Svensk Myndighetskontroll: Olustigt och tragiskt


http://www.aftonbladet.se/nyheter/valet2010/article7692897.ab

Personligen så tycker jag att det är både olustigt och tragiskt att den fråga som seglar upp som den viktigaste inför en utfrågning av ledaren för Sveriges enda uttalat liberala parti, Folkpartiet, är den som handlar om ifall han är beredd att samarbeta med Sveriges minst liberala och främlingsfientliga parti, Sverigedemokraterna.

Det säger betydligt mycket mer om den politik som Folkpartiet för under Björklunds ledning än om Sverigedemokraterna och det ska onekligen bli intressant att se hur Björklund tacklar detta i kvällens program.

About Michael Gajditza

Jag är en 54-årig man i Västerås som sedan 16-årsåldern varit engagerad i samhällsfrågor på olika sätt. Med åren har jag skaffat mig en varierad livserfarenhet med en bredd som jag vågar påstå att inte många har. Bloggen driver jag med en inriktning på frågor som rör rättssäkerhet, frihet, demokrati och integritet. Jag är även en av grundarna av Liberaldemokraterna, ledamot av det verkställande utskottet och f.n dess rättspolitiske talesman.

Posted on 29 augusti, 2010, in Okategoriserade. Bookmark the permalink. 2 kommentarer.

  1. Jag blev INTE imponerad….Anledningen ser du i mitt senaste inlägg…Hemikram!!

    • Michael Gajditza

      Själv såg jag bara två korta bitar av den så jag törs inte ha någon uppfattning men tydligen så vidhöll han burkaförbudet bl.a.

Kommentera

