Svensk Myndighetskontroll: Liberaldemokraterna har Sveriges mest aktiva politiska debatt


Jag roade mig nyss med att göra en helt ovetenskaplig jämförelse av politisk aktivitet på Facebook mellan oss och alliansen. Först så kollade jag antalet medlemmar och alliansen har ca.130.000 partimedlemmar tillsammans. Vi har färre…….

Sedan så räknade jag inlägg sedan den 11/3 och på alliansens sida fanns det 28 stycken varav prick hälften skrivna av en person vid namn Fredrik Posse. Antalet kommentarer som fanns till dessa 28 inlägg var totalt 82 stycken.

På Liberaldemokraternas sida så fick jag det till 519 kommentarer innan nåt hände och jag blev utloggad men det kan väl räcka så som bevis för var Sveriges just nu mest aktiva politiska debatt förs.

Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

About Michael Gajditza

Jag är en 54-årig man i Västerås som sedan 16-årsåldern varit engagerad i samhällsfrågor på olika sätt. Med åren har jag skaffat mig en varierad livserfarenhet med en bredd som jag vågar påstå att inte många har. Bloggen driver jag med en inriktning på frågor som rör rättssäkerhet, frihet, demokrati och integritet. Jag är även en av grundarna av Liberaldemokraterna, ledamot av det verkställande utskottet och f.n dess rättspolitiske talesman.

Posted on 19 mars, 2011, in Okategoriserade. Bookmark the permalink. 2 kommentarer.

  1. MichaelKul med statistik, men läser man på mer seriösa forum än Facebook så nämns inte ens Liberaldemokraterna.

Kommentera

