Svensk Myndighetskontroll: Har den gode guden beslutat om stening till döds?


http://www.dn.se/nyheter/varlden/iranska-tvabarnsmamman-riskerar-bli-hangd-1.1156545

I dagens Aftonbladet så fortsätter man bilda opinon för Sakineh som står inför att stenas till döds och som jag skrev om i en artikel den 19/7. Den artikeln om Sakineh kommenteras fortfarande på Sourze och i den debatten har en ung man deltagit som försvarar Iran och dess ledning och tolkning av religionen islam.

Eftersom Aftonbladet nu tagit upp frågan igen så tänkte jag passa på att här publicera några av de kommentarer jag lämnat i debattråden på Sourze och med dessa kommentarer också tydliggöra hur jag ser på saken och hur jag tror att många andra också resonerar. Jag har redigerat något för att de ska kunna läsas i en följd.

”Alla vet att det är fel att mörda, men vissa gör det ändå.” Ser gud med glädje på då mullorna beslutar att en ung kvinna ska dö? Hon heter Sakineh Mohammadi Ashtiani och tvingades in i ett äktenskap hon aldrig önskade. Hon har suttit i fängelse i fem år, hon har piskats för sin ”synd”, att vara otrogen. Nu ska hon dö för det är guds vilja.

Problemet är bara att guds små hantlangare på jorden inte riktigt kan bestämma sig för om hon ska hängas eller stenas till döds. Vad tycker ni som försvarar detta är lämpligast, stening eller hängning?

Jag är så glad och tacksam över att vara ateist i en sekulariserad värld. På så sätt kan jag vara med och bidra till det som nästa gång kommer att bli folkets revolution i Iran. För guds hantlangare har snart gjort sitt och kommer att avsättas av ett folk som reser sig i vrede både mot gud och de skäggiga små gubbar som är så uppblåsta och egotrippade att de anser sig känna guds vilja.

Egofixerade små förkrympta själar är vad de är. Gamla gaggiga män som biter sig fast vid en makt som snart kommer att glida dem ur händerna. Har ni tänkt på ett mer världsligt plan hur det ska gå för länderna i mellanöstern den dag oljan är slut? Om ni då överhuvudtaget ska kunna vara en del av världsgemenskapen så funkar det inget vidare med att tillämpa meddeltida lagar och att fortsätta leva i ett medeltida mörker.

”Alla vet att det är fel att mörda, men vissa gör det ändå.” Här kallar vi dom sociopater eller psykopater de människor som gör så.

7cf8a7d062c720ec.jpg

 

Märkligt nog så är det bara kvinnans grova brott och är det så att ni anser att hon ska stenas till döds för detta så har ni femhundra år kvar till oss andra och mot den bakgrunden är jag rädd att jag inte kan ta nåt ni skriver på allvar.

Som svensk så ska jag absolut lägga näsan i blöt varhelst jag ser en människa misshandlas och fara illa. Det är för en humanist fullständigt självklart och jag beklagar att jag inte kan räkna in de s.k gudsmännen i Teheran i humanisternas skara.

De är onda gamla förskrumpna män som låter sin egen senilitet och genuina elakhet vara ledstjärna för hur de styr en nation. Ett styre som grundas på skräck och terror. Är er gud en skräck och terrorgud så handlar de riktigt, är han inte det så må dom brinna för evigt i den helveteseld de kristna talar så mycket om. Någon frid över dessa män finns inte och om även Allah är en god gud så förbannar han dessa dårars sätt att tolka hans ord och så gör även hans profet.

Det värsta är att man sedan har mage att påstå att man utför guds vilja! Ursäkta franskan men vilket skitsnack och vilken skenhelighet. Tror ett gäng skäggiga gubbar kan se sig nånstans där det är mörkt efter att få vistas i nåt paradis när det är så dags och jag skulle verkligen gilla att se deras förvånade miner när dom upptäcker den otrogne hund och ateist som sköter stället dom kommer till!

Jag har sökt just det jobbet och ni må tro att gud garvade!! Hem har faktiskt massor av humor vilket hem sa att det var en förutsättning för att stå ut med alla kufiska små dårar som vinglar runt på vår planet och inom olika religioner och som inom deras olika inriktningar sprider det dom anser vara hems budskap.

Hems budskap är egentligen skitenkelt och lyder ungefär så här: Gör mot andra det ni vill att dom ska göra mot er. Den som är utan skuld kastar den första stenen och slutligen sa hem nåt som jag tyckte lät ungefär som:

Om ni inte skärper till er snart jordlingar så blir jag tvungen att avsluta det här experimentet, har liksom ett helt universum som ska skötas. Som tur är så tar frugan hand om hälften.”

Nunc aut nuncuam

 

 

 

 

About Michael Gajditza

Jag är en 54-årig man i Västerås som sedan 16-årsåldern varit engagerad i samhällsfrågor på olika sätt. Med åren har jag skaffat mig en varierad livserfarenhet med en bredd som jag vågar påstå att inte många har. Bloggen driver jag med en inriktning på frågor som rör rättssäkerhet, frihet, demokrati och integritet. Jag är även en av grundarna av Liberaldemokraterna, ledamot av det verkställande utskottet och f.n dess rättspolitiske talesman.

Posted on 20 augusti, 2010, in Okategoriserade. Bookmark the permalink. 12 kommentarer.

  1. Alltså, om det är så, som du sa i telefonen, så missar jag nästa revoulition, 80 år är för länge för mig… men jag ska dansa i himlen, i armkrok med Sakineh…

  2. Alla religioners företrädare är lika goda kålsupare…Det är den mänskliga makten som styr den. Den gudomliga visdomen krävs ingen religion för att ha tillgång till…Man behöver bara se sig omkring för att upptäck magin.Men idén som sådan att förklara det oförklarliga, är bara ett utslag av människans litenhet inför alltet…Mycket roande inlägg. Tumme!Hemikramar!

  3. De har skapat en gud till sin avbild. Och eftersom de hatar livet och människan har de skapat en gudsbild som är sån.

    • Michael Gajditza

      Sant, vilket också torde innebära att deras gud har skägg vilket jag kan dementera. Hem är skägglös. Hem är också grön, ca. 30 cm hög och naken. Några könsbestämmande detaljer går icke att verifiera då dessa tycks saknas helt. På fötterna eller kanske snarare tassarna, har hem galoscher. Bara som exempel på skillnader alltså……:-)

  4. Förbaskat kul blogginlägg att läsa, men jag är lite osäker på varför den smög sin in på Live.piratpartiet.I vilket fall som helst så, om jag förstått Koranen rätt så har den ett par saker i sig som man bör komma ihåg som icke-muslim. 1) den tidiga delen av koranen är mycket för fredliga lösningar och samlevnad. 2) den senare delen är mycket mer våldsam, och talar om hur alla muslimer befinner sig i heligt krig med överallt där inte shaira-lag gäller. 3) Koranen preciserar att senare stycken gäller över tidiga om de motsäger varandra. 4) Koranen säger att det är helt ok för en muslim att ljuga för en icke-muslim. Det uppmuntras till och med när det kan främja religionens agenda.Jag är fullt medveten om att de flesta muslimer är som de flesta kristna eller för den delen som de flesta medlemmar av de flesta religioner: de är på det hela taget goda människor. Men religionen i sig uppmuntrar till riktigt inhumana saker. Tack och lov är de flesta teister mer sekulariserade än de vill medge ens för sig själva.

    • Michael Gajditza

      Om du tittar längst ner i artikeln står det med små bokstäver ”Nunc aut nuncuam”. Det är en liten marker som då jag skriver dit den gör att inlägget hamnar hos PP live. Jag tycker dom ska allmänbildas också…..*S*

  5. Hehe, läs Små gudar av Terry Pratchett! Klockren beskrivning av det stolliga med religioner.

  6. ”jag tror på gud men litar inte på markpersonalen”som han sa……

Kommentera

