Svensk Myndighetskontroll: Blev bara tvungen till slut……..


Alexandra Brunell, som är nybliven sekreterare åt Jimmie Åkesson i riksdagen har nu startat en blogg i vilken hon, som presentation, skriver bl.a följande:

”HEJ! Jag heter Alexandra Brunell och en galen 20-åring bosatt i Stockholm. Denna blogg handlar i korta drag om mitt liv som Jimmie Åkessons sekreterare samt mitt liv som ”stureplansprofil” (Aftonbladets egna ord)

Här ventilerar jag mina åsikter och funderingar. Det kan handla om allt från vilka skor jag vill köpa, till vem som borde bli vår nästa statsminister.” och vidare

”Håll ut kära vänner, snart kommer en ny smaskig blogg med inriktning på mitt privata liv samt självklart mitt liv som Jimmie Åkessons sekreterare i Sverigedemokraterna. Massa bilder på mig utlovas och skvaller från maktens korridorer här i Sveriges riksdag…”

Om det blir den nuvarande eller en ny blogg kan för ögonblicket verka en aning osäkert men jag har ett litet  bloggtips att lämna.

Behåll bloggnamnet ”Brunis” så länge du kan och alldeles särskilt om du har för avsikt att skriva mycket om SD:s politik eftersom namnet då passar perfekt!!

fundersam_84761910.jpg

About Michael Gajditza

Jag är en 54-årig man i Västerås som sedan 16-årsåldern varit engagerad i samhällsfrågor på olika sätt. Med åren har jag skaffat mig en varierad livserfarenhet med en bredd som jag vågar påstå att inte många har. Bloggen driver jag med en inriktning på frågor som rör rättssäkerhet, frihet, demokrati och integritet. Jag är även en av grundarna av Liberaldemokraterna, ledamot av det verkställande utskottet och f.n dess rättspolitiske talesman.

Posted on 10 november, 2010, in Okategoriserade. Bookmark the permalink. 10 kommentarer.

  1. Herregud!Först de över-curlade bortskämda rikemansungdomarna med en märkligt, skev livssyn. Nu detta, som inte är ett uns bättre.Vi får hoppas folk begriper att man inte kan hab såna personer i riksdagen eller på partikanslier. Vad för nytta kan de göra, förutom att ego-blogga och fila naglarna? Men ok. Det kanbske är bra på sätt och vis, för de lär få färre röster vid nästa valoch förhoppningsvis åka ut.Kao

  2. Ja men nu vet Louise iaf 😀

  3. Hon är inte hans flickvän, hans flickvän heter Louise Erixon. För att ha ett så stöddigt namn har denna blogg inte någon större ”kontroll”.

    • Michael Gajditza

      Ja jösses, det är möjligt att du har rätt i flckvänsbiten, ärligt talat så la jag inte ner någon stor möda på att detaljgranska det jag läste i två andra bloggar. Inte tänker jag heller lägga någon ytterligare tid på något som är en notis och för att du ska sova lugnt så ska jag ändra vad gäller flickvänsbiten i inlägget. FDet är fortfarande j-igt kul att Åkesson har en sekreterare som har en blogg som heter Brunis, vilket var poängen redan från start.

  4. Hahaha!!!! Du är så rolig!!!

    • Michael Gajditza

      I det här fallet så behövde jag ju bara referera verkligheten o den kan vara kul ibland……”Brunis…..”

  5. TUMME!!Hemikram

Kommentera

