Svensk Myndighetskontroll: Vilka otroliga skitskallar


http://www.aftonbladet.se/nyheter/analys/wolfganghansson/article8215945.ab#abArticleComments

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/usa-bekraftar-svensk-natokoppling_5764589.svd

Det är fascinerande att se hur reaktionerna på Wikileaks avslöjanden säger mer om de avslöjade än vad avslöjandena själva gjorde!! Det talas öppet om att avrätta Assange och det kommer inte från några primitiva diktaturer utan från ”den fria världens” ledare. Så mycket är alltså demokrati, frihet och öppenhet värt för de toppolitiker som vi satt där de sitter för att försvara det de nu skiter fullständigt i.

När jag ser den fars som nu pågår, där den ene efter den andre tappar masken och avslöjar sitt sanna jag, så är äckel det närmaste jag kommar att beskriva den känsla jag erfar. Det gäller för övrigt även svenska politiker som måhända inte uttalar att de vill se Assange död men som i åratal har stått och flinat oss upp i ansiktet och talat om alliansfrihet och neutralitet när det passat dom själva.

Tycker vi verkligen på fullt allvar att dessa människor ska anförtros våra liv och våra eventuella hemligheter via FRA och datalagringsdirektiv? Om jag kunde så skulle jag idag vilja ställa en enda stor missnöjesförklaring mot hela det politiska etablissemanget. Ni kan packa era prylar och åka någostans där svavelkällorna ryker och puttrar och det är väldigt varmt. Mitt förtroende, i den mån det fanns något kvar alls, är förbrukat!!

Nästa politiker som talar om svensk alliansfrihet i annat än historisk form borde dränkas i kastade ägg, tomater och dynga. Slutar där för jag blir bara mer o mer förbannad och less på folk som är så otroligt genomfalska.

04e266341640019c8e5cb135e9953d85.jpg
Regeringsmedlem
About Michael Gajditza

Jag är en 54-årig man i Västerås som sedan 16-årsåldern varit engagerad i samhällsfrågor på olika sätt. Med åren har jag skaffat mig en varierad livserfarenhet med en bredd som jag vågar påstå att inte många har. Bloggen driver jag med en inriktning på frågor som rör rättssäkerhet, frihet, demokrati och integritet. Jag är även en av grundarna av Liberaldemokraterna, ledamot av det verkställande utskottet och f.n dess rättspolitiske talesman.

Posted on 2 december, 2010, in Okategoriserade. Bookmark the permalink. 2 kommentarer.

  1. anders ericsson

    som ett tillägg till denna bloggartikel bör nämnas, vilket ingen verkar uppmärksamma, att Sveriges författning häromdagen ändrades så att EU-medlemskap nu är del av vår grundlag. Sverige har sålts. Det förmodligen viktigaste beslutet i modern tid för Sveriges framtid blev knappt en parantes i nyheterna. Riksdag och regering borde åtalas för högförräderi. Den enda grundlagsändring jag önskar se är en som inför dödsstraff för politiker.

    • Michael Gajditza

      Förstår hur du menar men det är ändå stor skillnad. Vad gäller neutralitet och alliansfrihet så har man sagt en sak och gjort en annan. Vad gäller grundlagen så har den föregåtts av en grundlagsutredning och alltsedan proppen skrevs så har vi vetat exakt vad som står i förslaget och två riksdagar har sedan antagit förslaget med mycket bred majoritet.

Kommentera

