Svensk Myndighetskontroll: På förekommen anledning.


Detta blir ett väldigt annorlunda blogginlägg!

Skriver det här inlägget, som det heter, på förekommen anledning och för att på det här sättet via bloggen och sedan även via facebook och andra medier, nå ut till så många som möjligt samtidigt med nedanstående lilla berättelse och förklaring.

Jag vet att jag under de senaste veckorna varit i stort sett omöjlig att få tag på. Jag har dåligt samvete för alla de samtal och kontaktförsök som gjorts och som jag helt enkelt inte orkat besvara. Själv har jag under samma tid funderat på vad i hela h-e det varit för fel på mig eftersom jag bara inte haft ork att göra mer än nån bråkdel av det som brukar vara normalt för min del. I förra veckan så nåddes någon sorts kulmen då jag gick till min vanliga ICA-affär för att handla. Det blev en kasse av normalstorlek som skulle bäras de cirka 300 meter jag har från affären till hemmet, något som normalt inte är någon större ansträngning.

När jag väl kom hem med kassen så var jag så totalt utpumpad att jag gick direkt ut på muggen och spydde av ren utmattning. Det var kanske lika bra det då det innebar att jag dagen efter tog kontakt med en läkare. Det togs några prover och hastigt och mindre lustigt så fann jag mig själv förflyttad till akuten i Västerås med en preliminär diagnos som sa att jag var ”gravt anemisk”. Grunden för den diagnosen var ett blodvärde på 53 vilket tydligen är närmast extremt lågt då en vuxen man ska ha minst 130.

För en gångs skull så slapp jag iaf vänta på akuten och istället så bar det av till MAVA, medicinsk akutvårdsavdelning, där dom under några dygn petade i mig fem påsar blod plus två påsar blodplasma. Är nu åter hemma med order om att ta det lugnt till dess att man ser att blodvärdet, som med transfusionernas hjälp gått upp till 102, stabiliserats och börjar gå uppåt igen av egen kraft. Imorgon ska det första provet tas och ser det ok ut så räknar jag med att vara igång som vanligt igen bortåt slutet av nästa vecka.

Mot ovanstående bakgrund så hoppas jag på förståelse för min frånvaro och min oförmåga att besvara samtal och mail- och messförfrågningar den senaste tiden. Alla samtal, mail och mess finns sparade och jag kommer att beta av dem successivt och i turordning så snart som möjligt. Ska även undvika framtida kontakt med vampyrer och andra blodsugare!

Tack för ert tålamod och vänliga hälsningar till alla er som hört av er!!

 

About Michael Gajditza

Jag är en 54-årig man i Västerås som sedan 16-årsåldern varit engagerad i samhällsfrågor på olika sätt. Med åren har jag skaffat mig en varierad livserfarenhet med en bredd som jag vågar påstå att inte många har. Bloggen driver jag med en inriktning på frågor som rör rättssäkerhet, frihet, demokrati och integritet. Jag är även en av grundarna av Liberaldemokraterna, ledamot av det verkställande utskottet och f.n dess rättspolitiske talesman.

Posted on 18 januari, 2012, in Okategoriserade. Bookmark the permalink. 9 kommentarer.

  1. Men, hör du du. Du måste lugna ner dig, och sköta om dig. Kör man för hårt säger kroppen ifrån. Vilket väl är tur det.

    Av ngn anledning har jag inte orkat med att blogga på ett bra tag. Det är ju bara så att man hinner och orkar bara det man hinner/orkar. Rätt vad det är så rinner krafterna – och lusten – till, så då blir det skriva och jobba av.

  2. Tack för vänliga kommentarer!! 🙂

  3. Oj oj! Låter som du ska ta det lugnt Michael. Vila upp dig, titta gärna på någon av följande filmer jag gillad senaste tiden: Red Riding 1974 (brittisk), Farewell (fransk), Fair Game (amerikansk).

    :O)

  4. Krya på dig!

  5. Krya på dig, Micke, och ha inte för bråttom med att komma igång igen. Ta det hellre lite extra lugnt ett tag. Storebror finns kvar.

  6. Adam NätvÄrkselev

    Tack, Whistleblower och krya på Dig!

    Jag väntar med spänning och ström på den effekt Din enskilda stämning av staten kan utveckla i tid och rum. Anna Skarhed kan som JK inte förneka det allmännas skadeståndsansvar mot EN drabbad enskild medborgare som upptäckt säkerhetsbrist i FRA-lagens kvalitet och säkerhet, producerad av svensk lagstiftare och kontrollmakt, lokalt i en medlemsstat på den inre marknaden i EES och EU.

    Läs Anna Skarheds tänk och handling i SOU 1997:194

    Hälsar Adam NätvÄrkselev

  7. Isch, ingen trevlig läsning alls 😦
    Hoppas att det stabiliserar sig och återgår till normala nivåer snart!

  8. Men usch min vän… det var verkligen nedslående nyheter!! =0(

    Jag hoppas verkligen att du kryar på dig omedelbart och ordentligt…

    Mina varmaste Hemikramar ♥

Kommentera

