Svensk Myndighetskontroll: Skrämmande nyheter om ACTA-avtalets innehåll


Det har kommit nyheter om vad det s.k ACTA-avtalet innebär och det är skrämmande läsning. Jag hinner inte kommentera det närmare just nu utan länkar istället till bloggkollegan Scaber Nestor som har titta på vad som kommit fram.

About Michael Gajditza

Jag är en 54-årig man i Västerås som sedan 16-årsåldern varit engagerad i samhällsfrågor på olika sätt. Med åren har jag skaffat mig en varierad livserfarenhet med en bredd som jag vågar påstå att inte många har. Bloggen driver jag med en inriktning på frågor som rör rättssäkerhet, frihet, demokrati och integritet. Jag är även en av grundarna av Liberaldemokraterna, ledamot av det verkställande utskottet och f.n dess rättspolitiske talesman.

Posted on 7 oktober, 2010, in Okategoriserade. Bookmark the permalink. 4 kommentarer.

  1. Kilar in och läser och lämnar mitt eget bidrag här till ditt skräck kabinett…LÄS och sprid!http://blogg.aftonbladet.se/hemimamma/2010/10/hemimammas-kamp-meningslosa-manniskor-somHemikramar

  2. Jerker Wågberg

    Håller helt med om att det är skrämmande, och har därför en fråga som har bäring till detta och föregående postning om Liberaldemokraterna. Vad tycker Alexander Bard om ACTA? Jag har många åsikter gemensamma med AB, men hans tidigare uttalanden gör att jag inte är säker hur han prioriterar i valet mellan personlig integritet och upphovsrätt.Det är en knäckfråga för mig om jag skall fortsätta fundera över Liberaldemokraterna, som i övrigt mycket väl harmonierar med mina värderingar. Visst, AB är inte ensam i LD, men kommer åtminstone initialt, helt naturligt, att bli en frontfigur.

    • Michael Gajditza

      Jag vet faktiskt inte var han står i den frågan men har ändå lärt känna honom såpass väl nu att jag törs säga att de här ACTA-vansinnigheterna är det nej till. Har en känsla också av att han svängt iaf 135 grader i IPRED frågan och det finns ytterligare ett par nya faktorer som jag inte kan berätta riktigt än men som gör att jag kan lugna dig på den punkten och säga att personlig integritet gäller först.

Kommentera

