Svensk Myndighetskontroll: Mig lurar dom inte!


Heureka! 

Jag har fått ett äpple i huvudet, skådat ljuset och förstått att då en kropp nedsänks i vatten så blir den blöt! 

Dessutom så har jag äntligen kommit underfund med vad det är regeringen sysslar med!

Under lång tid har man försökt att på olika sätt komma åt brottslighet, svartjobb och annat fiffel. Polisen har i detta arbete ibland lyckats uppvisa en närmast monumental ineffektivitet och mot den bakgrunden har jag nu kommit fram till att planen ändrats.

Det måste helt enkelt vara så här: 

Jag har noterat att de lagar man stiftat under de senaste åren har en viktig faktor gemensam och det är att samtliga dessa lagar ger den helt vanlige svensken väldigt liten möjlighet att undkomma kontroller och förklaringar. 

Kort sagt så måste Svensson från och med nu, i många lägen vara helt införstådd med och beredd på att kunna bevisa sin oskuld. Låt oss ta ett enkelt exempel som jag tycker visar tydligt hur det resonerats i Rosenbad.

http://di.se/Default.aspx?pid=11541__ArticlePageProvider

De nya lagarna tvingar vanligt folk att förklara sig och successivt så kommer listan med människor som haft godtagbara förklaringar att växa till den dag då alla oskyldiga finns samlade i ett register.

Det blir då väldigt enkelt att se vilka som saknas och simsalabim – där har vi skurkarna!!

Hela lagstiftningen går alltså ut på att med hjälp av uteslutningsmetoden komma fram till vilka som är good guys respektive bad guys!

Inför en sådan genialitet kan jag bara buga och förundras. Det känns stort att få se verkligt geni i arbete. Jag är tacksam över att ha fått göra det!

About Michael Gajditza

Jag är en 54-årig man i Västerås som sedan 16-årsåldern varit engagerad i samhällsfrågor på olika sätt. Med åren har jag skaffat mig en varierad livserfarenhet med en bredd som jag vågar påstå att inte många har. Bloggen driver jag med en inriktning på frågor som rör rättssäkerhet, frihet, demokrati och integritet. Jag är även en av grundarna av Liberaldemokraterna, ledamot av det verkställande utskottet och f.n dess rättspolitiske talesman.

Posted on 25 september, 2010, in Okategoriserade. Bookmark the permalink. Lämna en kommentar.

Kommentera

