Dagens pyssel


Bloggflytt och bloggpyssel upptar en hel del tid. Funderar på att byta tema på bloggen så rätt vad det är så ser den ny ut igen. Antar att det egentligen borde åtgärdas direkt innan jag lägger in nåt mer som är anpassat till den här layouten. Något som inte funkade vid flytten var överföringen av respektive inläggs kategori så nu har jag plötsligt 1996 okategoriserade inlägg. Får sätta mig och kategorisera en månad i taget lite senare.

Jag begriper inte att den ende i hela Sverige som tycks ha reagerat på den nya huliganlagstiftning som riksdagen beslutade om tidigare i veckan, är Mårten Schultz. Jag ansluter mig här till honom och undrar var man finner grund för att låta tvinga ickedömda att infinna sig på specifik plats vid specifikt klockslag? det är en enorm frihetsinskränkning och ingen reagerar!? Vad hände med Europakonventionen 6.2, ni vet det där tjafset om att man ska betraktas som oskyldig till dess det finns en lagakraftvunnen dom som säger annat. Eller, som vi brukar kalla det, rättssäkerhet. Vilken möjlighet får den utpekade, med den här lagstftningsmodellen, att rentvå sig?

Följetongen om SAAB:s problem fortsätter. Nu kan man tydligen inte betala några löner och ärligt talat, är det någon som är förvånad? Produktionstakten är nu långt under 30000 bilar per år, globalt är SAAB en flugskit numera. Det absolut märkligaste med SAAB är att man inte gått i konkurs för länge sedan. Bolaget har gått med miljardförlust i stort sett vartenda år i tjugo år. det är naturligtvis synd om de anställda som drabbas men det är dags nu att göra den omställning till annan industri eller vad som kan vara aktuellt i övrigt för att ersätta SAAB. Eller har man för avsikt att slänga in mer pengar i den sedelförbränningsugn som SAAB visat sig vara?

För övrigt så är det midsommarafton och när jag tittar ut genom fönstret så skymtar jag ett väderläge som inte framstår som helt stabilt. Utesittare riskerar alltså att få snapsen utspädd varför jag på detta sätt vill framföra en varning till den svenska allmänheten! Använd drinkparasoll även till snapsen så är ni skyddade.

Med det så önskar jag alla en glad midsommar!! Själv ska jag bege mig till Saltsjöbaden för att finna sju vackra jungfrur som man enligt gammal tradition ska lägga under huvudkudden på det att man må drömma om en prästkrage. Det låter en aning märkligt får jag tillstå men vem är väl jag att ifrågasätta historisk visdom?

About Michael Gajditza

Jag är en 54-årig man i Västerås som sedan 16-årsåldern varit engagerad i samhällsfrågor på olika sätt. Med åren har jag skaffat mig en varierad livserfarenhet med en bredd som jag vågar påstå att inte många har. Bloggen driver jag med en inriktning på frågor som rör rättssäkerhet, frihet, demokrati och integritet. Jag är även en av grundarna av Liberaldemokraterna, ledamot av det verkställande utskottet och f.n dess rättspolitiske talesman.

Posted on 24 juni, 2011, in Blandat. Bookmark the permalink. 2 kommentarer.

  1. Vill önska dig en Glad Midsommar!!

    Hemikramar ♥

Kommentera

