Svensk Myndighetskontroll: Liten glädje ska inte föraktas


Den dag jag slutar bli glad när jag får in en artikel på en debattsida någonstans i gammelmedia då har jag hållit på med detta för länge!!

Nunc aut nuncuam

libdem-mini.png

About Michael Gajditza

Jag är en 54-årig man i Västerås som sedan 16-årsåldern varit engagerad i samhällsfrågor på olika sätt. Med åren har jag skaffat mig en varierad livserfarenhet med en bredd som jag vågar påstå att inte många har. Bloggen driver jag med en inriktning på frågor som rör rättssäkerhet, frihet, demokrati och integritet. Jag är även en av grundarna av Liberaldemokraterna, ledamot av det verkställande utskottet och f.n dess rättspolitiske talesman.

Posted on 18 maj, 2011, in Okategoriserade. Bookmark the permalink. 11 kommentarer.

  1. Kao107 årSka jag tolka det som om du är mellan 7 och hundra år gammal när du skriver ett inlägg eller kommentar, allt efter personlig mognad och ålder skulle man kunna kalla det, egentligen mycket finurligt av dig, för där i ligger nog sanningen om oss alla när vi skriver något, vi varierar oss efter vår mognad och ålder, ena stund lugn och trygg nästan faderligt och mellan varven, hart när naivt och barnsligt som vissa (förlåt) kvinns gör här utan att säga något.Jag håller med om Michael, han har en bra sida som bloggare, han slår inte hårt mot dem som inte delar hans politiska uppfattning och just därför kan man aldrig tycka illa om honom som människa, bara vad han satt på pränt ibland, det opponerar jag mig emot, inte nödvändigtvis för att han tror på vad han själv blivit idillad av irrlära, utan för att han inte ger sig för sakargumenten, en gång motståndare mot något, sant eller inte, alltid motståndare, förmycket PK i min smak.

  2. …och jag anser att Folkpartiet inte varit ett liberalt parti på mycket mycket länge, och att det vore en skam mot svenska språket om de lade in ordet Liberal i sitt partinamn.

    • Michael Gajditza

      De har ordet liberal i partinamnet om man ska vara noggrann, Folkpartiet Liberalerna även om det ringer en klocka som säger att man faktiskt tog bort det för en tid sedan. Jag får kolla.

  3. Bra skrivet !.(Jag läste din artikel).Det du skriver borde spridas ännu mer.Du och jag har inte samma politiska åsikter. Men jag gillar ändå ditt sätt att skriva och förklara. Du är aldrig överlägsen och hånfull, som många blå kan bli på en personmed annan politisk åsikt. Du kan verkligen förklara vad du vill ha sagt, och det är intressant attta del av det du skriver. Du är aldrig ute och snedseglar. :-)Ha det braKao

    • Michael Gajditza

      Tack! Det var en väldigt snäll kommentar som jag tar till mig och blir glad över!! 😉

  4. MichaelDu kan ta över Ian Wactmeister bloggsite som är ledig och sorterar WordPress.Jag tror att det går att hitta den fortfarande och läsa gamla bloggar som var mycket underfundigt skrivna med all den sanning som då stod till buds. Och vilka kommentarer sedan det blev, helt strålande allt efter partitillhörighet, alltså alla möjöliga och omöjliga människor hörde av sig.Faktum är Michael att du skulle vinna stort på att skriva under WordPress du skulle direkt få en uppsjö av läsare och kommentarbåsen blev överfyllda. Precis som under din artikel om SD felaktiga siffror med över 50 kommentarer och inlägg.

    • Michael Gajditza

      Till slut så blir det nog ändå wordpress även om jag tycker att den känns krånglig. Besked kommer!

  5. Grattis är väl på sin plats då!En inte fullt så rolig nyhet – ifall du missat det – är ju detta:http://kulturbloggen.com/?p=35861Vart tar du vägen och går det att exportera ut gamla inlägg?

    • Michael Gajditza

      Såg det själv för bara ett par timmar sedan så jag vet inte riktigt var det blir ännu. Det ska på att exportera till wordpress har jag förstått så det enklaste kanske är att starta upp på nytt där.

  6. http://adamoeva.wordpress.com/

    Då tolkar jag det som att du är glad fortfarande :)/Adam

Kommentera

