Svensk Myndighetskontroll: Tidsbrist


Det har inte blivit något skrivet här i bloggen på flera dagar och det är något närmast unikt för min del. Det beror på att jag f.n är mitt inne i att skriva min egen resningsansökan till Högsta domstolen. Det tar tid men är ju inte direkt ett arbete man har lust att slarva med……. Jag räknar med att vara klar till slutet av veckan och konstaterar att arbete lägger hinder i vägen för många betydligt roligare aktiviteter!

Den här veckan behandlas begäran om att få Assange utlämnad till Sverige i brittisk domstol och den processen blir onekligen spännande att följa!

9wiki2440.jpg

About Michael Gajditza

Jag är en 54-årig man i Västerås som sedan 16-årsåldern varit engagerad i samhällsfrågor på olika sätt. Med åren har jag skaffat mig en varierad livserfarenhet med en bredd som jag vågar påstå att inte många har. Bloggen driver jag med en inriktning på frågor som rör rättssäkerhet, frihet, demokrati och integritet. Jag är även en av grundarna av Liberaldemokraterna, ledamot av det verkställande utskottet och f.n dess rättspolitiske talesman.

Posted on 7 februari, 2011, in Okategoriserade. Bookmark the permalink. 6 kommentarer.

  1. Själv blir jag mörkrädd nar man beaktar konsekvenserna om det inte blir ett rimligt resultat.Hemikram

  2. Skönt att du är tbx..alltid intressant att läsa det du tar upp och skriver om..Jag kan bara hålla med..det blir verkligen spännande att följa denna process…

    • Michael Gajditza

      Tack! det har varit och är fortfarande lite för mycket. Jag är 53, blir 54 och har aldrig jobbat mer i hela mitt liv än vad jag gör just nu. Men, och det är det viktiga, det är förbannat kul!! 🙂

  3. Geert Wilders: Ljuset ska ut över hela EuropaNEDERLÄNDERNA Idag fortsatte rättegången mot Geert Wilders om hans syn på den Europeiskas situationen.Ljuset ska spridas ut över hela Europa. Över hela kontinenten där vår kultur blomstrade och där människan skapade frihet, välstånd och civilisation. Överallt grunden i väst är under attack.Över hela Europa eliten agerar som beskyddare av en ideologi som har bestämt sig för att förstöra oss sedan fjortonde århundradena. En ideologi som har vuxit från öknen och som kan producera bara öknar, eftersom den inte ger människor frihet. Den islamiska Mozart, Islamiska Gerard Reve [en holländsk författare], Islamiska Bill Gates, så finns de inte för utan frihet inget kreativitet. Ideologin om islam är speciellt känd för avlivning och förtryck och kan bara producera samhällen som är efterblivna och fattiga. Överraskande, vill eliten inte höra någon kritik mot denna ideologi.Min studie är inte en isolerad händelse. Bara idioter tror att det är. Över hela Europa mångkulturella eliten föra totalt krig mot sina befolkningar. Deras mål är att fortsätta strategin med mass-invandring, vilket i slutändan kommer att resultera i en islamisk Europa – ett Europa utan frihet: Eurabia.Ljuset ska spridas ut över hela Europa. Den som tänker eller talar för sig är i fara. Frihetsälskande medborgare som kritiserar islam, eller ens föreslå endast att det finns ett samband mellan islam och brottslighet eller hedersmord, måste lida och som hotas eller kriminaliserad. De som talar sanning är i fara.Ljuset ska spridas ut över hela Europa. Överallt Orwells tankepolis är på jobbet, på jakt efter tankebrott överallt, gjutning befolkningen tillbaka inom gränserna där det är tillåtet att tänka.Denna rättegång handlar inte om mig. Det handlar om något mycket större. Yttrandefriheten är inte ägare till dem som råkar tillhöra eliten i ett land. Det är en omistlig rättighet, något som tillhör vårt folk. I århundraden strider har utkämpats för det, och nu är det offras för att behaga en totalitär ideologi.Framtida generationer kommer att se tillbaka på denna rättegång och undrar vem som hade rätt. Som försvarade frihet och som ville bli av med den.Ljuset ska spridas ut över hela Europa. Vår frihet är begränsad överallt, så jag upprepar vad jag sagt här förra året:Det är inte bara ett privilegium, men också en plikt för fria människor – och följaktligen också min plikt som medlem i det nederländska parlamentet – att tala ut mot någon ideologi som hotar friheten. Därför är det en rättighet och en skyldighet att tala sanning om det onda ideologi som kallas islam. Jag hoppas att yttrandefriheten kommer fram triumferande från denna studie. Jag hoppas inte bara att jag ska bli frikänd, men framför allt att yttrandefriheten kommer att fortsätta att existera i Nederländerna och i Europa.Mer info: DutchNews.nl

Kommentera

