Nya tider, ny blogg men samme bloggare!


Då har det mesta flyttats från Aftonbladet och hit och det gick, ärligt talat, smidigare än jag trodde. Särskilt mycket bloggat har det dock inte blivit på sistone men jag kan förutsäga en tydlig uppgång fr.o.m 110701 då jag inleder min Almedalsvistelse. Det ska bli riktigt roligt och jag tänkte kombinera med en smula egen semester och är hemma igen 110711.

För oss i Liberaldemokraterna blir veckan i Almedalen den här gången främst ett tillfälle att dels träffas fysiskt och mer i sammanhållen form få tillfälle att diskutera och utvärdera våra första nio månader. Dels får vi också tillfälle att både knyta nya kontakter och att återknyta en del gamla. vad gäller själva bildandet av ett parti så avvaktar vi en tid till med detta eftersom det visat sig vara mycket effektivt att just nu arbeta i den projekt- och nätverksform vi har format.

Det är också både inspirerande, glädjande och imponerande att se att så många från Liberaldemokraterna är beredda att offra semester, tid och pengar på detta frivilliga arrangemang. Truppen är alltså stark och formen är god! Ett av många budskap för oss att sprida är att det finns dom som byter övertygelse för sitt partis skull men det finns även de som byter parti för sin övertygelses skull. Alla sanna liberaler är därför mycket välkomna till oss!

About Michael Gajditza

Jag är en 54-årig man i Västerås som sedan 16-årsåldern varit engagerad i samhällsfrågor på olika sätt. Med åren har jag skaffat mig en varierad livserfarenhet med en bredd som jag vågar påstå att inte många har. Bloggen driver jag med en inriktning på frågor som rör rättssäkerhet, frihet, demokrati och integritet. Jag är även en av grundarna av Liberaldemokraterna, ledamot av det verkställande utskottet och f.n dess rättspolitiske talesman.

Posted on 23 juni, 2011, in Okategoriserade. Bookmark the permalink. 3 kommentarer.

  1. För att fortsätta Mäster skvitts analogi så gör Titanic’s högersväng att revan går längs hela sidan… hade man låtit bli att gira så hade hon aldrig gått under =0)

    Hemikram till Micke!!

  2. Jag håller med föregående kommentator. Den här sidan laddar snabbare också. Ibland kan Aftonbladets bloggsidor stå och tugga utan att nåt egentligen skulle laddas.

  3. Kanon att du tog dig över från det sjunkande skeppet!
    /Skvitt

Kommentera

