Svensk Myndighetskontroll: Får cannabis av doktorn – mår bättre nu än på 26 år


http://www.aftonbladet.se/nyheter/article8142272.ab

Ett stort grattis till Joakim Hedström från Norrköping, som i 26 år kämpat för att få en fungerande medicin och, får man anta, kanske genom viss självmedicinering i ungdomen upptäckte cannabisens läkemedelsegenskaper. Nu får han sin cannabisolja utskriven av läkare i Tyskland och vi kan trots allt konstatera att med små,små steg går det åt rätt håll tack vare envisa och kämpande enskilda medborgare som står upp mot en inskränkt och oförstående statsmakt.

Det får antas att Johan Pehrson tycker att utvecklingen är ”förfärlig”ersom det är det ord han använder om legalförskrivningen av heroin till mycket begränsade små grupper av de  som sjunkit allra, allra djupast ner i beroendet. För dom innebär det ett människovärdigare liv med mindre sjukdomar och en mindre utsatthet. Jag kallar det humanism, Pehrson kallar det förfärligt.

Det är därför han är rättspolitisk talesman för Folkpartiet exliberalerna och jag skriver vidare på Liberaldemokraternas rättspolitik.

2014 så får ni avgöra!

libdem-mini.png

About Michael Gajditza

Jag är en 54-årig man i Västerås som sedan 16-årsåldern varit engagerad i samhällsfrågor på olika sätt. Med åren har jag skaffat mig en varierad livserfarenhet med en bredd som jag vågar påstå att inte många har. Bloggen driver jag med en inriktning på frågor som rör rättssäkerhet, frihet, demokrati och integritet. Jag är även en av grundarna av Liberaldemokraterna, ledamot av det verkställande utskottet och f.n dess rättspolitiske talesman.

Posted on 18 november, 2010, in Okategoriserade. Bookmark the permalink. 4 kommentarer.

  1. Vart hittar man en läkare som inte är efterbliven eller har en medeltida fördommsfull propagandabild???Svenska läkare är ju inte direkt dom smartaste tydligen.Grattis joakim

  2. Dom flesta som vill få det legaliserat lider knappast av ADHD och migrän?

Kommentera

