Svensk Myndighetskontroll: Madonnan och skökan


Vid 70 slutade flickan från Nøtterøy att arbeta som prostituerad.
Hör en berättelse om stolthet, dubbelmoral
och att finna sitt rätta jag.

Helena bor i ett radhus utanför Göteborg. Här har hon bott i snart 40 år.
En gång i månaden kommer tjejgänget på middag och då blir det ärtsoppa med punsch.
Varannan dag hälsar hon på sin gamla mamma som nyss fått en stroke.

Helena älskar att resa, att ta hand om sina barnbarn och vara i sin trädgård som hon vårdar ömt.
För snart två år sedan slutade Helena som prostituerad. Ett arbete hon haft i över 35 år.

Här en kort trailer ur programmet.

Här kan du höra hela intervjun med Helena från SR P1 igår.

Ett intressant dokument att ställa mot t.ex de som i debatten kring sexköp hävdar att alla som prostituerar sig är offer och på olika sätt utsatta för tvång och/eller trafficing. Det slog mig när jag lyssnade att enligt somliga debattörer så existerar inte den här kvinnan.

About Michael Gajditza

Jag är en 54-årig man i Västerås som sedan 16-årsåldern varit engagerad i samhällsfrågor på olika sätt. Med åren har jag skaffat mig en varierad livserfarenhet med en bredd som jag vågar påstå att inte många har. Bloggen driver jag med en inriktning på frågor som rör rättssäkerhet, frihet, demokrati och integritet. Jag är även en av grundarna av Liberaldemokraterna, ledamot av det verkställande utskottet och f.n dess rättspolitiske talesman.

Posted on 31 oktober, 2011, in kroppslig autonomi, Rättspolitik, Sex-, moral- och religionsfrågor, Socialpolitik and tagged , , , , , . Bookmark the permalink. Lämna en kommentar.

Kommentera

