ju ändå omoderna imorgon!!
About Michael Gajditza

Jag är en 54-årig man i Västerås som sedan 16-årsåldern varit engagerad i samhällsfrågor på olika sätt. Med åren har jag skaffat mig en varierad livserfarenhet med en bredd som jag vågar påstå att inte många har. Bloggen driver jag med en inriktning på frågor som rör rättssäkerhet, frihet, demokrati och integritet. Jag är även en av grundarna av Liberaldemokraterna, ledamot av det verkställande utskottet och f.n dess rättspolitiske talesman.

Posted on 25 september, 2012, in Övrig politik and tagged , , . Bookmark the permalink. 2 kommentarer.

  1. Så du anser att folkbibliotek ska finansieras med skattemedel, och dessutom att politiker eller politiskt tillsatt personal på dessa bibliotek ska censurera den litteratur, t.ex. kanoniska skrifter, som de inte tycker överensstämmer med deras filosofiska övertygelse?

    Intressant.

    • Varje gång jag försöker så inser jag efteråt att alla människor förstår inte ironi. Det är lite tråkigt men inget jag kan göra något åt. Det hindrar mig heller inte från att i framtiden vara det igen eftersom iaf en överväldigande majoritet klarar att se det ironiska budskapet.

Kommentera

