Svensk Myndighetskontroll: Vägrades försäkring p.g.av "moralrisk"


http://www.nt.se/nyheter/?articleid=6278295

Försäkringsbolag har alltid varit känsliga för trender. Uppenbarligen har de fångat upp den trend i samhället som leds av ett lagstiftande byggt mer på moral än på juridik och behov. Tydligast exemplifierat med de nu närmast legendariska lila kuverten. Det som står i artikeln om att företagaren i fråga inte får någon försäkring p.g.av ”moralrisk” tydliggör på ett skrämmande sätt åt vilket håll utvecklingen och den s.k moralpaniken för oss.

rättvisa-lila.jpg

Tack till valaffisch.se

About Michael Gajditza

Jag är en 54-årig man i Västerås som sedan 16-årsåldern varit engagerad i samhällsfrågor på olika sätt. Med åren har jag skaffat mig en varierad livserfarenhet med en bredd som jag vågar påstå att inte många har. Bloggen driver jag med en inriktning på frågor som rör rättssäkerhet, frihet, demokrati och integritet. Jag är även en av grundarna av Liberaldemokraterna, ledamot av det verkställande utskottet och f.n dess rättspolitiske talesman.

Posted on 16 september, 2010, in Okategoriserade. Bookmark the permalink. 5 kommentarer.

  1. Hur skall vi kunna försäkra oss om att rättssamhället fungerar med Beatrice Ask som justitieminister?

  2. Wunderbar meinem libchen!! Meinen tumme für dich!!BSNu har jag vridit nacken av mojängen och gjort historien kort…Manicken får stanna hemma, så får ni besöka honom där… på Tv4 Play…Hemikramar och jag hoppas att den tjocka damen som sjöng inte landade på dig!! ♥

Kommentera

