Svensk Myndighetskontroll: Pub Liberal onsdag 27/4 kl. 18.30


Pub Liberal 27/4: ”En liberal EU-kritik”

Pub Liberal 27/4 är ett samarrangemang med Frihetsfronten.

Temat är En Liberal EU-kritik. Vi drar igång puben 18:30 på Bysis, Hornsgatan 82 i Stockholm och själva debatten kommer igång 19.00. Den sänds direkt på vår Bambuserkanal för er som inte kan vara med.

I panelen:

Nils Lundgren (Fd MEP för Junilistan)

Henrik Alexandersson (Frihetsfronten, Pp och L)

EU-parlamentarikern Christian Engström (MEP Pp)

Camilla Lindberg (Fd. Fp-riksdagsledamot).

Välkomna!

Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,

About Michael Gajditza

Jag är en 54-årig man i Västerås som sedan 16-årsåldern varit engagerad i samhällsfrågor på olika sätt. Med åren har jag skaffat mig en varierad livserfarenhet med en bredd som jag vågar påstå att inte många har. Bloggen driver jag med en inriktning på frågor som rör rättssäkerhet, frihet, demokrati och integritet. Jag är även en av grundarna av Liberaldemokraterna, ledamot av det verkställande utskottet och f.n dess rättspolitiske talesman.

Posted on 26 april, 2011, in Okategoriserade. Bookmark the permalink. 4 kommentarer.

  1. MichaelVadå, lantis? Du är väl skickad vart du än kommer, en person som du kan aldrig känna dig bortkommen någonstans och mitt språk är nog en hyfsad svenska som jag har fått beröm förav en fd Ambassadörhustru och likaså av en lärare i svenska. Du ska veta att jag harteaterutbildning.Däremot så är jag dålig på att gramatikaliskt skriva svenska märkligt nog, förmodligen av ren födsel och ohejdad vana, trots att jag fick bra betyg i skolan i tal och läsövningar.Har också en utbildning som handledare och socialarbetare, där en stor del psykologi haringått i utbildningen. Man kan säga att jag har en gedigen utbildning i samhällets tjänst som har jobbat med barn och ungdomar i 17 år. Och upp på det hela är jag en innovatör i ca trettio år ochsysslar fortfarande med att konstruera saker och ting. Saken är den att jag är allround inom verkstadsindustrin som cervicetekniker och mycket mer än så.

    • Michael Gajditza

      Jo, det jag skrev var menat som en lustifikation eftersom just söderkisars dialekt t.o.m fanns som någon sorts ordbok när jag var riktigt ung. Ord jag minns från den är t.ex apsvett=kaffe, malajsvett = te, kloaksnöre = tunnelbana, pling-plongdroska = ambulans med mera. Därav följde sedan min kommentar.

  2. MichaelBysis den platsen är ett bra val. För många herrans år sedan spelade jag Schack på samma adress, Stockholms Schackförbund och salonger ligger forfarande i samma kvarter, men har sin ingång ifrån norra delen av kvarteret. Tänk om jag dök upp så att du fick träffa en riktig Söderkis i nionde generation, de du, det vore något för dig att skriva hem om.

    • Michael Gajditza

      Dyk upp du, vi har öppet hus! Fast vi får väl prata engelska då för söderkisars dialekt i nionde generationen är nog obegriplig för en enkel lantis som jag….. 🙂

Kommentera

