Svensk Myndighetskontroll: Alltid denne Ringholm……


NU_BLIR_HAN_KORV_283959w.jpg

Svin. Jag undrar nämligen om det är svininfluensa jag fått och om jag har det så måste det vara från ett svin i den storleksklass som bilden visar. Eller heter årets variant noshörningsflunsa? Fast det är klart, alla vet ju hur vi karlar blir när vi blir fötjylda……. Kinkig? Jag? Jajamensan o gnällig dessutom.

Så nu ska jag gnälla lite tänkte jag och först så vill jag gnälla på sossarnas kriskommissionsrapport. Är det nån mer än jag som hade förväntat sig något mer av den än vad som nu kom att bli resultatet av 56 (?) toppsossars arbete med att analysera varför det går åt helvete och vad man vill göra åt det?

Till att börja med så saknas just det förstnämnda, alltså analysen av varför det gick som det gick. Antar att det beror på att i stort sett alla vars fel det var, har ingåt i jättekommissionen? Rätta mig gärna om ni tycker att jag har fel men jag är även av den uppfattningen att efter det val man gjorde och då Sahlin meddelar att hon tar konsekvenserna och avgår, så skulle partistyrelsen som helhet ha ställt sina platser till förfogande, men det var ingen mer än Mona som kände något ansvar uppenbarligen.

Sedan tycker jag också att det heller inte är särskilt imponerande slutsatser och förslag som läggs för övrigt heller. Två saker sticker ut och det är talet om full sysselsättning, av moderaterna benämnt arbetslinjen och så talet om att kunskap är viktigt att man lär sig i skolan. Vill minnas att han, majoren med tandregleringsbehovet, med jämna mellanrum också han uttrycker sig på motsvarande sätt……

Här följer avsnittet om det som innebär ett nytänkande.

Med det avklarat så konstaterar jag också att frågor kring internet, integritet, FRA, datalagringsdirektiv och övervakning är sådant man glömt att ta med. Mycket mer än så tycker jag inte behöver sägas om den rapporten utan vi glömmer den och ser med spänning fram mot om man lyckas hitta en ny partiledare som matchar rapportens djup, nytänkande och kreativitet?

Kommer i så fall bara på ett namn och nu blir det faktiskt en repris för den ende som kan sägas vara lika utslätat grå och tråkig är Bosse Ringholm.

14.jpg

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,

About Michael Gajditza

Jag är en 54-årig man i Västerås som sedan 16-årsåldern varit engagerad i samhällsfrågor på olika sätt. Med åren har jag skaffat mig en varierad livserfarenhet med en bredd som jag vågar påstå att inte många har. Bloggen driver jag med en inriktning på frågor som rör rättssäkerhet, frihet, demokrati och integritet. Jag är även en av grundarna av Liberaldemokraterna, ledamot av det verkställande utskottet och f.n dess rättspolitiske talesman.

Posted on 17 februari, 2011, in Okategoriserade. Bookmark the permalink. 10 kommentarer.

  1. Hos Pagrotsky / Palm finns dessutom charmen hos båda två. Pagrtotsky är gammal i gården, Palm är strak, klok och modig och de 2 har kunnandet tiilsammans på den plats i toppen de ska leda partiet ”back to basis”.Kao

  2. Kanske PAGROTSKY eller (den ännu kanske inte tillräckligt kunniga VERONICA PALM. De 2 ihop som ett team (som MP) vore bra mycket bra. Bara vi slipper de knastertorra gubbarna och högerfalangen med Michael Damberg.Har

  3. Min egen krisutredning blev helt plötsligt intressant igen….

  4. Min åsikt är att Mona inte agerade i tid ,det var först när det började närma sig mål linjen hon verkligen försökte o då var det redan försent.Tyvärr.Sen så kan dom sätta i hopp va många kriskomitioner som helst .Nej fram med en ny partiledare snabbt.

  5. 1) Socialdemokratin blev en stor grå koloss, med för många kockar som skulle laga soppan och det var fel redan från början att sätta in just Sahlin som pertiledare.2) Den vanliga sosse-väljaren såg inget hopp hos (S), som dessutom var otillgänglig för insyn. ur tänkre de? Vad vill de göra? Det ska inte komma ett år före valet i vaga ordalag. Klart folk bvlev misstänksamma.3) Det fortsätter i samma stil.4) Antingen är man höger, vänster eller ”mittemellansosse” inom partiet. (S) har alltid stått som en klar motvikt mot högern och man förlorade anhängare när man försökte vara som de. Man kan inte bara gnälla och se ilsken ut i debatter ; man måste övertrumfa med argument.5) Sen det du skriver i sista stycket: FRA-lagen, övervakning och datalagen var ju (S):s verk från början. Även om många väljare inte begrep att det även rörd dem personligen i förlängningen, så var naturligtvis de flesta emot det.6) Nu måste man sätta in en ledare som är både smart, klok och på arbetarklassens och medelklassens sida. Det skadar absolut inte om denna person dessutom är någorlunda karismatisk.7) Man kan ju få en känsla av att ingen vill ha partiledarjobbet (precis som innan G.P en gång tillträdde). Det låter som att man inte vill kämpa för sitt parti. ”Back to the roots”, till hur partiet fungerade på Palmes tid och ideologin då, för den sistnämnda tycks OCKSÅ vara i kris….!Krya på dejKao

    • Michael Gajditza

      Tack! .”….en ledare som är både smart, klok och på arbetarklassens och medelklassens sida. Det skadar absolut inte om denna person dessutom är någorlunda karismatisk.”Vem?

  6. Jag tummar! och instämmer!!! Skulle det krävas lika många för varje sak som skall synas i sömmarna, då har vi ingen arbetslöshet!! Om inte alla får svininfluensa, för att alla är så rädda att bli synade i sömmarna???!!!!//sarahmara

Kommentera

