Svensk Myndighetskontroll: Lösningen på SD:s oro inför islam presenteras


Jag kände att jag var tvungen att lyfta en kommentar och min replik på den hit som ett nytt inlägg för nu har jag kommit på en uppgift för alla dom som hyser farhågor om införandet av sharialagar i Sverige!! Så här löd den kommentar jag fick:

Fy, fan vad jag blir trött på svenskar och övriga som inte fattar att Koranen är en skriven politisk ideologi! Den har inte med guds kärlek att göra utan, den är vidrigare en Hitlers Main Kamf!


Läs på först och var inte så förbaskat PK indoktrinerade, bryt detta mönster och börja tänka självständigt någon gång.
Jag blir så less på detta rövslickeri!


När det gäller Michael (även om jag inte gillar allt vad han skriver för han jag ser det som uppvigling och sådant kan man syssla med om man är ute efter att starta ett inbördeskrig) så är han inte någon rövslickare iaf han försöker precis som jag få oss, som du och jag med oss på noterna att allting är inte så rumsrent som PK folket tycks tro!

och här den replik jag skrev:

Att allt inte är rumsrent är jag den förste att skriva under på däremot så har vi olika uppfattningar om hur och varför.

Du kan inte säga att en bok som är skriven för länge, länge sedan utgör en politisk ideologi för dagens samhälle. Det finns däremot de som tolkar den här boken som att den vore det och deras tolkning är den du angriper. I det avseendet är vi helt överens och jag har sagt det förut. Jag har inget till övers för t.ex det islamistiska ledarskapet i Teheran eller för talibanerna i afghanistan. Jag hoppas att deras gud en dag straffar dom för att de så grovt vantolkat hans skrift. Nu tror jag ju inte riktigt att det blir så men det är vad jag känner inför dessa herrar.

Det du håller på med är något helt annat. Det är att föra ut en uppfattning om att majoriteten av de muslimer som kommer hit skulle vara likadana som de som styr i Teheran och så är det helt enkelt inte. Många har ju faktiskt kommit hit för att de flytt från den religion som du påstår att de vill införa här. Det går helt enkelt inte ihop.

För övrigt så räcker det med att titta på den muslimska världen så ser du att inte ens i den så har sharialagar kommit att bli de lagar som gäller utan det är företrädesvis i Iran och tidigare i afghanistan som dessa fått genomslag men som även du vet så är motståndet i bägge dessa länder stort.

Miljöaktivist skulle du ta och bli Stellan, för om vi kan få bort oljeberoendet så får vi också bort det som ständigt kan användas som ett hot mot väst och utan kapital som flyter in så skapas helt andra förutsättningar i regionen. Utan oljeinkomster måste dessa länder vända sig någonstans för att hitta marknad för sina övriga produkter vilket plötsligt gör dom väldigt sårbara. Så ge dig iväg ut och krama ett träd! Solen skiner ju dessutom!!

Så därav följer en uppmaning till Sverigedemokraterna:

 

Motverka Islam – Krama ett träd!

En betydligt humanare, ickerasistisk och mer miljövänlig lösning än alla de ni själva föreslår!

SD-Muslimerna.jpg

About Michael Gajditza

Jag är en 54-årig man i Västerås som sedan 16-årsåldern varit engagerad i samhällsfrågor på olika sätt. Med åren har jag skaffat mig en varierad livserfarenhet med en bredd som jag vågar påstå att inte många har. Bloggen driver jag med en inriktning på frågor som rör rättssäkerhet, frihet, demokrati och integritet. Jag är även en av grundarna av Liberaldemokraterna, ledamot av det verkställande utskottet och f.n dess rättspolitiske talesman.

Posted on 2 september, 2010, in Okategoriserade. Bookmark the permalink. 16 kommentarer.

  1. Michael Gajditza

    Till Leila, Mimmi, Fatou och Lora.Jag rekommenderar er att läsa vad Jerlerup skriver i ämnet. Det går inte att länka från kommentarsfälten här men jag skriver adressen år er. http://ligator.wordpress.com

  2. months (in the above Verse). ——————————————————————————–Volume 7, Book 62, Number 64: Narrated ‘Aisha: that the Prophet married her when she was six years old and he consummated his marriage when she was nine years old, and then she remained with him for nine years (i.e., till his death). ——————————————————————————–Volume 7, Book 62, Number 65: Narrated ‘Aisha: that the Prophet married her when she was six years old and he consummated his marriage when she was nine years old. Hisham said: I have been informed that ‘Aisha remained with the Prophet for nine years (i.e. till his death).” what you know of the Quran (by heart)’

  3. ——————————————————————————–Volume 7, Book 62, Number 121: Narrated Abu Huraira: The Prophet said, ”If a man Invites his wife to sleep with him and she refuses to come to him, then the angels send their curses on her till morning.” ——————————————————————————–Volume 7, Book 62, Number 122: Narrated Abu Huraira: The Prophet said, ”If a woman spends the night deserting her husband’s bed (does not sleep with him), then the angels send their curses on her till she comes back (to her husband).” ——————————————————————————–Volume 7, Book 62, Number 123: Narrated Abu Huraira: Allah’s Apostle said, ”It is not lawful for a lady to fast (Nawafil) without the permission of her husband when he is at home; and she should not allow anyone to enter his house except with his permission; and if she spends of his wealth (on charitable purposes) without being ordered by him, he will get half of the reward.” ——————————————————————————–Volume 7, Book 62, Number 124:

  4. Jag har läst Koranen ett flertal gånger-och hadhiterna, utan hadhiterna (muhammeds tradition och en del av islam) och det handlr om underkatsle, fruktan, krig.Muhammed; han var med i flera överfallskrig, han tog krigsfångar (kvinnorna fick våldtas), han hade slavar, massor av fruar (en radda skilde han sig från), han gifte sig ett barn Aisha då hon var sex år och började ha sex med henne ¨å hon var nio år (DÄRFÖR ÄR DET ENLIGT ISLAM TILLÅTET ATT GIFTA BORT NIOÅRINGAR), han stenade bla ett judiskt par, osv osvOch Koranen är INTE anpassad efter en viss tid-sådant skrattar bara muslimer åt-Koranen är för eviga tider och ska förljas (tillsammans med hadhiterna) till 100%.Är det kärlkesfullt att stena en människa till döds? Att hålla slavar? Att skära handen av en tjuv? Att avrätta dem som lämnar islam?Det stör´sta brottet i islam är att lämna islam enligt shari ska detta straffas med döden.

  5. Islams påverkan finns i alla muslimska länder mer eller mindre. Vad sharia är är Iran och Afganistan, vissa delar av Nigeria ett bra exempel på. Islam innebär diktatur, slaveri,barnäktenskap,polygami(endast för män),fruktansvärda straff för otrohet (stening till döds), homosexualitet (döden-i alla muslimska länder är homosexualitet förbjudet) osv-här i Sverige så sprider sig islamismen och skrämmer kvinnor och flickor till lydnad och underkastelse.Jag tycker att vi sviker alla kvinnor genom att inte ta islamismen på allvar!

  6. Hörru du Michael Du glömde att ta in mitt svar! Att jag aldrig lär bli en trädkramare och när du nämner muslimer somfredliga varelser, så har du helt fel, det kan de intyga om som blivit förföljda av muslimer och tvingasatt fly och kommit till Sverige och upptäcka dessa muslimer i Sverige.Alltså kristna människor (inte att jämföra med svensk kristen etik) från mellanöstern som har i åratal försökt övertyga våra folkvalda att värna om Islam i Sverige är att leka med elden, men politikerna har avfärdat det hela med att de kristna ljuger och en och annan av dem har blivit kallad för rasist.

    • Michael Gajditza

      Nope, har inte glömt något. Däremot så var det tydligen mycket strul på olika bloggsidor igår av tekniska orsaker så det är förmodligen det som ligger bakom.

  7. MichaelDet verkar som jag trots allt påverkar dig i en positiv mening som vi båda bör vara tacksamma för.Som du vet” är ju politik en smutsig hantering som vi båda känner till och därför är jag alltid kritisk inställd mot politikers påfund att påverka oss väljare, för att du och andra ska förstå mitt synsättså kan jag säga dessa ord. Som bekant är PK individer inte pålitliga de kan liksom våra folkvalda lägga till och dra ifrån med sina påstående efter saker och tings händelser och ofta står ord mot ord som är ett klassiskt sätt att göra folk både arga och förtvivlade med mindre lämpliga invektiv som en följd av det hela.Vad jag förstår är det få av oss som har en patentlösning på hur vårt land borde se ut, alltså i princippresentera en ny ideologi. Själv har jag försökt för cirka 6 år sedan att skriva ned en ideologi men gav upp eftersom demokratins frågor tog ganska fort slut eller för att nämna så alla förstår, det är en omöjlighet att skriva ett regelverk om demokratins frågor och därför har det heller aldrig skrivits något! Detta gör att att den som har regeringsmakten bestämmer över landets demokrati och därför har vår mångkultur blivit en demokrati men endast på ett papper, men inte som en praktisk utövning och därför är vårt land ställt under en politisk Demokratur och det är här som det PK kommer in i bilden (som i sak är inte korrekt för en sekund att stötta demokraturen) som är ett politiskt bedrägeri och de som vill vara Pk hjälper till med detta självbedrägeriet i rent oförstånd som det i sak handlar om!Du Michael har avslöjat det för länge sen vad det PK är i praktiken men du kör med en maskhållningsom dessutom faktiskt retar mig med flera, varför inte markera dig som neutral i frågan som jag gör,för att på det sättet vinna i trovärdighet?Jag har skrivit tusentals artiklar och inlägg plus alla dessa kommentarer till folk som drar förhastade slutsatser som jag fått lov att rätta till åt dem på grund utav att deras åsikter är PK grundade!Som en avrundning kan du lyssna på den här intervjun med Jimmy Åkesson och hittar du det minsta spår av främlingsfientlighet så får du stå där med skammen, i mina ögon iaf.http://svtplay.se/v/2130416/valet_2010/intervju_med_jimmie_akesson__sd_

    • Michael Gajditza

      Märkligt hur två människor som betraktar en och samma värld, kan se den så olika. Ditt resonemang förutsätter någon sorts gigantisk konspiration som i mina ögon är ickeexisterande och helt otrolig. Sedan den tid som ni brukar tala om då man enligt er beslutade att införa mångkulturen, alltså 1975 eller däromkring så har vi haft ett antal olika borgerliga regeringar och ett antal socialdemokratiska. Folk har fått uttrycka sin uppfattning och sin mening i 10 allmänna val sedan dess och får nu göra det igen den 19:e september.Du menar altså på fullt allvar att de politiker som kommit och gått under den tiden skull ha lyckats hålla tyst om en så stor sak? Att de politiker som du tycker är idioter, inkompetenta och allmänt korkade skulle just i detta avseende ha varit så smarta, listiga och dessutom tystlåtna att allt detta kunnat försigå i trettiofem års tid utan att folket förstått eller reagerat? Du måste bestämma dig på den pnkten. Är politikerna dumma i huvudet eller är de så smarta som behövs för en sådan konspiration? Det måste vara antingen eller.Vad gäller intervjun med Åkesson så kanske du inte ser det jag ser beroende på att det finns där från den första frågan till den sista. Samtliga de förslag som SD lägger förutsätter att de räknat rätt på invandringens kostnader och att invandringen mer eller mindre upphör. I och med det så genomsyras alltså hela intervjun av främlingsfientlighet så jag hittar inte bara spår, jag hittar enbart just det som du inte ser, främlingsfientligheten och skuldbeläggandet av en särskild grupp.

  8. Eftersom jag har läst Koranen, så VET jag ju att 80 av boken är kärleksbudskap och förhållningsregler anpassade efter DEN tidens liv…4 hustrur på varje make för att det fanns inte fler män efter alla interna strider i arabvärlden FÖRE islam.Det var först mot slutet av sitt liv som Muhammed började tala om heligt krig ”Jihad”, när de förföljts under lång tid av rivaliserande stammar…Konflikten kring Islam uppstod, när Mohammed dog och Kalifen i Bagdad (hans svärfar om jag inte missminner mig) ville ha all makt ( som vanligt?) medan de ”rätttrogna” ansåg att Muhammed utsett sin kusin/svärson Ali (gift med Fatima hans dotter) till ledare…Kalifens folk blev Sunni och svärsonens folk blev Shia..Så var det med det!! (akademien för oviktigt vetande)Hemikramar!! AV någon jäkla anledning har jag blivit utloggad och kan inte logga in…

  9. Håller med ovanstående talare…

  10. Underbart. Men det är svårt att debattera med den som inte lyssnar. Som att övertyga en katolik om kyrkans falskhet. Men man måste ju fortsätta försöka. Som dom säger, vissa saker måste man göra, annars är man bara en liten lort.

Kommentera

