Svensk Myndighetskontroll: Nu sågas polisens internutredningar av prof. Töllborg


http://www.aftonbladet.se/nyheter/article7624197.ab

Professor Töllborg i Göteborg har nu gjort en granskning av polisens agerande i Johan Liljeqvist fallet som jag skrivit en del om tidigare.

Professorn är nästan lika kritisk som jag och han har i stort samma uppfattning även kring hur internutredningar bedrivs och kring hur det borde se ut.

Jag har skrivit så mycket kring detta tidigare så jag nöjer mig med att säga att jag ändå är lite glad för föräldrarnas och andra närståendes skull. Det ger dom naturligtvis inte Johan tillbaka men det måste ändå kännas som en liten lindring att allt nu pekar i den riktning som hävdats hela tiden och det borde här finnas utrymme för ytterligare en överprövning.

About Michael Gajditza

Jag är en 54-årig man i Västerås som sedan 16-årsåldern varit engagerad i samhällsfrågor på olika sätt. Med åren har jag skaffat mig en varierad livserfarenhet med en bredd som jag vågar påstå att inte många har. Bloggen driver jag med en inriktning på frågor som rör rättssäkerhet, frihet, demokrati och integritet. Jag är även en av grundarna av Liberaldemokraterna, ledamot av det verkställande utskottet och f.n dess rättspolitiske talesman.

Posted on 16 augusti, 2010, in Okategoriserade. Bookmark the permalink. 2 kommentarer.

  1. Töllborg är bra och honom borde de lyssna på.

Kommentera

