Svensk Myndighetskontroll: Omoralen som vi klandra, praktiseras blott av andra


http://blogg.aftonbladet.se/politikerkollen/2010/09/federley-portad-farn-allianskafet

Varför kommer jag att tänka på ordspråket Ulv i fårakläder numera då jag hör, ser och läser olika förslag från alliansen eller ser dom i handling kring vissa ämnen och frågor?

Alliansen som per definition ideologiskt ska vara de partier som i första hand värnar öppenhet och yttrandefrihet har förvandlats till kontroll- och censurmaktens främsta företrädare och jag förstår inte varför eller vad det är som har hänt? Liberalismen, som den idag är företrädd i det svenska parlamentet, är nedskriven på en batong som man hytter med åt den befolkning som har en annan uppfattning än den som för ögonblicket råder i regeringskansliet.

Jag är inget större fan av Fredrik Federley sedan FRA omröstningen för drygt två år sedan men vad gäller hans inställning till dagens händelse så delar jag den fullt ut. Det är utomordentligt dåligt att stoppa något med de argument som det står i artikeln har använts.

”– På allianskaféet ska väljarna veta att de möts av alliansens politik”, är det huvudargument som anförs av någon byråkrat som är satt att sköta detta tydligen. Argumentet faller på sin egen orimlighet för alliansen har ingen politik i den fråga som Federley och hans meddebattör hade valt att ta upp.

Det man kallar för politik består i att man tydligen har för avsikt att skärpa sexköpslagen och så Beatrice Asks tanke kring lila kuvert. Politiken för övrigt är ett moraliskt mumlande som mynnar ut i att sexköp är förkastligt, omoraliskt och allmänt snuskigt. Jag vill minnas att någon KD representant yrade om 10 års fängelse också.

3658ecf8b86bf547.gif
Syndigt

 

Fast när jag ser vad jag själv just skrivit så ökar min förståelse för den blockerande byråkraten. Jag skulle heller inte vilja att väljarna ska få se den torftighet som utmärker allianspartierna i den fråga som skulle ha varit dagens ämne………

Nunc aut nuncuam

http://www.aftonbladet.se/debatt/article7739029.ab

About Michael Gajditza

Jag är en 54-årig man i Västerås som sedan 16-årsåldern varit engagerad i samhällsfrågor på olika sätt. Med åren har jag skaffat mig en varierad livserfarenhet med en bredd som jag vågar påstå att inte många har. Bloggen driver jag med en inriktning på frågor som rör rättssäkerhet, frihet, demokrati och integritet. Jag är även en av grundarna av Liberaldemokraterna, ledamot av det verkställande utskottet och f.n dess rättspolitiske talesman.

Posted on 7 september, 2010, in Okategoriserade. Bookmark the permalink. 2 kommentarer.

  1. Demokrati? Nej, vi är för blockdemokratur!

Kommentera

