Svensk Myndighetskontroll: En bra karl står vid sitt ord men är inte sämre karl än han kan ändra sig


http://www.svd.se/opinion/brannpunkt/svenska-medier-megafoner-for-kritiken_5753383.svd

En bra karl står vid sitt ord men man är ju inte sämre karl än att man kan ändra sig! Det där kändes som en mening som täcker det mesta i tillvaron och det är ju bra för nu har jag tänkt ändra mig. Jag tar alltså tillbaka och hävdar motsatsen helt enkelt beroende på att jag hade fel.

Sådär ja, se och lär kära politiker!

Det är alls inte svårt att erkänna att man har fel. Att inte göra det innebär med normal logik att man heller inte lärt sig något och politiker som inte har förmåga att lära har vi ingen nytta av alls.

Jag har nu ägnat lite mer tid åt att studera Wikileaks publicerade material och visst finns det sådant som måste karaktäriseras som skvaller, men om man dels placerar skvallret i sin kontext och så lägger till ett antal faktiska små avslöjanden och kanske ännu viktigare, bekräftelser, så tonar en annan bild fram än den jag själv hade och redovisade i mitt förra inlägg.

Den artikel som länken leder till ger också en helt annan syn på och en annan vinkling av såväl materialet som Wikileaks, som jag måste säga imponerar inte bara i sitt sätt att lokalisera och få tag på sådant som går andra förbi, utan också genom det sätt de hanterar materialet och den noggrannhet som visas inför publicerandet av det.

Jag lyfter på min imaginära hatt och bockar för superbloggen Wikileaks!!  🙂

sarkozy_satire.jpgTILLSAMMANS utan de fattiga, utlänningarna, socialbidragstagarna, vänstern, extremvänstern, kommunisterna, tillsvidareanställningen, homosexuella, skådespelarfacket, HIV-positiva, handikappade, utbildnings- och kulturministeriet, oberoende journalister, svarta, araber, Noah, Thuram (två fotbollsspelare) och killen som snodde min kvinna BLIR ALLT MÖJLIGT!

About Michael Gajditza

Jag är en 54-årig man i Västerås som sedan 16-årsåldern varit engagerad i samhällsfrågor på olika sätt. Med åren har jag skaffat mig en varierad livserfarenhet med en bredd som jag vågar påstå att inte många har. Bloggen driver jag med en inriktning på frågor som rör rättssäkerhet, frihet, demokrati och integritet. Jag är även en av grundarna av Liberaldemokraterna, ledamot av det verkställande utskottet och f.n dess rättspolitiske talesman.

Posted on 30 november, 2010, in Okategoriserade. Bookmark the permalink. 4 kommentarer.

  1. Maria de Suède

    HMM… Den där affischen har jag sett pà gatorna… Wikileaks har nog mycket skvaller, men det handlar ändà om yttrandefriheten…Trevlig kväll

Kommentera

