Liberaldemokraterna attackerade efter PI-artikel


Liberaldemokraternas hemsida attackerades och hackades igår, som av ett sammanträffande samma dag som vi publicerat en artikel som kritiskt granskade Politiskt Inkorrekts och Sverigedemokraternas politiska retorik (ett inlägg som attackerats hårt av PI). Det hackade inlägget kan läsas på Torbjörn Jerlerups blogg.
Liberaldemokraterna är ett demokratiskt politiskt parti som försvarar åsikts- och yttrandefrihet. Ett angrepp mot ett partis hemsida är ytterst ett angrepp mot det demokratiska samhället och vi ser mycket allvarligt på det inträffade. Attacken har därför även polisanmälts för vidarebefordran till Författningsskyddet hos Säkerhetspolisen.

About Michael Gajditza

Jag är en 54-årig man i Västerås som sedan 16-årsåldern varit engagerad i samhällsfrågor på olika sätt. Med åren har jag skaffat mig en varierad livserfarenhet med en bredd som jag vågar påstå att inte många har. Bloggen driver jag med en inriktning på frågor som rör rättssäkerhet, frihet, demokrati och integritet. Jag är även en av grundarna av Liberaldemokraterna, ledamot av det verkställande utskottet och f.n dess rättspolitiske talesman.

Posted on 27 september, 2011, in Övrig politik, Konstitution och demokrati and tagged , , , , , . Bookmark the permalink. Lämna en kommentar.

Kommentera

