Svensk Myndighetskontroll: Utvecklingslära


För bara lite drygt 40 år sedan så skulle Sverige få en andra TV kanal, TV 2. Spänningen och oron inför vad detta skulle komma att innebära var stor och har här fångats på ett fint sätt. Utvecklingen har gått fort sedan dess.

About Michael Gajditza

Jag är en 54-årig man i Västerås som sedan 16-årsåldern varit engagerad i samhällsfrågor på olika sätt. Med åren har jag skaffat mig en varierad livserfarenhet med en bredd som jag vågar påstå att inte många har. Bloggen driver jag med en inriktning på frågor som rör rättssäkerhet, frihet, demokrati och integritet. Jag är även en av grundarna av Liberaldemokraterna, ledamot av det verkställande utskottet och f.n dess rättspolitiske talesman.

Posted on 7 mars, 2011, in Okategoriserade. Bookmark the permalink. 4 kommentarer.

  1. Tack för den klassikern. Man bör också känna till att namnet ”Johan Får Infall” inte är valt av en slump. Den dåvarande tekniske direktören på TV hette nämligen Johan von Utfall.

    • Michael Gajditza

      *S* Det visste jag inte, men jag är inte förvånad eftersom det där med tanke i vad som görs alltid har utmärkt herrarna i duon.

  2. *LER*Tack för detta något uppmuntrande inlägget! Det lättar min melankoli något…Hemikramar

Kommentera

