Svensk Myndighetskontroll: Rövknullad SD-kändis lämnar SD


Mer SD nytt. En av deras trognaste och mest fanatiska förespråkare, Dragan Klaric, lämnar nu både SD Television som han varit ansvarig för och Sverigedemokraterna. Så här skriver Dragan själv:

Som alla redan har märkt så har SD Television inte producerat eller publicerat något på länge. Orsaken är den att man 1 månad innan valet rövknullar mig genom att komma och kräva att jag ska lämna ifrån mig SD Television. 2 år och 8 månader av troget och lojalt engagemang i partiet är helt plötsligt som bortblåst. Därför har jag nu beslutat mig för att lämna partiet och lägga ner SD Television. Jag kommer inte att ta bort kanalen från Youtube utan den får vara kvar och visa er tittare vad man kan uppnå genom hårt arbete. Jag vill avsluta med att tacka alla mina medarbetare och jag önskar dem all lycka i framtiden.


Med vänliga hälsningar
Dragan Klaric

Inget i sak om varför han lämnar men jag skulle göra detsamma om jag blev rövknullad på jobbet…..
Det här är samtidigt väldigt typiskt för just populistiska extrempartier. Alla minns väl hur det till slut gick för Ny Demokrati efter en mängd turer fram och tillbaka och efter det ena avhoppet efter det andra. Det är just den här sortens instabilitet som t.ex  Anders Borg varnar för. Vem vet när nästa dramatiska avhopp kommer?
drawfrontfront.jpg
Jobbig sits för Dragan

På förekommen anledning lägger jag ut en skärmbild från SD-television.

Dragan Klaric.gif

About Michael Gajditza

Jag är en 54-årig man i Västerås som sedan 16-årsåldern varit engagerad i samhällsfrågor på olika sätt. Med åren har jag skaffat mig en varierad livserfarenhet med en bredd som jag vågar påstå att inte många har. Bloggen driver jag med en inriktning på frågor som rör rättssäkerhet, frihet, demokrati och integritet. Jag är även en av grundarna av Liberaldemokraterna, ledamot av det verkställande utskottet och f.n dess rättspolitiske talesman.

Posted on 15 september, 2010, in Okategoriserade. Bookmark the permalink. 4 kommentarer.

  1. Det Fria Ordets Bloggare

    Detta är rent skitsnack!Dragan har lämnat pga hot mot honom och hans familj. Ditt citat är rent påhitt och med ditt inlägg kan man tro att du var en av de som hotade honom?Oavsett vad så är detta bara en låg form av smutskastning.

    • Michael Gajditza

      Jag har citerat exakt vad Dragan själv skriver på SD-television. Jag lägger nu straxt in en skärmdump från sidan så kan du se med egna ögon. Eller, varför inte själv besöka sidan? Det står ingenting om något hot mot honom och/eller hans familj.

  2. Vart i helvete fick du tag i den bilden någonstans?

    • Michael Gajditza

      *S* Den dök bara upp en dag för rätt länge sedan då jag satt och slösurfade så jag minns inte var det var någonstans. Tyvärr.

Kommentera

