Svensk Myndighetskontroll: Förnyade frågor till allianspartierna ang Bodströmsamhället


Det här mailet skickade jag tidigarte ikväll till mannen på bilden, Henrik von Sydow, riksdagsledamot (M)

Västerås 101031

Hej!

Nedanstående mail skickade jag till ditt parti 101012. Jag vet inte vad som är normal svarstid men nu har det gått nästan tre veckor vilket jag tycker är lång tid och alltså svagt av partiet. Sedan kom jag att tänka på dig av två skäl. Det ena är att jag läste någonstans att du var snabbast i riksdagen då det handlade om att besvara mail.

Det andra skälet fanns det en bild som illustrerar så den ser du här:

screenshot1.png
Som du ser korresponderar bilden bra med min frågeställning i mailet nedan som jag vore glad om du kan besvara eller, alternativt, se till att någon annan gör det.

Med vänlig hälsning

Michael Gajditza
Det tidigare mail det refereras till är detta:

”Inför valet 2006 diskuterades alla de olika lagar som tillkommit under Tomas Bodströms tid som justitieminister. Tillsammans utgjorde de ett sådant kluster av lagar på områden som alla har med kontroll, övervakning och integritet att göra, att dessa kom att få benämningen ”Bodströmsamhället.”

Moderaterna uttryckte vid den tiden en massiv kritik mot både Tomas Bodström och den lagstiftning som genomfördes.

Valet 2006 gick bra för alliansen och man vann regeringsmakten. Nu, då det gått lite drygt en mandatperiod, så vill jag be om en förteckning över de lagar från den kritiserade Bodströmtiden, som alliansen rivit upp eller på andra sätt gjort om för att ta oss ur det Bodströmsamhälle som hade skapats.”


Bara att vänta igen då så får vi se omnåt dyker upp. Det var kul att hitta den där bilden av von Sydow och jag skulle kunna ge nån krona för hans spontana tankar då han får den och ser i vilket sammanhang den infogats.
Nunc aut nuncuam
EDIT: bild på von Sydow efterrsom den tydligen inte syntes tidigare?
screenshot1.png

About Michael Gajditza

Jag är en 54-årig man i Västerås som sedan 16-årsåldern varit engagerad i samhällsfrågor på olika sätt. Med åren har jag skaffat mig en varierad livserfarenhet med en bredd som jag vågar påstå att inte många har. Bloggen driver jag med en inriktning på frågor som rör rättssäkerhet, frihet, demokrati och integritet. Jag är även en av grundarna av Liberaldemokraterna, ledamot av det verkställande utskottet och f.n dess rättspolitiske talesman.

Posted on 1 november, 2010, in Okategoriserade. Bookmark the permalink. 8 kommentarer.

  1. bilden syns ej, den är länkad till en intern adress i din mejl

  2. Tja, de har väl svarat med alla dåliga lagar de rivit upp. Det behövs liksom inget svar när de inte gjort något…

  3. Ja, då lär man få vänta!! ‘ASG*

  4. Ja, vi väntar… *LER* Kommer han att ha något att svara för när han kommer hem?

Kommentera

