Svensk Myndighetskontroll: Avslutar med ett smattrande flaggspel och en bredsida mot SD!


Mitt sista inlägg om Sverigedemokraterna kommer till nu för att innehavaren av en blogg som heter Det Fria Ordets blogg så här långt har vägrat att låta mig kommentera, något han har fått göra här naturligtvis. Om han inte släpper igenom min kommentar så finns det all anledning för honom att byta namn på sin blogg till Det Ofria Ordets blogg.

Därför gör jag nu så att som ett eget inlägg levererar jag först hans kommentar och därefter den kommentar jag har velat lämna som svar i hans blogg.

”En anonym läkare går ut mindre än ett dygn innan ett val med denna ”nyhet”. Snygg tajming!

Vem ristar sig själv ett hakkors i pannan? Förstår du inte att det är en äcklig politisk kupp mot Sverigedemokraterna.

Oavsett vad man tycker om partiet så har vi fått hjärnor att tänka SJÄLVA med.

http://blogg.aftonbladet.se/2346/2010/09/mindre-an-ett-dygn-innan-valet-anonym-lakare-pastar-att-sverigedemokrat-misshandlat-sig-sjalv”

Så min kommentar till detta där den första meningen måste förklaras. Den syftar på en kommentar samme person skrev tidigare i det inlägg som handlar om att SD-televisions Dragan Klaric lämnar sitt jobb som TV-ansvarig och han lämnar också partiet efter att, som han själv uttrycker det, ha ”blivit rövknullad av SD”.

När jag skrev om det här i bloggen så fick jag veta av Det Fria Ordets blogginehavare att och jag citerar: 

”Detta är rent skitsnack!

Dragan har lämnat pga hot mot honom och hans familj. Ditt citat är rent påhitt och med ditt inlägg kan man tro att du var en av de som hotade honom?

Oavsett vad så är detta bara en låg form av smutskastning.”

Jag visade sedan upp en skärmdump från SD-television där det framgick att det var som jag påstått, att Dragan Klaric själv hade sagt det jag berättade att han sagt. Har därefter inte hör av Det Fria Ordets blogg förrän nu då han åter hävdar att något är fejk eller bluff eller en sammansvärjning mot SD.

Då så. Min kommentar:

”Du menar att du är säker på det på samma sätt som du var säker på att Klaric aldrig skrivit det jag visade att han skrev?

För övrigt så är jag så oerhört trött på ert martyrgnällande hela tiden. Nu är naturligtvis också en integritetslös läkare inblandad i en gigantisk konspiration mot SD. Vilken BULLSHIT!

Försök nu en gång för alla att förstå att det inte är på det sättet utan det är helt enkelt den politik ni presenterar som gör att ni, som jag skrev i inlägget, granskas hårt. Er s.k skuggbudget är ett hån mot allt vad anständigt ekonomiskt tänkande står för. Visa mig t.ex var ni vägt in den stora nationalekonomiska vinst, som Sverige gör på att invandrare kommer hit färdigutbildade och vuxna, finns?

Felräkningen på området rättspolitik är gigantisk och uppgår enligt min egen undervärderade kalkyl till runt 20 miljarder. Vad tror du det kostar med livstidsstraff på livstidsstraf utan benådning, skärpta straff för i stort sett alla andra brott och ett borttagande av den s.k straffrabatten? Du kan utgå från följande siffra som är hämtad från Kriminalvårdens budgetäskande 2009. En förlängning av den genomsnittliga strafftiden med 14 dagar innebär ett omedelbart behov av 200 nya platser. varje plats kostar 2500:/dygn. Det kan du även ha som utgångspunkt för att räkna på vad en livstidsfånge som sitter 50 år kostar.

Ni är homofoba, för ett övervakningssamhälle, ska återinföra värnplikten utan minsta hänsyn till dess kostnader utom några miljarder som finns avsatta för ändamålet men som är att betrakta som felräkningspengar i det sammanhanget.

Ni har företrädare som anser att invandrare har en ”aggresiv gen”, vill förbjuda religionsutövning, langar sprit till tonåringar, har nära kopplingar till nazistiska rörelser etc. etc. etc. Så tror ni att ni granskas med lupp bara för att ni ”vågar” diskutera invandringen. Det ämne som ni dessutom påstår inte får diskuteras men som diskuterats som f-n de sista månaderna.

Ni utmålar muslimer rakt över varenda en som det absolut största hotet sedan nazisman och Hedenhös, för att citera en av era mer uppmärksammade företrädare som dessutom menar att väst nu måste agera på motsvarande sätt som vi en gång gjorde mot nazisterna. När man sedan frågar vad det betyder i praktiken kommer inget svar trots att det enda logiska, om det ska vara som det var mot nazisterna, är att erkänna att det är fullskaligt krig som avses.

Dessa livsfarliga terrormuslimer svarade år 2008 i EU området för noll (=) av de 515 terrordåd som genomfördes. Till dessa hatiska och religiöst galna muslimer vallfärdar i vinter mängder av svenskar och om ingen olycka sker så ska du se att varenda en kommer att återvända med livet i behåll vilket i sig är märkligt mot den bakgrund ni tecknar.

Jag hoppas att ni inte tar er in i riksdagen men gör ni det så finns det en stor vinst även i detta och det är att ni under fyra år i strålkastarljus kommer att nagelfaras och granskas på ett betydligt mycket mer ingående sätt än den granskning som pågått de senaste fyra åren. En sådan granskning kommer SD helt enkelt inte att klara utan den blir i sig så avslöjande att de spillror som återstår 2014 inte har en chans att åter komma över 4%-spärren.

Med det så ska det nu bli oerhört skönt att slippa alla de oförskämdheter och hot som delgivits mig av SD:s svans under den här tiden. Jag blir mörkrädd då jag tänker på att många av dessa är delegater vid era partistämmor och alltså i förlängningen ansvariga för den politik som partiet går fram med. Ett antal har i sina kommentarer i min blogg kommenterat på en nivå värdig en femårig neanderthalare ungefär. Alla dessutom anonymt naturligtvis eftersom fega människor inte förmår vara annat än fega även om de fega också kan vara nog så obehagliga i flock.

Nog nu om detta. Ska sätta mig och äta och dricka gott och tänka på positiva saker i livet. Ha en trevlig kväll.”

Med detta så är årets valrörelse över för min del och det känns faktiskt skönt. Eftervalsdebatten kommer att starta redan imorgon kväll vid 21 och den kommer att bli väldigt intressant oavsett hur det går. Själv ska jag sortera alla de artiklar jag skrivit om SD sedan i maj och försöka koka ner dom till ett mindre format med själva essensen i vad som blivit sagt men det kommer att ta lite tid.

Ska även göra mig av med den mailadress som jag fick av en god vän som tyckte att den kunde vara kul mot bakgrund av vad jag skrivit om. Så om någon vill överta följande helt autentiska men hittills aldrig använda mailadress så får ni höra av er. Adressen är sverigedemokraterna@muslim.com och det är ju en adress som har sina poänger……*S*

Så tack för alla kommentarer och då mest de positiva av naturliga skäl men utan de negativa så skulle det heller inte bli mycket till debatt. Gå och rösta imorgon och, för att citera statsministern, den som gillar Sverige röstar inte på Sverigedemokraterna!!

Min röst blir lila i riksdagsvalet och i hemkommunen.

 
Piratpartiet således!!

 

sd101.jpg
sd-enfrågeparti.jpg
Nunc aut nuncuam

 


About Michael Gajditza

Jag är en 54-årig man i Västerås som sedan 16-årsåldern varit engagerad i samhällsfrågor på olika sätt. Med åren har jag skaffat mig en varierad livserfarenhet med en bredd som jag vågar påstå att inte många har. Bloggen driver jag med en inriktning på frågor som rör rättssäkerhet, frihet, demokrati och integritet. Jag är även en av grundarna av Liberaldemokraterna, ledamot av det verkställande utskottet och f.n dess rättspolitiske talesman.

Posted on 19 september, 2010, in Okategoriserade. Bookmark the permalink. 21 kommentarer.

  1. Jag vill överta mailaddressen tack! Passar mig perfekt.

  2. mm…jag såg det. Jag har inte fått mina sista publicerade kommentarer men det gör inget. Han /hennes val och det respekterar jag.Ha en fin dag.

  3. Tack för att du upplyser om SD:s missar. Fortsätt med ditt arbete.

    • Michael Gajditza

      Tack! Kommer dom in så kan man kanske äntligen få lite hjälp av de etablerade partierna som då knappast kan undgå att syna och kommentera SD:s olika förslag. Tänk om man hade gjort det man nu gjorde först sista veckan, långt tidigare…….

  4. Hej, ang din fråga hos mig :Jag har inte varit på den bloggen tidigare. men jag tror han/hon loggade ut för kvällen.Kolla idag. Då ser du

    • Michael Gajditza

      OK, ska titta. Lämnade kommentaren vid 20-tiden så det var därför jag funderade.

    • Michael Gajditza

      Nu har jag varit och tittat men ingen publicering. Spelar inte nån roll egentligen, det blir bara lite lustigt att bloggen heter som den gör……… *S*

  5. Sd är det enda partiet som vågar ta de obehagliga diskussionerna…..islamism, könsstympning, hedersvåld, barnäktenskap osv…Men jag tror många svenska män faktiskt uppskattar ovan och därför ser islamism som ngt gott.

  6. Bredsidan mot SD uppskattas men PP är lika fel. En röst på PP är en röst för en politik som gynnar kriminella, snyltare och fuskare!

    • Michael Gajditza

      Bra att vi är överens om SD i alla fall för som du vet är vi alls inte överens om PP. Du är ju upphovsrättsfanatiker och helt ovillig att se andra, nya och modernare lösningar än de existerande. Det går fint att kritisera men av det jag läst i din blogg så är det betydligt värre att komma med egna förslag. Jag är för trött för att nu påbörja en ny diskussion i ämnet upphovsrätt men lovar att återkomma i samband med TPB rättegången av naturliga skäl.

  7. Michael, sluta tala illa om Sverigedemokraterna. Min mamma har nämligen sagt att man skall vara snäll med mentalt efterblivna.

    • Michael Gajditza

      Förstår hur du menar och du har rätt. Det blir till sist närmast en fråga om lyteskomik. OK, jag slutar nu då….. 🙂

  8. Tack för ditt engagemang i att syna SD.Ha det gôtt!

  9. Fler påhopp från hmm… vad kan jag göra? Vad SKA jag göra?

    • Michael Gajditza

      Andas djupt och lugnt. Publicera det han skriver och gör det så att han vet att du gör det. Alla troll spricker i ljus.

  10. Bra kämpat Michael!! Nu är det bara några timmar kvar…Hemikramar ♥

Kommentera

