Svensk Myndighetskontroll: Den svenska narkotikapolitikens hybris vet inga gränser.


http://www.sweden.gov.se/sb/d/14020/a/159353

Folkhälsominister Mariua Larsson som vet allt och lkan allt om narkotika, tog den 20/1 emot Bolivias ambassadör i Sverige, med anledning av att Bolivias önskar en ändring i FN:s narkotikakonvention så att den tillåter kokabladstuggning. Maria Larsson framförde vid mötet att Sverige inte kan acceptera den föreslagna ändringen. Sverige skickar också idag en protest, en s.k not, mot förslaget till FN:s huvudkontor i New York.

Bolivianerna har i hundratals år tuggat på kokablad vid t.ex arbete på hög höjd som ett stimulerande medel. Självklart kan inte detta få fortgå då det strider mot svensk narkotikapolitik som är bäst i hela världen, som alla vet. Därför kräver vi att Bolivias indianer kriminaliseras omedelbart!

Det vore lika självklart fullständigt idiotiskt att göra det jag tänker göra nu, d.v.s en jämförelse med det svenska snuset som svenskar använt i masor av år, dock utan inblandning av Boliviansk regering. Maria Larsson själv har försvarat snusandet mot attacker från EU, såsom varandes bl. a ett uttryck för svensk kultur. Att bolivianska indianer på Andernas höjder har en motsvarighet i kokabladstuggande går inte att förstå.

Ärligt talat så tycker jag att Maria Larsson är stenkorkad så jag orkar inte skriva mer än så här för den kvinnan lär ändå inte förstå vad jag säger, vill eller menar.

Vad skiljer en idisslande ko från en tuggummituggande folkhälsominister?

Svar: Kons intelligenta blick.

1506481.jpg

About Michael Gajditza

Jag är en 54-årig man i Västerås som sedan 16-årsåldern varit engagerad i samhällsfrågor på olika sätt. Med åren har jag skaffat mig en varierad livserfarenhet med en bredd som jag vågar påstå att inte många har. Bloggen driver jag med en inriktning på frågor som rör rättssäkerhet, frihet, demokrati och integritet. Jag är även en av grundarna av Liberaldemokraterna, ledamot av det verkställande utskottet och f.n dess rättspolitiske talesman.

Posted on 28 januari, 2011, in Okategoriserade. Bookmark the permalink. 6 kommentarer.

  1. Stefan H Ericson

    Det är kanske inte lämpligt att säga direkt att någon är dum i huvudet man kan ju göra lite fina omskrivningar.”det märks att hon aldrig betalt studielån””om det gör ont att vara dum skrek hon hela dagen”Ha Det

  2. Jag vill verkligen inte bli en sådan där sydstatsgubbe med ett stort maskingevär i famnen och en t-tröja där det står ”I hate the government”, men det är fan i mig svårt att inte bli sådan med så pass korkade, obildade politiker som Maria Larsson. Jag kan, som du vet, gå igång något alldeles oerhört både när man snackar sexpolitik och narkotikapolitik men skulle i denna kommentar vilja ta upp två saker. För det första: Anser Maria larsson att den hittils förda politiken har uppnått önskade RESULTAT? För det andra: Vet inte om att tugga kokablad är typ 1/1000-del så starkt som kokain? Det vill säga, kan hon inte ens kemiska fundamenta i frågan?

    • Michael Gajditza

      Jodå Oscar, lyssna på tant Maria. Hon vet och kan. Bolivianska indianer har ju inte ens gått i svensk skola. Sydstatsgubbe i Sverige = skåning. Skåning med maskingevär = leathal combination. Förmodligen nu reggat hos FRA. Watch Your back!

  3. Ja, man blir ju helt galen.. Hur korkat är inte detta på en skala! Att en sån som Maria Larsson ens får sitta kvar…

Kommentera

