Svensk Myndighetskontroll: I Västerås kräver SD genomslag för sin politik utan att ha någon


Sverigedemokraterna tycks drabbas av flera avhopp vartefter de som valts in i olika församlingar läser vad partiet står för eller lyssnar på den retorik man använder. Utöver mannen i Gällivare, som jag tidigare berättat om här i bloggen, så har nu även Solveig Olsson i Ronneby och Marie-louise Enderleit i Trelleborg lämnat sina nya uppdrag. Solveig med hänvisning till de otäcka uttalanden som partiet gjort och Mari-Louise med hänvisning till att hon hjärntvättats.

I min hemstad, Västerås, så valdes tre nya SD företrädare in men en av dom är föremål för en utredning om uteslutning ur partiet p.g.av tidigare brott så läget är oklart. Ännu mer oklar är deras politik i Västerås där de första intervjuerna med deras gruppledare Börje Brandhill gjort klart att de ännu inte hunnit med den detaljen…..

get-attachment.aspx.gif

Detta hindrar inte Börje från att idag i Vestmanlands Läns Tidning kräva att man tar hänsyn till och lyssnar på SD för de ska ha genomslag för SD:s politik. Oklart alltså vilken politik det handlar om.

Fast jag törs ju slå vad om att när allt är nerkokat och reducerat så visar det sig att den politiken består av fyra ord. ”Det är invandringens fel.”

 

About Michael Gajditza

Jag är en 54-årig man i Västerås som sedan 16-årsåldern varit engagerad i samhällsfrågor på olika sätt. Med åren har jag skaffat mig en varierad livserfarenhet med en bredd som jag vågar påstå att inte många har. Bloggen driver jag med en inriktning på frågor som rör rättssäkerhet, frihet, demokrati och integritet. Jag är även en av grundarna av Liberaldemokraterna, ledamot av det verkställande utskottet och f.n dess rättspolitiske talesman.

Posted on 29 september, 2010, in Okategoriserade. Bookmark the permalink. Lämna en kommentar.

Kommentera

