Är KD:s kristna tvångssteriliseringar på något sätt bättre än islams könsstympningar?


I mitt förra inlägg konstaterades att regeringen kände till effekterna av sjukförsäkringsreformen i förväg men valde medvetet att låta tusentals människor nollklassas, utförsäkras och stå utan försäkringsskydd.

Nu läser jag att KD vill fortsätta tvångssterilisera människor som genomgår könsbyte. Säga vad man vill, men regeringen är i alla fall konsekvent då det handlar om omänsklighet!

Hur man förenar kristen livsåskådning och humanism med tvångssterilisering övergår mitt förstånd och tvångssteriliseringar är för mig något som nazister sysslade med på 40-talet, inte något den svenska staten ska göra år 2011. Jag uppmanar med detta blogginlägg SvT att sammanföra t.ex folkhälsominister Maria Larsson och Amanda Brihed i en morgonsoffa i SvT för en debatt kring detta. Samma uppmaning riktar jag till TV4. Att Amanda ställer upp är jag säker på men jag har en känsla av att Maria Larsson är för feg. Kristdemokrater har tidigare vägrat att diskutera detta offentligt.

Könsstympningsminister

Maria Larsson KD

KD skall vara med på Pride senare i sommar. Där har man möjlighet att ställa KD:s politiker till svars. Tråkigt nog så blir det väl det liberala inslaget i form av Caroline Szyber som får ta emot kritiken trots att Caroline själv motionerat om avskaffandet av tvångssteriliserandet. Det måste vara oerhört jobbigt att försvara en sådan sak då man själv är av motsatt uppfattning.

Vad KD inte begriper med sin politik på det här området är att de tappar all trovärdighet även då de t.ex säger att de ska arbeta för att Sverige ska bli världens bästa land att växa upp i. Jovisst, så länge du inte är transsexuell för då ska vi tvångssterilisera dig. KD kommer att få lägga till detta undantag för varje uttalande de gör om att den ena eller andra gruppen ska satsas på.

Så här skriver man t.ex om familjepolitiken:

”En familjepolitik för hela livet

 – En familj har du hela livet och det är viktigt att familjen får allt tänkbart stöd. Under småbarnsåren grundläggs mycket och jag vill att familjen ska ha största möjliga flexibilitet. Men jag vill samtidigt arbeta för en breddad familjepolitik för hela livet. Det säger Annika Eclund med anledning av att hon lämnat in flera motioner till riksdagen som handlar om just detta. – Det borde vara möjligt att ta ut föräldradagar ända tills barnet fyllt 18 år. Ett barns behov av sina föräldrar upphör inte för att det blir äldre utan det kan finnas behov av att som förälder under en tid arbeta mindre för att vara närvarande hemma, fortsätter Annika Eclund.

– Bara för att man blivit vuxen eller för att ens barn blivit stora upphör inte behovet av tid tillsammans. Det blir ofta extra påtagligt när en förälder blir sjuk och behöver sällskap till exempelvis läkaren. Jag vill att det införs så kallade VAF-dagar, (Vård av förälder) som kan vara exempelvis 10 dagar per år och beräknas på samma sätt som VAB-dagar (Vård av barn), fortsätter Annika Eclund. – Relationer i en familj är inte enkla. De allra flesta familjer och par går igenom svåra tider. Vi behöver göra det mer naturligt att söka hjälp i form av familjerådgivning. Jag vill därför att det införs en familjerådgivningspeng som gör det enklare att välja samt att alla par erbjuds en gratischeck för familjerådgivning när man får barn. Relationer är det viktigaste i livet, avslutar Annika Eclund.”

Nu får man lägga till att ovanstående inte gäller för de i Sverige som vill byta kön för de är liksom inte riktigt fullvärdiga människor eller hur fan man nu tänkt sig att motivera att isolera en liten grupp. När jag tänker efter så är det väl egentligen lika bra att vi slår ihjäl dom, det här blir ju bara politiskt besvärligt!

Kristdemokraterna är inget annat än hycklare och fascister och finns det nu något mått av civilkurage hos de andra allianspartierna så kör man över KD i den här frågan. På tal om civilkurage så vill jag minnas att KD har föreslagit lagstiftning om just civilkurage och att vi har en skyldighet att gripa in när vi ser att en medmänniska utsätts för brott. Att utsätta någon för tvångssterilisering tycks däremot gå alldeles utmärkt för den kristna högern.

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=4581076    http://www.svd.se/nyheter/inrikes/hbt-politiken-tynger-kd_6286588.svd  http://www.svd.se/nyheter/inrikes/regeringen-splittrad-om-konsbyte_6286836.svd

About Michael Gajditza

Jag är en 54-årig man i Västerås som sedan 16-årsåldern varit engagerad i samhällsfrågor på olika sätt. Med åren har jag skaffat mig en varierad livserfarenhet med en bredd som jag vågar påstå att inte många har. Bloggen driver jag med en inriktning på frågor som rör rättssäkerhet, frihet, demokrati och integritet. Jag är även en av grundarna av Liberaldemokraterna, ledamot av det verkställande utskottet och f.n dess rättspolitiske talesman.

Posted on 1 juli, 2011, in Okategoriserade and tagged , , , . Bookmark the permalink. 4 kommentarer.

  1. Hörru, koranen förbjuder faktiskt könsstympning väldigt tydligt. Det går inte att prata om ”islams könsstympning” bara för att en liten minoritet av muslimer gör det. De flesta gör faktiskt inte alls det.
    Tips: att undvika faktafel så att folk kan ta det man skriver på allvar…

  1. Pingback: Det heter “könskorrigering” » gothbarbie's blog

  2. Pingback: KD – era fega kräk » gothbarbie's blog

  3. Pingback: Kristfascisterna visar sitt rätta ansikte och gräver sin egen grav « TantraBlog

Kommentera

