Svensk Myndighetskontroll: Alla rykten om att Moderaterna vill atombomba är fel!


Hittade just den här lilla artikeln i Aftonbladet som berättar om en ung man som jag tror rodnar och skäms nåt alldeles enormt idag.

Moderat vill atombomba Iran och Irak

Protesterade mot bråken i Rosengård

På Facebook hävdade den unge moderaten, som står på valbar plats till kommunfullmäktige i Karlshamn, att USA borde atombomba Iran och Irak – om inte bråken i Rosengård slutar.

Men att plocka bort honom från valsedlarna tio dagar före valet låter sig inte göras, anser förstanamnet på listan, Marco Paulsson, skriver Blekinge Läns Tidning.

Den unge Moderaten själv anser att han gjort bort sig.

About Michael Gajditza

Jag är en 54-årig man i Västerås som sedan 16-årsåldern varit engagerad i samhällsfrågor på olika sätt. Med åren har jag skaffat mig en varierad livserfarenhet med en bredd som jag vågar påstå att inte många har. Bloggen driver jag med en inriktning på frågor som rör rättssäkerhet, frihet, demokrati och integritet. Jag är även en av grundarna av Liberaldemokraterna, ledamot av det verkställande utskottet och f.n dess rättspolitiske talesman.

Posted on 10 september, 2010, in Okategoriserade. Bookmark the permalink. 6 kommentarer.

  1. Dom enda som ska bombas, arkubuseras, stenas eller något annat Ask/Perssonlikt är Beatrice Ask och Johan Persson efter dagens extremt välgenomtänkta och tydligen redan beslutade lagstiftning. Måtte dom träffas av blixten snarast, eller stöta på ”obducenten” i en mörk gränd en dag då han är missnöjd med att berövats sitt liv om och om igen av sådana maktens kreatur.

  2. Är du verkligen helt säker på att det är fel? Jag är inte övertygad… Desperationen breder ut sig. kanske han menade att man borde bomba piratpartiet???

  3. portolanseglaren

    -Avståndet mellan munnen och röven är kort hos en del.

  4. Jag har citerat den här artickeln i min blogg och minns en muff-ordförande som uttryckte sig lika militant. Att de kan uttrycka sig så innebär att de känner sig säkra i sin politiska miljö och vad dessa personer säger privat måste ju vara sju resor värre.

    • Michael Gajditza

      Nu får man ju alltid ta ungdomsförbundmedlemmar med en stor nypa salt. det är naturligtvis tvärdumt sagt men jag tror nog den unge mannen har lärt sig det nu.

Kommentera

