Svensk Myndighetskontroll: Kvällstidningshybris oerhört fjantig dagen efter


 http://www.resume.se//nyheter/2010/09/19/sd/

http://www.resume.se/nyheter/2010/09/20/vi-fortsatter-kampanjen/

Måste bara, mycket kort, säga att jag blir förbannad.

Det blir jag på skenheliga tidningar vars chefredaktörer idag slår sig för bröstet och säger att ”det är viktigta att ta debatten”. det gör dom med utgångspunkt från att de på valdagen använde sina förstasidor till att vara antfrämlingsfientliga.

Förlåt, men är ni så urbota korkade eller är det någon form av hybris ni lider av som gör att ni tror att ni kan ändra en opinion merd en förstasida (Expressen) och/eller en i och för sig bra kampanj men startad åt h-e för sent? (Aftonbladet)

Vi är några stycken som slitit häcken av oss för att ta den debatt som ni talar om, men aldrig gjorde mer av än just talade om. Idag är det för sent men det kanske ni har begripit i alla fall?

Patetiskt att höra ert självgoda självberöm.

About Michael Gajditza

Jag är en 54-årig man i Västerås som sedan 16-årsåldern varit engagerad i samhällsfrågor på olika sätt. Med åren har jag skaffat mig en varierad livserfarenhet med en bredd som jag vågar påstå att inte många har. Bloggen driver jag med en inriktning på frågor som rör rättssäkerhet, frihet, demokrati och integritet. Jag är även en av grundarna av Liberaldemokraterna, ledamot av det verkställande utskottet och f.n dess rättspolitiske talesman.

Posted on 20 september, 2010, in Okategoriserade. Bookmark the permalink. 8 kommentarer.

  1. Skönt att höra kritik mot rätt håll. Sveriges smygborgerliga media är så fega och falska så det liknar ingenting!Men ändå. Kom ihåg att kampen fortsätter. Som fan!

  2. Själv är jag mer upprörd över Vänsterpartiets stöd till utomparlamentariska rörelser för att motarbeta ”högervindar”.

    • Michael Gajditza

      Om ett parti som kallar sig demokratiskt konsekvent ställer sig bakom utomparlamentariska metoder så är det inte längre demokratiskt.

  3. Ojjj ojj. Bäst att du slutar att läsa tidningarna ett tag, innan någon blodåder sprängs. 🙂

    • Michael Gajditza

      *S* Jo du, när jag läste Tomas Matsson som allvarligt förklarade hur viktigt det är att ta debatten…..ja, du förstår säkert…..:-) Bättre nu tack!

  4. Media är media, och press är press. Borgerlig som röd…

    • Michael Gajditza

      o media är press o press är media…. jodå, jag vet men nånstans är man tvungen att spy litre ibland, kanske skulle starta en blogg som heter spybloggen…..? 🙂

Kommentera

