Svensk Myndighetskontroll: FRA moderniseras?


Kan någon förklara för mig varför en statlig, icke konkurrensutsatt verksamhet, måste lägga tid och pengar på en vapensköld? Runt hörnet är det 2011 som väntar, inte 1711. Det är FRA som tydligen ansett sig vara i behov av en ny sådan och detta är resultatet:

1264981017.png

Vet inte exakt varför men mig ger den helt klart dåliga vibrationer. Som ekon från kombinationen av 30-tal, 1984 och organisationer som KGB och Stasi.

Passar även på att reblogga den pedagogiska förklaringen på hur informationen tas upp och behandlas hos FRA.

fra-maskin-for-trafikstrak.gif

Tipstack till Scaber Nestor

Måste även tillägga att nyheten i sig är från 2009.

About Michael Gajditza

Jag är en 54-årig man i Västerås som sedan 16-årsåldern varit engagerad i samhällsfrågor på olika sätt. Med åren har jag skaffat mig en varierad livserfarenhet med en bredd som jag vågar påstå att inte många har. Bloggen driver jag med en inriktning på frågor som rör rättssäkerhet, frihet, demokrati och integritet. Jag är även en av grundarna av Liberaldemokraterna, ledamot av det verkställande utskottet och f.n dess rättspolitiske talesman.

Posted on 4 december, 2010, in Okategoriserade. Bookmark the permalink. 7 kommentarer.

  1. Intressant också att myndigheten FRA nu är på offensiven för att bli populär hos svenska folket:http://www.fra.se/nyhet-0371.shtml

  2. det blir det nog varje skott År !! Alla skjuter på alla… och önskar ingen Gott Nytt År!

  3. och gör de inte det….så laddar de om och skjuter på allt och alla..besinningslöst…och får fredspris för bästa uppdraget i journalistikens historia!!

  4. Det är väl som med alla andra sk. ”verkstäder” de måste utmärka sig för att höras och ses som en auktoritet…bland alla de andra sk. ”vapen arsenals”..verkstäder som finns..så är den enklaste reklamen..en ny VAPEN sköld så att alla vet att de finns..VAPEN är kommunikationen idag..

    • Michael Gajditza

      Skjutjärnsjournalister, shoot man, fotografer talar om att skjuta bilder, det handlar om att komma till skott……….

Kommentera

