Svensk Myndighetskontroll: Homofoba frälsis med en miljard i fastigheter ska inte ha bidrag


http://svtdebatt.se/2011/05/homosexuella-kan-bli-fralsningssoldater-om-de-avstar-fran-sex/

Är du något annat än heteronorm så kan du inte bli frälsningssoldat.

Personligen tycker jag att det är fel eftersom jag tror att om det nu skulle råka finnas en gud så är hon förmodligen svart och bisexuell för att kunna älska alla lika mycket……….

Den teologiska och teosofiska diskussionen avstår jag för jag blir, som synes, bara spydig.

Däremot så anser jag bestämt att vi ska sträva efter ett sekulariserat samhälle där frågor om tro är något privat som staten inte har något med att göra. Det innebär att inga statliga pengar betalas ut som bidrag till trossamfund av någon sort.

Dessutom och specifikt för Frälsningsarmen, så anser jag att den dryga miljard som man idag har placerat i fastigheter skulle kunna göra större nytta på annat sätt och jag förstår inte varför skattebetalarna sk skjuta till en miljon ytterligare i bidrag??

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,

About Michael Gajditza

Jag är en 54-årig man i Västerås som sedan 16-årsåldern varit engagerad i samhällsfrågor på olika sätt. Med åren har jag skaffat mig en varierad livserfarenhet med en bredd som jag vågar påstå att inte många har. Bloggen driver jag med en inriktning på frågor som rör rättssäkerhet, frihet, demokrati och integritet. Jag är även en av grundarna av Liberaldemokraterna, ledamot av det verkställande utskottet och f.n dess rättspolitiske talesman.

Posted on 10 maj, 2011, in Okategoriserade. Bookmark the permalink. 6 kommentarer.

  1. Det har du ju rätt i, i och för sej.Men hur många är det som vill bli frälsningssoldater idag :-)?Det finns många rörelser där det förekommer homofobi och främlingsfientlighet. Frälsis gör dock annat gott som inte ska förringas och som jag tycker överglänser deras uråldriga syn på homosexuella.. De har ett mycket litet svinn på sina sociala insamlingar, t.ex. Ingen är heller pushar att gå på möten eller bli troende.Vi får inbland väga det goda mot det dåliga, tycker jag. Även om det är dinosauriemässigt att inte acceptera homosexuella år 2011. Men de är inte ensamma….det finns betydligt starkare och aggressivare homofober. Kanske vi ska ta och rota fram dem ur dyngan i stället? Såna som utåt sett är så tjusiga och bra på alla sätt, men har en dold agenda.Ha en fin dagKao

    • Michael Gajditza

      Visst ligger det mycket i det du säger och jag angriper heller inte Frälsningsarmen utan ser debatten som ett tillfälle att få tala om att jag anser att tro ska skötas privat och utan statlig inblandning vare sig ekonomisk eller annan.Natti natti o ha det bra!

  2. Självklart skall de få vara homofoba. Det är bara svenska kyrkan med sina kompromissteologer och korplagspolitiker som tycker det är ok. Förutom vi sekulära, för det är även jag. Har tanken slagit dig att FA inte mörkar sin uppfattning.Alla samfund/kyrkor skall vara helt skilda från staten och de skall få sköta sig själva enligt sina medlemmars uppfattning, inte din. Vad jag anar, men inte vet, är att de får bidrag med hänvisning till deras sociala arbete. Så länge det arbetet innefattar även homosexuella så är det inget större problem. Vänta,religions-, åsiktst-, tanke- och yttrandefrihet finns visst i någon form omnämnt någonstans. Jag vet inte riktigt var, men du kan säkert hjälpa mig med det.

    • Michael Gajditza

      Läs vad jag skrivit en gång till så kanske du ser att vi är överens.Jag låter dom vara homofoba och jag visar det genom att skriva att vi ska ha ett sekulariserat samhälle. En personlig åsikt om deras homofoba inställning tillåter jag mig men det beror mycket på att religions-, åsiktst-, tanke- och yttrandefrihet i någon form visst finns omnämnt någonstans………..

  3. Tumme för ett viktigt inlägg med tillhörande poäng!!Hemikramar från en vissen hemimamma ♥

Kommentera

