Svensk Myndighetskontroll: Grishuvuden rullar i Filipstad


Jag vet inte hur många av er som minns Levi Klausen, Sverigedemokraternas leading man i Filipstad? Förmodligen i alla fall många av er som har sett den här intervjun med honom tidigare. Det är inte så många politiker som idag lyckas gripa tag i åhöraren och som har den där förmågan att få motparten att storögt och med halvöppen mun, försjunka i djup kontemplation och tystnad över vad som just sagts.

Det är nu min smärtsamma plikt att meddela att Levi inte längre finns bland politikernas skara. Klausen, som så sent som år 2007 lämnade nazisterna till förmån för SD har nu även lämnat fullmäktige i Filipstad och vidare så kräver många i partiet nu hans huvud på ett fat.

Vilket är lite lustigt med tanke på hur detta krav tangerar det som nu blev Klausens fall.  Fullmäktigen och SD politikern hade på sin facebooksida uppmanat nationalister att spika upp grishuvuden på ytterdörrarna för att hålla muslimerna borta, något Klausen nu alltså tvingas äta upp, enligt NWT.

Med det uttalandet så tror jag ändå inte att det bokstavligen handlar om grishuvuden utan mer om ett svinaktigt beteende.

En som absolut inte kan ha sett den här intervjun är SD:s ordförande i Värmland som först försvarade Klausen, men som sedan, på känt fegismaner, sedan låter Klausen slå sig själv lite tröttare på egen hand för att till sist övergå till att spela oskyldigt förvånad. Amatörmässigt och ynkligt får det beskrivas som.

 rotoff_1292281612.jpg

 

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,

About Michael Gajditza

Jag är en 54-årig man i Västerås som sedan 16-årsåldern varit engagerad i samhällsfrågor på olika sätt. Med åren har jag skaffat mig en varierad livserfarenhet med en bredd som jag vågar påstå att inte många har. Bloggen driver jag med en inriktning på frågor som rör rättssäkerhet, frihet, demokrati och integritet. Jag är även en av grundarna av Liberaldemokraterna, ledamot av det verkställande utskottet och f.n dess rättspolitiske talesman.

Posted on 6 januari, 2011, in Okategoriserade. Bookmark the permalink. Lämna en kommentar.

Kommentera

