Svensk Myndighetskontroll: SD har fått storhetsvansinne


Sverigedemokraterna säger sig vara villiga att kompromissa i andra frågor för att få igenom sin politik på tre centrala områden: invandring, kriminalpolitik samt äldreomsorg.

Så dom är beredda att kompromissa om sådant som är okontroversiellt och egentligen inte gör någon skillnad om dom bara får slänga ut muslimer, spärra gränserna, låsa in fler på längre tider etc. etc.

Vilket generöst erbjudande! Är det hybris det kallas eller är det bara någon sorts mervärdeskomplex som blommar ut? En talmanspost vill dom visst ha också på en

gång……sd101.jpg

About Michael Gajditza

Jag är en 54-årig man i Västerås som sedan 16-årsåldern varit engagerad i samhällsfrågor på olika sätt. Med åren har jag skaffat mig en varierad livserfarenhet med en bredd som jag vågar påstå att inte många har. Bloggen driver jag med en inriktning på frågor som rör rättssäkerhet, frihet, demokrati och integritet. Jag är även en av grundarna av Liberaldemokraterna, ledamot av det verkställande utskottet och f.n dess rättspolitiske talesman.

Posted on 28 september, 2010, in Okategoriserade. Bookmark the permalink. 11 kommentarer.

  1. MichaelDu missade en väsentlig skillnad på att kritisera invandringspolitiken som SD gör och hur kan du då påstå att de kritiserar invandrarna? Återigen visar du bevis på din motsägelsefulla åsikter.

    • Michael Gajditza

      Är detta nåt nytt retoriskt grepp du försöker dig på eller varför tjatar du om motsägelsefulla åsikter? Var och en som följer bloggen, utom möjligen du då, ser att här finns inga motsägelser så jag vet inte riktigt varför du ens försöker? Om man säger att ett visst klädesplagg ska förbjudas, är det då invandringspolitiken som kritiseras eller är det den enskilde invandraren som bär plagget?När Åkesson säger att den som kritiserar Sverige ska utvisas är det då invandringspolitiken eller den enskilde kritikern han vänder sig mot?När man skapar särskilda regler för invandrare som inga andra i samhället omfattas av, vänder man sig då mot invandringspolitiken eller just de invandrare som lagen är tänkt att gälla?Vill du att jag ska fortsätta så kan jag det men min poäng borde ha gått fram nu.

  2. Ja det var väl väntat…..de är ju rasister rakt igenom.

  3. Vajradu har åtminstone ett nyktert synsätt som jag själv förespråkar att se verkligheten som den är, emedan andra försöker gömma den med otrevliga påståenden till försvar och beskyller sanningens budbärare för att vara lögnare.

  4. Michael Varför detta rävspel, hur ska du ha det egentligen” ena stunden talar du om att du inte gillar muslimer och i nästa stund angriper du SD för att inte gilla dem?Du knäcker dig själv till slut för att du är så motsägelsefull.

    • Michael Gajditza

      Det du inte begriper är att man kan vara motståndare till båda. Jag är motståndare till SD:s främlingsfientlighet och till deras generaliserande och förenklande politik som påstår att alla problem är invandringenas fel och då särskilt muslimernas. Jag är samtidigt motståndare till de muslimer som vill införa sharialagar vilket jag ser som ren religiös extremism. Jag ser ingen som helst motsägelse i detta utan kan utan vidare säga att jag anser att SD utövar en form av extremism när de så ensidigt tjatar om invandringen som problemskapande likväl som jag anser att den som är beredd att stena en kvinna till döds för en otrohets skull är galen. Vad i detta är det som är så svårt att förstå?

  5. I alla fall vise talman…. *asgarvar* …det enda som inte får mig att grina över att Mona och gänget börjar kohandla med Reinfeldt…Nu har jag ett inlägg om alla vackra färger i tavlan färger och senare i natt kommer ett avslöjande för de vanliga som blivit lurade av bankerna…Ett uppvaknande och information jag vill dela…

  6. Ja det är sorgligt att konstatera att politik handlar om dem själva och makten inte vad folket vill…men det är klart vi har ju själva valt att delta i detta taskspel

    • Michael Gajditza

      Har dom ens någon som är kunnig nog att axla en talmansroll måste man fråga sig? De är nykomlingar i riksdagen och varje normal nykomling var det än är brukar vara lite försiktig från start för att åtminstone se och lära från start. Får dom ingen talmanspost så är det förmodligen invandringens fel……

Kommentera

