Svensk Myndighetskontroll: Kadhammar går från klarhet till klarhet!


http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/peterkadhammar/article8256019.ab

Inte vet jag vad som har hänt med Peter Kadhammar på Aftonbladet men nu har han skrivit något riktigt bra igen! Om detta är en generell effekt av det som nu pågår i spåren av Wikileaks så är det alldeles utomordentligt bra!

About Michael Gajditza

Jag är en 54-årig man i Västerås som sedan 16-årsåldern varit engagerad i samhällsfrågor på olika sätt. Med åren har jag skaffat mig en varierad livserfarenhet med en bredd som jag vågar påstå att inte många har. Bloggen driver jag med en inriktning på frågor som rör rättssäkerhet, frihet, demokrati och integritet. Jag är även en av grundarna av Liberaldemokraterna, ledamot av det verkställande utskottet och f.n dess rättspolitiske talesman.

Posted on 10 december, 2010, in Okategoriserade. Bookmark the permalink. 6 kommentarer.

    • Michael Gajditza

      Det går i linje med många inlägg runt om i världen och visst är frågorna så här långt många fler än svaren.

  1. Jag har följt nyheterna runt wikileaks och man blir sannerligen bekymrad över utvecklingen.Att ett land kan tvinga företag och organisationer att sätta munkavle på Wikileaks och Julias Assange är om det handlade om kina inte anmärkningsvärt.Men i detta fallet demokratisk katastrof!Men att nu detta kan förekomma och att nästan hela världens ledare bugar i det tysta är en skrämmande utveckling.Jag skäms att vara svensk och människa och att denna bluff kallad demokrati har visat sig vare efter hur man behagar.Att vi har ynkryggar i våra regeringar som inte vågar säga ifrån för att inte reta dom ”stora”Vi kan inte ha kort företagen Visa/Mastercard lokaliserade i ett land där regeringen kan uppmana dom att bryta mot lagen,och att dom sen kan strypa en person eller lands ekonomiska resurser.Usa är nu inte bara stormakten med dom flesta bomberna,dom sitter nu åxå på visa/mastercard som deras sprattelgubbar.Europa måste skaffa sig sitt eget kort för att skapa oberoende och för att förhindra/stå i mot handlingar av detta slaget.Det är frustrerande att stå på sidan och inte kunna göra någonting förutom skänka wikileaks ekonomisk donation,klipper sina visa kort samt bojkotta amerikanska produkter,det skall jag personligen göra och garanterat många med mig.I mitt företag är vi 150 personer som enhälligt till 100% tycker lika..En måttstock över hur sverige/världens folk nu reagerar.Så jag uppmanar våran regering att stå upp för demokratin och fördömadessa olagliga och demokratiskt vidriga handlingar.I annat fall så är jag för en folkomröstning där vi byter ut våra representanter till dom som följer demokrati/mänskliga rättigheter och deras folks vilja.

  2. Tack för länken… artikeln finns numera bland mina kommentarer på mitt senaste inlägg. Tumme!Hemikram

Kommentera

