Svensk Myndighetskontroll: SD:s propaganda allt mer rasistisk


Jag har haft ämnet uppe tidigare men eftersom SD fortsätter att påstå att en ”våldtäktsvåg rullar över landet” så förtjänar också motbevisningen ny plats. 99,8% av alla invandrare och flyktingar är inte misstänkta för våldtäkt.

Läs därför SvD eleganta totalsågning av SD:s rabiata påståenden som enbart syftar till att mana fram en stämning i landet riktad mot invandrare. Detta är kort och gott både främlingsfientligt och rasistiskt. Den är dessutom mer rasistisk idag eftersom man framhärdar med att sprida argument som man vet är direkt felaktiga.

http://blogg.svd.se/faktakollen?id=20272

SD putsar kopiera.jpg

About Michael Gajditza

Jag är en 54-årig man i Västerås som sedan 16-årsåldern varit engagerad i samhällsfrågor på olika sätt. Med åren har jag skaffat mig en varierad livserfarenhet med en bredd som jag vågar påstå att inte många har. Bloggen driver jag med en inriktning på frågor som rör rättssäkerhet, frihet, demokrati och integritet. Jag är även en av grundarna av Liberaldemokraterna, ledamot av det verkställande utskottet och f.n dess rättspolitiske talesman.

Posted on 4 september, 2010, in Okategoriserade. Bookmark the permalink. 24 kommentarer.

  1. Michael jag har inte kallat dig för Tattare vad har du läst det någonstans?Du är ju svensk påstår och mer svensk än de flesta, visst socialliberaler kallar sig för svenskar asg.Jag rasist? men det borde man bli för att hålla balansen med alla importerade rasister som är fler tillantalet än oss svenskar, detta utsago står invandrarna själva för, att invandrarna är i en klar majoritet!

    • Michael Gajditza

      ”Ditt svenskhat är inte att misstaga sig på, så nog lyser det fram en liten rasist i dig mellan varven som du också sätter på pränt i dina kommentarer, Du är i Mona Sahlin klass som vill byta ut svenskar mot tattare liksom som du.”Det är möjligt att du avsåg nåt annat men orden ”liksom som du” kan förstås på sät jag gjort. Hade du istället skrivit ”liksom du” så får meningen en annan och tydligare betydelse.

  2. MichaelDitt svenskhat är inte att misstaga sig på, så nog lyser det fram en liten rasist i dig mellan varven som du också sätter på pränt i dina kommentarer, Du är i Mona Sahlin klass som vill byta ut svenskar mot tattare liksom som du.

    • Michael Gajditza

      Jag antar att du helt enkelt är för gammal och stelnad i ditt tänkande för att kunna tänka lite mer logiskt och flexibelt. Du är en rasist Stellan. Ge också gärna fan i att kalla mig tattare eftersom du, lika bra som jag, vet att det är fel. Ska vi prata svenskhet nu igen så är jag i alla fall tillräckligt mycket viking för att stå för mina åsikter genom att blogga och kommentera i eget namn. Det är mer än jag kan säga om många av de blötdjur som varit här och kommenterat och som jag har låtit kommentera på det ibland mest vidriga sätt.För sån är jag Stellan Asp, att jag tror på fri debatt och det fria ordet. När sedan en handfull idioter gör sitt yttersta för att missbruka det som är dom givet så avslöjar dom sig själva så till den milda grad att det är ett rent nöje att låta deras indolenta och meningslösa tjatter stå kvar som en fingervisning åt andra att om ni röstar så här så blir ni placerade i samma fålla som dom där och är det verkligen det ni vill?Så när du kallar mig tattare och all annan skit du kallat mig de här månaderna så har du i grunden gjort mig en tjänst och den sida du företräder en otjänst. Det är möjligt att det ändå finns tillräckligt många neanderthalare där ute för att det ska räcka till för att få in ”skyll på nån annan partiet” i riksdagen men hur man än vänder på det så kommer fortsatt runt 95% att vara av en annan uppfattning vilket hedrar de 95 procenten i hög grad.Så fortsätt du för all del och glöm vad jag sa precis i början om att ge fan i att kalla mig tattare. Hitta på nåt värre, ta det fulaste ord du vet och skriv det 10 gånger i rad och jag ska presentera det under rubriken ”Rabiat anhängare av främlingsfientlig politik presenterar partiprogrammet”.Så jag tänker acceptera sån skit i tretton dagar till men när vallokalerna stänger så är det slut med det också. Tretton dar Stellan, det är vad du har på dig vad gäller gallvomeringar på den här sidan, sedan kan du rent ut sagt fara åt h-e. Jag är oändligt trött på ditt sätt. Fick du ingen uppfostran alls hemifrån? Tycker du själv att du är en värdig representant för Sverige på det sätt du håller på? Om det fanns ett uns av still eller klass på er så kunde ni kanske bli något större än den marginaliserade fraktion ni idag utgör. Inte mycket för ni har ytterligare en sak emot er. Er politik!

  3. Khadaffi arabisk/muslimsk rasist av stora mått (ej ovanligt bland muslimska araber)http://www.dn.se/nyheter/varlden/gaddafi-vill-radda-europa-1.1162186

  4. ThomasDu måste vara på fyllan när du snackar islamofobi jag tror du är en fyllefobi som ser skära Elefanter.

  5. cool bild!

  6. Här kommer lite Lördagsgodis om hur invandrare begår grova gruppvåldtäkter.http://nd.se/rapport/

  7. jimblund 47 år HuddingeBloggar- Min Vän Jim -DIKTADE FÖRSÖKTORGNY LAGMANPSYK-FUN-BLOG-SKOJ-4 september 2010, kl 17:45varför frågar ingen SD vad deras inställning ska mynna i? OAVSETT om vi river bron och stänger landet så finns det ingen möjlighet att skicka hem de som redan är här och som både är 1a å 2agenerationer Svenskar som de tycks räkna in, Varför frågar du inte SD partistyrelsen om det du inget vet?Här härjar mest kommunister och dem är de sista man ska fråga något om!SvD är kända för att ha kommunistsympatisörer på sin redaktion, så deras trovärdighetär lika med noll!Jag råkade känna en av deras nattredaktörer och han var kommunist ut i fingerspetsarna!

    • Michael Gajditza

      Ja just det Stellan. Som vi alla vet så är SvD den svenska kommunismaens sista utpost. I lönndom naturligtvis för dom är listiga dom där……

  8. 99,99% av alla svenskar är inte heller misstänkta för våldtäkt. En något högre siffra. Kan ju vara inom felmarginalen förståss. 🙂

  9. Världen är full av islamofober. Se bara hur många som protesterar mot steningen av Sakineh Mohammadi-Ashtiani i Iran. Nu har hon dömts till 99 piskrapp dessutom. För att hon låtit sig fotograferas utan slöja. Självklart är bruket av slöja något som inte ska förbjudas så straffet är väl förtjänt. I den fridfulla religionens namn utfärdar vi lite fler fatwahs mot tecknare, författare och meningsmotståndare så är snart problemet löst och alla ”islamofober” är borta.

    • Michael Gajditza

      Jag har själv skrivit om henne och hennes situation. Jag har också skrivit en svidande kristisk artikel om mullor och deras sätt att leva och styra. Skillnaden är att jag riktar mig mot dom som missbrukar och vantolkar islam på ett fundamentalistisk sätt och därmed alltså inte mot alla muslimer vilket är precis vad SD håller på med.

  10. MichaelNu får du ge dig! Vad håller du på med? Har det slagit alldeles slint för dig?Stackars sate säger jag.

  11. Jag ska rösta på SD-vi måste stoppa islamismen.

  12. Nettan Tjernkvist

    Det där vet vi ju men den jag ger största skulden är denna och förra regeringen som gjort villkoren så extremt dåliga att de tappat väljare. Det är inte riktigt ok att skälla på dem när de istället borde granska sig själv och se vilka fel de begått.

    • Michael Gajditza

      Det är 14 dagar till valet och även om många vet det så gör inte alla det och många tvekar fortfarande så det förtjänar att upprepas.

  13. varför frågar ingen SD vad deras inställning ska mynna i? OAVSETT om vi river bron och stänger landet så finns det ingen möjlighet att skicka hem de som redan är här och som både är 1a å 2agenerationer Svenskar som de tycks räkna in, vad är planen?inte ens om de skulle hamna i regeringställe på majoritet skulle det gå att förändra detta faktum-Det borde de berätta för alla kvinnor som går hummar om att de kommer rösta på SD för att det finns en konflikt där nånstans,l men det kommer förbli så tills vi tar ett snack i sverige om manligt kvinnligt kulturellt.Men vad tänker de sig? Att de inte bara vill till riksdagen två eller tre av dem för lönen och resekontot, men undrar.Fast alliansen gör likadant-skräpar ner hela debattveckor inför val med dumheter som INTE GÅR att införa, jag tänker då på den nya tvångslagen som med polishämtning – förmodar jag – ska hämta och hålla kvar elevrs föräldrar bak i olika klassrum,.Har vi inte viktigare saker än strunt att tala om? NÄ för Alliansen tjänar mer på dumt skitprat som vänstern på ren ryggmärgsreflex kliver i och debattarer. Att vi skulle kunna satsa på att minska lidandet vi alla brottas med kunde ju NÅNl liberal mumla NÅT om men FP tror att snäll och mes är detsamma och då de var larvmesar förr men trodde det var lika med snäll återstod alltså bara elak, eller? Att vara snäll är att ha andras väl i medvetandet vilket inte väger ett skit om man känner sig själv och sina resurser, att vara mesig är ofta att vara passivt agressiv då många ser dörrmattan förnedra sig förebärande snällhet och och begränsas tungt av det vilket är vidrigt. Kan ta ner hela organisationer om de är många men snäll måste man vara om inte vill vara elak. Det finns ingen grå mellanzon där liksom.FP talade mycket om ‘snällismen’ och har sedan dess varit vilsna-åtminstone som liberaler.jim b

Kommentera

