Svensk Myndighetskontroll: Maud Olofsson avgår – nödvändigt överlevnadsbeslut


 Allt fler källor hävdar nu att Maud Olofsson avgår i samband med Centerpartiets stämma som börjar den 22 september i Åre. Spekulationerna om vem som tar över har ännu inte kommit igång riktigt men rykten säger att Mauds eget förslag är den helt okände minister som heter Hatt och vars förnamn jag just nu inte minns. Ett annat namn som diskuterats flitigt tidigare är Annie Johansson.

Detta öppnar för en regeringsombildning i oktober då det förmodligen även blir så att Olofsson lämnar posten som näringsminister. det lär komma att stå en hel del om detta i tidningarna också senare idag. För Centerpartiet är nog detta ett helt nödvändigt beslut.

maud1 (Mobile).jpg

Nunc aut nuncuam

About Michael Gajditza

Jag är en 54-årig man i Västerås som sedan 16-årsåldern varit engagerad i samhällsfrågor på olika sätt. Med åren har jag skaffat mig en varierad livserfarenhet med en bredd som jag vågar påstå att inte många har. Bloggen driver jag med en inriktning på frågor som rör rättssäkerhet, frihet, demokrati och integritet. Jag är även en av grundarna av Liberaldemokraterna, ledamot av det verkställande utskottet och f.n dess rättspolitiske talesman.

Posted on 17 juni, 2011, in Okategoriserade. Bookmark the permalink. 8 kommentarer.

  1. portolanseglaren

    -Jag känner bara till hon och Gudrun Schyman som personer som kan lägga huvet bekvämt bakåt, gå in i stand-by läge och prata på hur länge som helst, utan att ens det minsta distraheras av frågor. Ekvilibrister som med obefintlig intellektuell kapacitet ändå lyckas hålla pratlådan igång som om de tillförde något. Pokerface-politiker. Undrar var man fann dem före den allmänna och lika rösträtten. Stilla min tanke, jag tänker på tjära och fjädrar.

    • Michael Gajditza

      jag har skrivit något liknande tidigare om förmågan att tala i tre timmar utan att ens hämta luft. Därtill ska läggas att Maud Olofssons röst i vissa lägen har en skarp ton som har fått tre glas i mitt vitrinskåp att allvarligt fundera på att gå i bitar.

  2. Ska det behöva dröja ända tills september innan den ivriga bävern Måddan avgår???Men det ska bli intressant att se vad som händer……det ska röra på sej i politiken så det inte blir så gravallvarligt.Kaowww.kaobyterblogg.wordpress.com…eller var det kanske http://www.kaosnyalya.wordpress.com?(Jaja, jag är lite trött just nu. Klockan är 05.45 och jag har suttit här i timtals med teknikstrul….)

  3. jag tycker att vi ska fira vår nationaldag den 17 Juni då Maud talade om att hon skulle avgå och skulle Reinfeldt göra detsamma så kunde vi ha en hel veckas firande!

  4. Anna-Karin Hatt, gift med före detta sossen Greger Hatt.Själv ser jag fram emot Annie Johansson som ny partiordförande!

Kommentera

