Svensk Myndighetskontroll: FLASH NYHET EXTRA EXTRA Read all about it!!


Nu direkt över till nyhetsredaktionen för en FLASH rapport från en pendlares vardag.

Det ryktas att det varit frost i Laxå inatt. SJ har därför beslutat sänka hastigheten på samtliga tåg vilket i mitt fall fått som konsekvens att det tåg som skulle ha avgått till Sthlm kl.09.00 nu har en preliminär ny avgångstid 09.41.

Andra rykten gör nu även gällande att det fallit mellan 8-12 löv på spåret straxt öster om Enköping. Banverket ska, enligt uppgift, ha skickat expertis för att undanröja detta hinder så snart som möjligt. Det kan dock komma att innebära ytterligare förseningar i tågtrafiken i stora delar av Mälardalen.

Väntande passagerare har erhållit information från Svenska Voodoförbundet om hur nålar i kombination med små halmdockor föreställandes de personer man anser ha ansvar för förseningen, kan nyttjas i såväl uppmanande som straffande syfte.

Kommunikationsministern

Svensk Myndighetskontroll följer naturligtvis den dramatiska utvecklingen och återkommer så snart vi har något nytt att rapportera.

EDIT UPPDATERING

Redan straxt efter klockan 10.00 accelererade 09.00 tåget ut från centralstationen i Västerås. Ännu obekräftade rykten säger att tåget hann uppnå en såpass hög hastighet som 46 km/h innan det tvingades minska den hisnande farten igen och efter ca. 8 km svindlande färd genom det vackra höstlandskapet så står vi ånyo helt stilla. Den fantastiska digitala tekniken ombord har via det inbyggda högtalarsystem som finns, låtit meddela att det föreligger ett signalfel någonstans längs linjen.

Möjlig ersättningsbuss

Sedan detta meddelande lämnades har inget mer hörts men en ambulans har körts fram och psykiatrisk expertis finns nu på plats för att behandla passagerare som drabbats av akut mordlust och PSS, posttraumatiskt stresssyndrom. En tågmästare fördes nyss förbi förstummade ögonvittnen iförd en s.k ”tyckomdigsjälvtröja” med hårt åtdragna remmar. Han hördes upprepat mumla något som kunde tydas som att hans fru slår ihjäl honom och att han enligt tidtabell skulle ha varit hemma redan i lördags kväll.

Ännu har inga utbrott av sjukdomar som kolera, ebola eller lepra rapporterats ombord men oron ökar nu för varje stillastående minut. Det är i nuläget omöjligt att sia om hur detta kommer att sluta men så länge Svensk Myndighetskontroll har kontakt med omvärlden så kommer rapporteringen att fortsätta. Vi låter oss inte tystas!!

En medpassagerare framförde just en önskan om att vi skulle uttala att det ligger något djupt skrämmande i det faktum att SJ och FRA har samma huvudman. Ett tänkvärt uttalande som vi inte kan göra annat än hålla med om.

Annonser

About Michael Gajditza

Jag är en 54-årig man i Västerås som sedan 16-årsåldern varit engagerad i samhällsfrågor på olika sätt. Med åren har jag skaffat mig en varierad livserfarenhet med en bredd som jag vågar påstå att inte många har. Bloggen driver jag med en inriktning på frågor som rör rättssäkerhet, frihet, demokrati och integritet. Jag är även en av grundarna av Liberaldemokraterna, ledamot av det verkställande utskottet och f.n dess rättspolitiske talesman.

Posted on 15 november, 2011, in Blandat, Lättsamt and tagged , , , , , , , . Bookmark the permalink. 2 kommentarer.

  1. Ni ska vara glada i Mälardalen som får ha kvar era tåg. Här i Västerdalarna läggs persontrafiken på järnvägen ner efter nuvarande tidtabells slut i mitten på december. Detta för att man från början inte ville rusta upp järnvägen i mitten av 1990-talet när man hade chansen, sen såg till att ändra i tidtabellen så att bussen, som tar upp till 70 % längre tid(!), fick de bästa tiderna och nu, när man gett upp från Trafikverkets sida, hävdar man att bussen och bilen gjort tåget dyrt och verkningslöst på sträckan Borlänge-Malung.

    Just som turismen till Sälen tar fart på allvar. Det ska tilläggas att det är Tåg i Bergslagen, ett länsägt bolag, som är huvudman och att Tågkompaniet kör tågen.

    • Måste säga att det låter oerhört kortsynt och att det fråntar varje politiker rätten att ens komma med uttalanden i riktning att folk ska åka kollektivt istället för med egen bil. Hur gör man det när kollektiva alternativ antingen saknas helt, inte fungerar eller tar oändligt mycket längre tid?

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s

%d bloggare gillar detta: