Svensk Myndighetskontroll: svärmors dröm = min mardröm


http://www.aftonbladet.se/nyheter/article7906055.ab#abArticleComments

Blev bara tvungen att skriva en kort kommentar i Aftonbladet angående ministrars moral.

Det är ofta man hör i debatten att det saknas vanligt folk med verklighetsförankring i politiken.

Vanligt folk har i hög grad gjort sig skyldiga till både det ena och det andra. Allt från att ta med sig nåt hem från jobbet, jobbat svart, köpt stöldgods, varit otrogen, varit på sexklubb, snattat, testat droger, smugglat på semestern, köpt smugglad sprit eller cigaretter etc.

När sedan någon politiker visar sig vara mänsklig så vänds det omedelbart mot honom/henne och en flock moralister piper indignerat om förtappade syndare. Själv blir jag skrämd av snövita helgonliknande politiker som inte har en aning om verkligheten och som ges makt att stifta lagar mot sådant de inte tycker om. Ni som vill ha dessa helylletyper, kom inte o gnäll om att politikerna inget begriper, ni har ju själva sett till att det ska vara nån sorts superstädade svärmorsdrömmar.

Svärmors dröm – min mardröm!

About Michael Gajditza

Jag är en 54-årig man i Västerås som sedan 16-årsåldern varit engagerad i samhällsfrågor på olika sätt. Med åren har jag skaffat mig en varierad livserfarenhet med en bredd som jag vågar påstå att inte många har. Bloggen driver jag med en inriktning på frågor som rör rättssäkerhet, frihet, demokrati och integritet. Jag är även en av grundarna av Liberaldemokraterna, ledamot av det verkställande utskottet och f.n dess rättspolitiske talesman.

Posted on 6 oktober, 2010, in Okategoriserade. Bookmark the permalink. 2 kommentarer.

  1. fast moralen handlar väl om var gränserna ska gå?Hemikramar!

    • Michael Gajditza

      Jo, just därför tycker jag att det blir så patetiskt med fortkörningar och TV-licenser. Särskilt om dessa försyndelser handlar om privatlivet. Blir man minister har man med något undantag, varit politiker i någon form under en rätt lång tid. Känns mycket angelägnare att granska den delen istället för det är ju i egenskap av politiker vederbörande ska verka.

Kommentera

