Svensk Myndighetskontroll: Avvisningar stoppade efter beslut i Europadomstolen


libdem-mini.png

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article8136205.ab

De skulle naturligtvis aldrig ha fått ett utvisningsbeslut överhuvudtaget. Det är bra att man nu följer Europadomstolens beslut men det är även ett uttryck för att svensk lag behöver skrivas om så att den följer Europakonventionens artiklar. Det måste vara pinsamt för regeringen att Sverige gång på gång måste tillrättaföras i domstol.

Det vore intressant med en SD kommentar kring det här beslutet.

About Michael Gajditza

Jag är en 54-årig man i Västerås som sedan 16-årsåldern varit engagerad i samhällsfrågor på olika sätt. Med åren har jag skaffat mig en varierad livserfarenhet med en bredd som jag vågar påstå att inte många har. Bloggen driver jag med en inriktning på frågor som rör rättssäkerhet, frihet, demokrati och integritet. Jag är även en av grundarna av Liberaldemokraterna, ledamot av det verkställande utskottet och f.n dess rättspolitiske talesman.

Posted on 17 november, 2010, in Okategoriserade. Bookmark the permalink. 8 kommentarer.

  1. ”Om jag är utpräglat samhällsfrånvänd så beror det nog på att jag vänder mig från det samhälle och det synsätt som du representerar” Du har inte en aning om vilket samhälle jag representerar mer än att jag personligt ser ett Sverige i förfalloch har svårt att acceptera det, emedan du tycks ha en direkt motsatt åsikt och gillar att vårt land närmar oss Kubas nivå som jag läste om i någon tidning när det gäller vår sk välfärd.

    • Michael Gajditza

      Eller om det är Kuba som närmar sig vår…….. Med utgångspunkt från din mailadress så har jag nog ett hum om vilket samhälle och vilket synsätt du representerar. Det kommer ju rätt väl till uttryck på sidan ”Nya Folkhemmet”.

  2. Och vad det gäller vad SD tycker..så spelar det ingen roll…för det spelar ingen roll vad man tycker i det system som redan byggs upp i EU. Man kommer att bli livegen! Så vilket parti du än röstar på så kommer vi i svedala INTE få TYCKA TILL alls enligt deras smygande uppbyggnad av det system som redan påbörjats. Vi är redan köpta! Vi sålde oss själva då vi gick med i EU. Och vi lär nog INTE kunna köpa oss fria heller..Då blir det VITE igen… på den skuld du redan är…

    • Michael Gajditza

      Så du tycker inte att Sverige ska följa Europakonventionen? Som f.ö är intagen i regeringsformen sedan 1995?

  3. Försvarar man massinvandringen till Sverige och anser att vilka typer som helst har rätt att bosätta sig här, är man utpreglat samhällsfrånvänd och borde ge en genomgripande förklaring till sitt ställningstagande, innan man hånfullt undrar över vad Sd tycker.

    • Michael Gajditza

      Jag tog bort din andra kommentar eftersom den var en repris av den här och ärligt talat så är den här kommentaren du lämnat inte bra nog för att repriseras. ”Vilka typer som helst….” Menar du t.ex den 33 årige kristne polisen som hade gått en närmast säker död till mötes i händelse av avvisning?Om jag är utpräglat samhällsfrånvänd så beror det nog på att jag vänder mig från det samhälle och det synsätt som du representerar. För övrigt så är jag samhällstillvänd nog för att vara en av grundarna av ett nytt politiskt parti vilket jag anser placerar mig rätt högt upp i avdelningen för samhällstillvända.Vari ligger det hånfulla i att vara intresserad av en SD kommentar? Eller trodde du att det var ett uttryck för någon form av lyteskomik?

  4. -Ja, säg något som INTE är pinsamt..Sverige har sålt sin själ…Så självbstämmanderätten tillhör historian..Så Svedala kommer nog att få betala Vite på vite till EU på många områden för att passa in i deras hjullager..så vi kommer nog att gå i landskonkurs..och blir uppköpta av Kineserna i framtiden..allihop!!

Kommentera

