Svensk Myndighetskontroll:Liberaldemokraternas Manifest nu i full liberal frihet!


Nu har manifestet släppts!

Du hittar det här!

http://www.liberaldemokraterna.com/manifest/

About Michael Gajditza

Jag är en 54-årig man i Västerås som sedan 16-årsåldern varit engagerad i samhällsfrågor på olika sätt. Med åren har jag skaffat mig en varierad livserfarenhet med en bredd som jag vågar påstå att inte många har. Bloggen driver jag med en inriktning på frågor som rör rättssäkerhet, frihet, demokrati och integritet. Jag är även en av grundarna av Liberaldemokraterna, ledamot av det verkställande utskottet och f.n dess rättspolitiske talesman.

Posted on 13 april, 2011, in Okategoriserade. Bookmark the permalink. 13 kommentarer.

  1. På’n bara Micke!! =0)Titta in på Solidaritetstanken så får du en tankeställare.Om det där var riktat till mig hemimamma så måste jag le åt ”Soladirtetstanken” denna sk soladaritet som bara ska ske i det egna ledet enligt sossarna och som de trodde skulle spridas ut till var och en av oss med tiden. Vad har hänt tror du” vi lever miltals ifrån ett solidariskt samhälle i brist på förståelse för en sammanhållning bland människorna och vad det ska ha för syfte.Tro mig våra folkvalda skulle bli bestörta och förtvilade om folket skulle förena sig, folkets makt får aldrig komma till stånd är politikernas resonemang om du inte visste det, det är därför Vänstern skriker död åt kärnfamiljen för de vill att statens legoknektar ska ha all makt och därför som en gammal sanning ”när familjerna håller ihop ger det makt åt folket” och då kan inte politiker slå blå dunster i folk och regera hur de vill, utan att fråga folket om lov först.

  2. MichaelJag fungerar som en politiker och sprider åsikter om saker och ting som man har personlig erfarenhet utav och då kan man inte begära av dig att du kan dela mina åsikter eftersom du inte vet vad jag vet om samhället i stort.Det grundläggande för ett politiskt parti borde vara med tonvikt för ett folkstyre och det finner jag inte i ert manifest som ett typiskt småborgligt parti och därmed kan jag inte sympatisera okritiskt med ert parti.Det här förstår väl vem som helst som står på svenska folkets sida” att ert parti bygger vidare för ett mångkulturellt samhälle som ingen har bett om bland väljarna.Visa frågor i ert manifest är enkla elementära förslag som redan existerar och vad finns i ert parti som skulle få medborgarna att må bättre?Vi vet som har sysslat med politik livet igenom hur de olika regeringarna som agerat under de senaste 70 åren misskött sitt uppdrag på grund av en dålig förankrig med folkets åsikter.Om Liberaldemokraterna skulle hypotetiskt sett få styra vårt land så hamnar vi i nivå med dagens alliansregering, så har jag tolkat ert manifest.Michael vi lever i förnekelsens tidevarv där sanningen är åsidosatt och därför lever vi i konflikt med demokratin, det här är orsaken till att jag har ett starkt politikerförakt och då kan du förstå bättre mitt utspel mot ert parti som jag ser som ett i högen som enkelriktat.Var finns visionerna någonstans? Tydliggör för svenska folket hur ni vill att vårt samhälle ska se ut, då först kanske ert parti kan få ett visst gehör, det här är ett tips som du kan förmedla till dina partikamrater, att ni ska tala om för väljarna hur ni vill att vårt samhälle ska se och hur ni ska verka för att nå er målsättning.Michael jag var inne på sarahmaras bloggsida och blev inte imponerad och då ansåg jag att hon kanske var sakkunnig i knyppling istället, för något är väl alla människor bra på eller hur?

  3. Nu haver jag laddat hem manifestet och skall läsa i lugn och ro och återkommer senare med en recension =0)Hemikram och en trevlig helg!!

  4. På’n bara Micke!! =0)Titta in på Solidaritetstanken så får du en tankeställare.Hemikram

  5. Michael Gajditza

    Jag hade liksom aldrig räknat med din röst Stellan så jag är ju inte förvånad. Vad som däremot förvånar är den direkt sopiga analys du åstadkommer. Den är fylld av floskler och felslut som t.ex det du skriver om ett härmande av Folkpartiet. Ett av skälen för varför vi grundat Liberaldemokraterna är att Folkpartiet inte längre är liberalt. Vi kan på så vis sägas vara en direkt reaktion mot den politik som Fp idag bedriver och det tyder på en djup okunskap om vad Fp idag står för, för att göra den jämförelse Du gör.Jag menar också att Ditt tal om meriter etc. i kombination med Din syn på ”vanligt folk” inte är korrekt annat än i den del att i den mån du har rätt så ser vi det i tillblivelsen av ett parti som Sverigedemokraterna.

    • Michael Gajditza

      PS. Jag tog för övrigt bort din kommentar till Sara somenbart var plump, elak och förolämpande. Absolut inte värdigt en gentleman att syssla med så låga ting.

  6. Jag hade inte kunnat sagt det bättre själv.Citat, När landet styrs av sådana skamfyllda människor, blinda för att talibanerna är en till Tora Bora bortträngd del av dem själva, då glider riket med fast kurs rakt ner i just det helvete man tror att man skyddar sig emot. — De så kallade friliberalerna saknar själsdjup. De lever bara på ytan av sig själva. De försöker lösa livsviktig tredimensionell problematik i sin ängsligt försvarade tvådimensionella tillvaro. De kan omöjligen inse sanningen i det jag här säger. Vad skall vi göra med dem?

  7. ”En enorm myllrande global bazaar där alla människor i världen på sikt kommer att kunna kommunicera med alla. Detta stärker demokratin, där all makt ska utgå från folket.”Den här meningen är kryptisk och ogenomtänkt som fodrar en förklaring?Min tolkning om man upprätthåller en globaliserad värld sä fjärmar man sig ifrån demokratins frågor och får en anarkistisk värld och folkstyret mynnar ut i kriminalitet!

  8. Läste om er socialpolitik som ligger mig närmast om hjärtat, eftersom jag har jobbat med det här i samhällets tjänst.Hälften av ert program skulle jag aldrig lägga min röst på, jag tycker inte det är för mycket gammal skåpmat som man har hört förr som det blir bara pannkaka med.Nej det är inte mycket av det radikala i ert manifest så av mig får ni tyvärr bakläxa.

  9. Tänk om ni kallade ert parti för Meritdemokraterna istället Michael och inte härmade de liberalistiska dumheterna som Folkpartiet demonstrerat i alla tider, inte minst för er trovärdighets skull om ni ska komma någon vart.Ni kommer obönhörligen att jämställas med folkpartiet, så är det bara.Ett parti ska ha folk med meriter ifrån andra uppdrag i samhället som bevisligen har gynnat den breda massan, ett sådant parti skulle snabbt segla i medvind.Vem visste att det politiska intresset för Sveriges väl och ve är oerhört lågt, det är därför dumskallar väljs ut av dumskallar i de flesta partier, som sedermera placeras ut i landsting och kommuner och just därför lämnar allt fler svenskar landet som inser att Sverige har blivit ett dårhus och Folkpartiet är ett utav de dummaste partierna vi har, som folk hånat och gjort sig lustiga över i alla tider.Man ska ha klart för sig att PK folket kan ingenting om politik, de flesta kan inte ens räkna upp de åtta riksdagspartierna och inte vet de heller om det är vänstern eller högern som styr i Sverige, det enda dem vet, är att rösta på det politiska vansinnet, utan att förstå dess konsekvens.Tänk till lite varför har vi rösträtt så att vilken dåre som helst får lägga sin röst, men samma dårar är totalt portade ute i samhället av arbetsmatknaden herrar och damer som söker kvalifiserad arbetskraft, vem vill anställa analfabeter? men rösträtt har de i alla fall.Därför borde ett politiskt parti startas upp som kallar sig för Meritdemokraterna för att markera vad de vill, att lyfta samhällets invånare till en högre nivå så att de platsar på arbetsmarknaden åtminstone och mycket mer än så.Att köra ett parti med namnet Liberaldemokraterna avskräcker intelligent folk, tyvärr är det så och blir ett i högen av politiska dumskallar..Nej du Michael jag trodde dig vara en man med högre krav, för någon dumskalle är du inte, tvärtom och så går du in i den slentrianmässiga fällan och blir medlem i ett förgängligt parti som är dömda att misslyckas redan ifrån starten.

  10. Ska läsa! In och tyck hos mig nu, du som är sakkunnig=)/sarahmara

Kommentera

